Rode hond...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Natasja, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja hoor, ik heb me gek laten maken.
    Mijn neefje heeft al een paar dagen uitslag, kleine bultjes. Mijn zus had in het weekend de dokter gebeld, en die dacht zelf aan een allergische reactie. Nu zat ik te zoeken op het internet naar uitslag enzo, kom ik bij rodehond.
    Nou lees je dan gelijk de meest vreselijke dingen over besmettingen daar mee voor je ongeboren kind, ik bezorgde mezelf buikpijn!

    Ik ben vroeger gewoon ingeent en mijn neefje ook natuurlijk. Nu is de kans als je geent bent 5 % dat je geen antistoffen aanmaakt.. brrrr

    Heb gelijk mijn zus gebeld, die nog heeft gekeken op het internet, maar behalve de uitlslag komen de symptomen niet overeen. Ze gaat proberen morgen naar de dokter te gaan met hem, mocht hij rode hond hebben ga ik gelijk mijn bloed laten testen.

    Hoe groot achten jullie de kans?

    Pffff moest het gewoon even kwijt!
     
  2. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Met jouw leeftijd en het normale inentingsschema gevolgd te hebben, heb je normaal genoeg antistoffen.
    Je neefje heeft de BMR inenting gehad? Dan is de kans klein dat hij rode hond heeft.

    Veel kinderziektes uitten zich met rode uitslag/bultjes. Zo ook vijfde ziekte enz enz.
    Het is even afwachten wat hij wel heeft tot die tijd zou ik wel uit de buurt blijven maar volgens mij hoef je je niet heel veel zorgen te maken.
     
  3. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Nou ik ben dus zo'n gelukkige die geen antistoffen tegen de rode hond heeft :(
    Ben er in mijn jeugd ook voor ingeent en na de bevalling van mijn oudste weer opnieuw omdat toen ook bleek dat ik geen antistoffen er tegen heb....nu zei mijn VK laatst dat het kan omdat mijn lichaam de inenting dus niet pakt, dus moet ik enorm opletten in mijn zwangerschap dat ik er niet mee in aanraking kom.
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja mijn neefje heeft de bmr gehad.

    Heb hem vandaag nog gezien, en we lagen nog te knuffelen enzo op de bank vanmiddag hahahahaha en gister ook met hem op pad geweest en woensdag, ik zie hem heel veel. dus dan zou ik het al hebben ben ik bang. (als ik natuurlijk geen antistoffen zou hebben)

    Ik weet absoluut dat ik netjes ingeent ben. Maar ik kan mijn moeder niet bellen want die weet niet dat ik zwanger ben, om te vragen of we het hebben gehad.. Mijn zus gaat bellen met een smoes...
     
  5. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Vreselijk he, waar je je nu allemaal druk over gaat maken.
    Logisch hoor, doe ik ook namelijk. :(
    Heel naar, je bent en blijft bezorgd....

    Toch zou ik me nog geen zorgen maken, als je eigenlijk nog helemaal niks weet.
    Pas als er feiten zijn, heb je een reden!
    Gewoon afwachten! ;)
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je marsab!
    we wachten het af!
     
  7. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi Natasja,
    ik zou me niet zo heel erg druk maken. Zo ver ik weet komt rode hond nog maar zelden voor. Het kan hooguit nog voorkomen in gebieden waar kinderen niet ingeent worden. Ik werk op een instituut waar ik veel met zieke kinderen te maken heb en daar heb ik me dus volledig laten informeren. Ook heeft de vk bij mij voor de zekerheid gestest op anti stoffen voor bepaalde kinderziekten. Maar zoals ik al zei het komt nog maar zelden voor.....
    Succes ermee en probeer je niet te druk te maken en lekker genieten van dat schetige kindje! Groetjes Mowtom
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je!

    De dokter zei vandaag ook weer dat hij vrijdag niet dacht dat het rodehond was, en nu eigenlijk nog steeds niet.
    Ik moet op 9-8 bij de gyn zijn dan vraag ik gewoon of ik getest kan worden op anti stoffen.
     

Deel Deze Pagina