Vragen, vooral veel vragen

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Jo-1986, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Maar mag je dan straks als het mis zou gaan (waar we natuurlijk niet vanuit gaan) ook niet aan je zus vertellen dat je zwanger was? Er is een verschil tussen de rest van de wereld en je zus hè...

    Ik kan je mijn eigen ervaring vertellen. Vorig jaar toen ik zwanger was (BBZ) wilde mijn vriend ook wachten tot ten minste de eerste goede echo. Ik wilde dat liever niet maar vond dat niet prevaleerde boven wel en heb niet door geduwd. De eerste goede echo is nooit gekomen, want het bleek dus een BBZ. Ik ben geopereerd en alles. Toen moesten we ineens gaan delen dat ik zwanger was geweest maar dat het niet goed was. Dat vond ik écht ontzettend naar en bevestigde echt mijn gevoel dat ik het eerder had moeten delen. Gelukkig zag mijn vriend dat inmiddels ook in en bij deze zwangerschap met iets meer dan 4 wkn gedeeld met ouders/broers/zussen en met ongeveer 5 wkn met mijn beste vriendin. Na een aantal goede echo's (die bij mij vrij snel op elkaar zaten vanwege geschiedenis) ook de rest van de wereld het verteld.
     
  2. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Tja, ik wil hier ook geen ruzie over gaan maken, ik snap zijn redenen, maar als je je beroerd voelt is het soms lastig acteren.
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Maar wat zijn zijn redenen dan? Is het alleen de angst dat het mis gaat? Want dan is mijn vraag dus zou hij dat als het gebeurt niet ook/alsnog willen delen?

    Met andere woorden. Of je kunt langer blij zijn met elkaar of je heb steun als het moeilijk wordt.

    Maar ik snap dat je er geen ruzie over gaat maken. Maar ik had achteraf wel gewild dat ik meer het gesprek aan was gegaan met mn vriend en niet zomaar had geaccepteerd dat hij het niet wilde. Gewoon een gesprek of de argumenten nu echt zo steekhoudend zijn.
     
  4. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Heel herkenbare vragen!

    Wat bij mijn misselijkheid goed hielp zijn tabletjes Suprimal. Dat is een pilletje tegen reisziekte en kun je gewoon kopen bij de drogist. Het werkte bij mij de hele dag. Er zit hetzelfde stofje in als in emesafene (met medicijn wat je van de huisarts krijgt als je erg misselijk bent), maar Suprimal kun je gewoon zonder recept halen. Ik heb er veel baat bij gehad (pilletje wel zsm in de ochtend nemen, want het heeft wat tijd nodig voor het werkt).

    Succes met alles. Maar bovenal: gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  5. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    U
    dankjewel! Ik ben nu pepermunt aan het proberen.
     
  6. Jaly

    Jaly Actief lid

    3 jun 2017
    130
    130
    43
    Nog een tip tegen de misselijkheid (en maagzuur) is: gember. Een stukje verse gember opkauwen en gauw er wat achteraan drinken als je het niet lekker vindt. Of verse gember in plakjes en daar thee van trekken, dat helpt wel iets minder goed leert mijn ervaring. Stemgember schijnt ook te helpen, dat is gezoete gember die je in potjes of zakjes bij de supermarkt kan kopen.
     
  7. pukkiepower

    9 jul 2017
    75
    23
    8
    Vrouw
    aller eerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap,
    ik ben zelf nu net 5 weken zwanger, en wij hebben het onze ouders en schoonouder plus broers en zus verteld en een handje beste vriendinnen weten het.
    maandag de 2de echo met 6 weken, ik moet wel zeggen dat ik erg zenuwachtig ben of alles wel goed gaat en of het kindje netjes blijft zitten. hormonen spelen een grote rol. soms ben ik blij en soms dood onzeker.
    heb jij dat ook? dat je soms echt angst hebt het te verliezen?

    buitenom je misselijkheid heb je af en toe ook wat buikkrampen? ik heb dat namelijk wel. vooral als ik veel gestaan of lang gezeten heb.
     
  8. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    Zeker ben ik bang! Absoluut, maar ik ga er dan van uit dat mijn lichaam weet qat het doet. Jij gaat al voor je 2e echo,mijn verloskundige wou de eerste echo pas met 10 weken doen.
     
  9. Jo-1986

    Jo-1986 Lid

    9 mei 2017
    35
    2
    8
    Vrouw
    En misselijk ben ik sinds gisteravond non stop. Kramp heb ik wel gehad de afgelopen 2 week maar dat is nu aan het weg trekken gelukkig.
     

Deel Deze Pagina