Vrije tijd...not

Discussie in 'De lounge' gestart door Roosje35, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Ik vroeg mij dus af, ik zie soms onderwerpen voorbij komen waaruit blijkt dat mensen, naast werk en gezin, tijd hebben voor hobby’s, sporten, dagjes weg met vriendinnen, lekkere me-time... en elke keer denk ik, hoe hoe doet men dat??

    Ik heb na mijn werk (30 uur per week met 10 uur reistijd erbij), twee jonge kids, poging tot het bijhouden van het huishouden, de was etc gewoon echt geen tijd meer. En als ik al wat tijd heb, ben ik te kapot. Terwijl ik zo graag een hobby zou willen hebben. Misschien ‘s nachts maar doen, oh nee, dan komt mijn binkie nog voor voedingen, haha!

    Herkenning?
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Ik heb een schoonmaakster en laat boodschappen regelmatig bezorgen of gebruik de pick up point.
    Verder verdelen man en ik het huishouden en dan hebben we allebei tijd voor dingen die we leuk vinden soms hebben we allebei iets een avond dan regelen we oppas
     
    Youtan, dreumesje, Roosje35 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Door soms dingen te laten liggen. Mijn huis is niet perfect schoon en ik strijk bijna niets.
    Ik geniet zoveel meer van andere dingen!

    Ik werk 24-32 uur. Mijn man meer uren maar doet ook huishoudelijke taken. Denk aan: koken, de was...
    Ik heb bijna geen reistijd dat scheelt ook wel.

    Ik lees veel, kijk series, maak bento voor de kinderen, 's avonds wandel ik vaak met een vriendin.. Af en toe bioscoopje of etentje met vriendin ofzo.
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  4. manamana

    manamana Fanatiek lid

    30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Herkenbaar!
    We hebben sinds vorig jaar een schoonmaakster, dat scheelt echt enorm. Daarvoor waren we vaak in het weekend aan het poetsen. Nu hebben we dan echt vrije tijd.
    Verder denk ik dat het wat makkelijker wordt als de kinderen groter zijn.
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  5. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Je bent natuurlijk al best veel van huis voor je werk, ik heb altijd wat minder gewerkt, dat scheelt alweer :D Maar ik sport twee avonden in de week, dan is mijn man gewoon thuis. Ik moet toegeven dat ik er niet altijd even veel zin in heb, ik ben dan vaak moe en zou liever op de bank blijven hangen, maar als ik eenmaal weg ben geniet ik er wel van.
    Met mijn vriendinnen spreek ik meestal af met kinderen erbij, maar af en toe ook heerlijk zonder kinderen als mijn man thuis is.
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  6. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dingen uitbesteden inderdaad. Huishoudelijke hulp sowieso, boodschappen bestellen. En ook een stukje acceptatie dat dit hoort bij het hebben van jonge kinderen. Als ze ouder worden heb je weer meer tijd.

    Voor je hobby’s moet je trouwens gewoon weg van huis gaan. Dat je man met ze thuis is of ergens onder brengen. Anders komt er niks van.

    Waarom zoveel reistijd eigenlijk? Ik zou iets zoeken wat dichter bij de deur.
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  7. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Idd, hier precies zo. Schoonmaakster, boodschappen bezorgen en strakke planning. Ook gebruik ik de slaaptijden optimaal in de middag en stel ik lage eisen aan huishouden.
    Soms denk ik ook wel eens in de avond: pfff ff gewoon languit op de bank hoor, geen sport/hobby/vriendin of wat ook. Maar ben altijd blij als ik mezelf een schop heb gegeven en toch wat heb gedaan.
    Ook heel belangrijk is denk ook accepteren dat het gewoon minder is, maar daarvoor terug krijg je zo veel momenten en onverwacht genieten van die mannetjes terug! Een avond uitgeteld op de bank is ook lekker toch af en toe, niet zien als verspilde tijd hoor!
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  8. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Ik kreeg de standaard vraag naar mijn hobby's tijdens een sollicitatiegesprek. Toen moest ik een beetje lachen en toegeven dat ik niet meer met droge ogen kan stellen hobby's te hebben. Ik heb lekker zitten lezen nu vervangen door, luisterboeken luisteren in de auto, dan besteed ik de tijd in de auto aan mezelf. Telt dat ook als me-time?

    Het wordt beter, de oudste kost natuurlijk ook veel energie, maar je hebt natuurlijk een stuk meer je handen vrij, dus dat komt allemaal wel weer terug.
     
