Vriendin ex heeft rare uitspraken naar de kinderen.

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Loutje83, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loutje83

    Loutje83 Actief lid

    11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Hallo dames,

    Ik zit met een dilemma. Mijn ex partner heeft sinds vorig jaar een vriendin. Onze kinderen zijn 1x in de week bij mijn ex en 1x in de 2 weken in het weekend bij hem. De rest van de dagen zijn de kinderen bij mij en mijn partner.
    Mijn partner heeft 2 kinderen uit een vorig huwelijk en de partner van mijn ex heeft geen kinderen.

    De vriendin van mijn ex heeft vaak erg rare uitspraken richting de kinderen zoals:
    - mijn oudste van 8 vroeg aan haar of ze kinderen had. Haar antwoord was nee ik heb er 1 weg laten halen. Bleek dus dat ze een miskraam had gehad.
    - de kinderen 6 en 8 waren van het zomer bij mijn ex voor 3 weken en hij moest onverwacht werken dus paste zij op. Ze zei toen tegen de kinderen of jullie gaan met mij mee zwemmen of jullie gaan naar de exvrouw van jullie vader (ik dus de moeder)
    Onze oudste zoon kwam hier mee maar dit werd door vader glashard ontkent.

    Nu waren ze afgelopen weekend bij mijn ex en kwamen ze zondag weer thuis. Mijn jongste zei direct: mama ik mag niet aan mijn tepel krabben (muggenbult) want daar krijg ik kanker van. De vriendin van mijn ex had hem dat gezegd en hij was daar heel bang van geworden. Voor 2 jaar terug is zijn opa aan kanker overleden en die 2 waren heel hecht.

    Ik heb mijn ex daar op aangesproken en kreeg te horen dat ik dat had moeten weten aangezien ik in de thuiszorg werk. En dat het niet erg was omdat tegen onze kinderen te zeggen. Ik heb zelf de huisarts gebeld om het na te vragen want ik geloof er niks van ook de huisarts wist niet wat ze hoorde en vond ook niet dat dat kon.

    Ik weet niet goed wat ik hier tegen kan doen. Kinderen komen steeds met rare verhalen thuis. Die ze zelf niet kunnen plaatsen. En ik merk vooral aan de jongste dat hij hier mee zit.
    Mijn vraag is dan ook. Wat zouden jullie hiermee doen? En wat zijn goede tips voor mij?

    Liefs Loutje
     
    kierie vindt dit leuk.
  2. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    De vriendin van mijn ex heeft ook, in mijn ogen, rare uitspraken. Wel op een ander gebied dan jij omschrijft. Zij heeft namelijk regelmatig tegen Q gezegd dat je alleen met make-up echt mooi bent. Ze maakte Q dan ook regelmatig op (en niet maar een beetje). Met Q heb ik dit besproken, kinderen hoeven niet opgemaakt te worden. Er kan een uitzondering zijn zoals een feestje of carnaval ofzo, maar het is niet normaal.
    Ik heb met haar afgesproken tegen mij te blijven praten en te vragen als ze ergens over twijfelt wat er wordt gezegd. Ik geef dan mijn uitleg en zeg niks over wat er bij haar vader is gezegd. Misschien dat zo iets voor jullie ook werkt?
     
  3. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Zo hey, misschien moet de papa zich eens afvragen wie belangrijker voor hem is.
    Zijn kind of zijn vriendin.

    Ik was echt niet te geloven boos geworden als mijn kind zo zou worden behandeld.
    Helemaal in een huis, waar het zich veilig hoort te voelen.
     
  4. Liefje13

    Liefje13 Actief lid

    26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben zo een "nieuwe vriendin" (al 9 jaar hoor haha maar toch) mijn tip is: ga met háár praten. Niet met je ex man, vrouwen zoeken het altijd op bij hun ex man maar dat werkt gewoon niet want dan plaats je hem ertussen en sluit je de persoon waar het om gaat buiten. Als zij zulke idiote dingen zegt zou ik haar eens bellen of afspreken ergens, gewoon doen. Ze woont part time bij je kinderen in huis en misschien als jullie er samen over praten (en jullie elkaar dus een klein beetje leren kennen) ben jij voor haar ook niet meer de enge ex maar wordt je gewoon de moeder van..
     
  5. Loutje83

    Loutje83 Actief lid

    11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Ik heb helaas geen telefoonnummer van haar. En die zal als het aan mijn ex ligt ook zeker niet krijgen. In het verleden is er geprobeerd door middel van een mediator een gesprek te laten plaats vinden tussen mij en zijn vriendin maar dat wou zij absoluut niet.
    Ook ben ik er achter gekomen aangezien hij de tandarts voor de kinderen regelde zij er dus met ze naar toe gaat als hij niet kan terwijl ik op dat moment gewoon in huis ben ik wordt gewoon niet gevraagd. Terwijl dat wel duidelijk in ons ouderschapsplan vermeld staat.
     
  6. Mariechantal

    3 sep 2017
    14
    2
    3
    Vrouw
    Gwen ervaring op dit gebied

    Maar ik zou der dus echt even aanspreken als je je kids haalt of brengt of langs gaan als je weet dat ze thuis is

    Dit is gewoon treiteren en zou daar echt boos om worden
     
  7. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Ik vind dit niet heel ver buiten het normale liggen hoor. Misschien ben je een beetje overbezorgd. Ik hoor zo veel rare dingen van mensen die niet echt medische kennis hebben, ook over moedervlekken, vooral van buitenlanders. Wel iets om te bespreken omdat het in dit geval zo hard aan kwam. Verder denk ik dat ze gewoon realistisch en eerlijk is. Im hier ruzie over te gaan maken is misschien wel erger voor kinderen.
     

Deel Deze Pagina