    Nescio en Roosje35 vinden dit leuk.
  9. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik plan wel bewust regelmatig leuke uitstapjes voor mezelf in. En soms ben ik inderdaad vooraf best moe, maar iets doen waar ik plezier aan beleef geeft me ook veel energie. En hoe ik dat verder regel thuis... dan doet mn man wat extra of blijft het liggen voor een andere dag. Een keertje minder goed poetsen vind ik geen drama :)
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  10. Manque

    Manque Niet meer actief

    We laten een groot deel vh huishouden doen door een schoonmaakster. Je bent niet voor niks tweeverdieners, toch ;)

    De rest van de taken verdelen we evenredig, net als de zorg voor ons kind. Sporten doe ik samen met mijn zoon, oftewel: ik haal hem op uit school en zet hem in de fietskar en ga minimaal een uur lang keihard tegen de wind in door de polder fietsen. Ik heb dan beweging gehad en hij heeft kunnen reguleren zodat hij vervolgens rustig thuiskomt.

    Dan hou ik in de avond nog tijd genoeg over om van alles en nogwat te doen. Maar goed, ik ben van 32 naar 24 uur gegaan qua werk.
     
    Hopsatee en Roosje35 vinden dit leuk.
  11. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.618
    113
    Vrouw
    Thuis
    Herkenbaar.

    Maar wij zitten in de uitzonderlijke situatie dat we 2 zoons hebben met een handicap en de oudste heeft gewoon 1 op 1 begeleiding nodig. Werken wij niet, dan zorgen we voor de kinderen. Ik ga naar mijn werk voor mijn ontspanning.
     
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    A92E8553-81DB-4ABA-8170-4AAD38FF392F.png
    Sorry, even een grapje tussendoor ;)
     
    Faithful, Leo85, Roosje35 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nu weer sinds de jongste het gevoel dat ik opgeslokt word. Ik werk niet maar ben fulltime thuis bij de jongste. De oudste gaat naar school en haal ik op om drie uur. Ik heb echt het gevoel dat ik alleen maar bezig ben met de kinderen en het huishouden. Ik weet dat dit niet voor eeuwig is maar soms word ik er ook wel eens chagrijnig van. Je bent dus niet de enige hoor! Jonge kinderen eisen heel veel tijd en energie op.
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  14. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Wauw wat doe je nog lekker veel! Helaas heb ik een man die weinig doet in het huishouden of het koken. Vaak gesprekken, ruzies over maar het gaat een paar dagen goed en dan vervalt hij weer in oud gedrag en sta ik het merendeel zelf te doen helaas...
     
  15. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hmm ik herken het niet zo. Ik werk ook 30uur, op drie dagen. Per dag 1,5u reistijd dus ben best lang van huis af. Daarentegen ben ik 4 dagen per week vrij. Misschien scheelt het dat ik thuis 'maar' 1 kind heb, jij hebt er natuurlijk 2..als ik op donderdag vrij ben, gaat hij sochtends naar de psz en smiddags slaapt hij. Ik heb dus haast de hele dag mn handen vrij.. Gaat je oudste ook naar de psz? Als je dat een paar ochtenden doet, scheelt je dat misschien? Verder probeer ik dingen bij te houden (svonds gelijk de keuken schoonmaken na het eten), aanrecht leeg. Zoontje helpt mee met opruimen vz speelgoed. Als ik vrij ben, ben ik graag een beetje aan het klussen/verven/opknappen. Daar kan ik gelukkig best tijd voor vrijmaken :). Reistijd v werk is ook even een momentje voor mezelf!
     
  16. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Mijn werk zat eerst dichterbij huis, maar ze hebben alles gecentreerd op een andere locatie. Verder slapen mijn kinderen heel slecht en ik daardoor ook, en op mijn huidige werk zijn ze erg flexibel. Ik heb niet de puf om mij nu in te zetten voor een andere job.
     
  17. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Dat hou ik ook maar in gedachte. Het wordt beter naarmate ze ouder worden...misschien ben ik door de gebroken nachten het gewoon even zat en wil ik ook even wat anders zijn dan moeder.
     
  18. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Pfff, pittige situatie voor jullie.
     
  19. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Reistijd is in de auto, dan maalt wel van alles door mijn hoofd maar ik kan er dan weinig mee doen. Mijn kleine meid gaat 2,5 dag naar de opvang, dus ze is thuis op de dag dat ik ook thuis ben. Nog een ochtend vind ik iets te veel. Ach, even wachten nog dan gaat ze naar school, komt de tijd vanzelf weer.
     
  20. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ligt ook aan wat voor kinderen je hebt (veeleisend of makkelijk) en hoeveel energie je hebt. Dat verschilt zo per persoon! Met twee rustige en makkelijke kinderen zou ik ook meer energie/tijd overhouden.
     

Deel Deze Pagina