Vroege echo, wel of niet doen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marrie1986, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrie1986

    23 jan 2016
    59
    17
    8
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,
    Ik twijfel enorm of ik een vroege echo wil doen ( met 6w4d) of niet.
    Na eerdere miskramen hoop ik nu echt op een goede uitslag.

    Wel: dat geeft misschien wat meer rust en zekerheid en weten we waar we aan toe zijn.

    Niet: het veranderd de uitkomst van deze zwangerschap niet. Het kan weer niet goed zijn. Misschien is het net te vroeg om iets te zien waardoor de onzekerheid blijft. Als het niet goed blijkt ga ik met een rotgevoel op vakantie...

    Als ik het niet doe moet ik 4 weken wachten i.v.m op vakantie zijn..

    Wat zouden jullie doen? Wel... of niet...
     
  2. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Nee ik zou het niet doen! Kan zoveel meer onzekerheid brengen. Liever met 8weken... dat is ook nog heel vroeg.

    O lees nu dat je met vakantie gaat! Ik zou het tot na de vakantie uitstellen.

    Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap
     
  3. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik zou het wel doen. Met alle mogelijke gevolgen van net te vroeg voor een hartje te zien, die zou ik persoonlijk voor lief nemen. Je ziet iig wel een zwangerschap met vruchtje op de goede plek. En nee. Geeft je geen garanties. Maar mij zou het enigszins rust geven!
     
  4. momim

    momim Niet meer actief

    Wij hadden vorige zwangerschap voor vakantie echo, bleek niet goed. Uiteindelijk tijdens vakantie spontane miskraam. Naar, maar aan de andere kant ook heel fijn om er samen naar toe te leven en ons op voor te bereiden. Ondanks alles wel kunnen genieten van onze vakantie. En ik kan me stress als het mis zou gaan zonder daarop voorbereid te zijn (in het buitenland etc) alleen maar voorstellen.. het liefst wilden we natuurlijk een goede echo, maar ik ben blij dat het zo gegaan is en we echo voor vakantie hadden!
     
  5. Marrie1986

    23 jan 2016
    59
    17
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties..
    Ik had het argument van " als het niet goed is dan ben je voorbereid op de aankomende miskraam " nog niet zo mee laten tellen maar inderdaad.
    Al betekent een goede echo nu natuurlijk ook niks.
    Ik ga er nog een nachtje over slapen denk ik.
     
  6. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Wel doen. Wellicht geeft het je rust en geniet je extra van je vakantie. Mocht het mis zijn kun je misschien afleiding/rust vinden in je vakantie.

    Veel succes met het maken van je beslissing.
     
  7. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bij 6+4 verwacht ik inwendig dat ze een hartje zien.. uitwendig kan op deze termijn anders zijn.

    Ik zou persoonlijk meer gerust op vakantie gaan met echo er voor maar ik ben ik.;)
     
  8. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou het wel doen, zeker voor je vakantie.
    Als het op de echo goed is, dan kan je mogelijk meer genieten van je vakantie.
    Is het niet goed, dan kan je je er wel op voorbereiden hoe heftig het ook is.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wel doen! Als je zeker bent van je termijn dat zie je met 6.4 een hartje kloppen! De kans dat t daarna misgaat is alweer een stuk kleiner.
    Hier gaf een kloppend hartje iig wat meer rust. Ookal was 1vd 4 ma na een kloppend hartje.
     
  10. Paz

    Paz Niet meer actief

    Ik zou het wel doen. Hoe fijn is het (als alles goed is natuurlijk, maar daar duimen we gewoon allemaal voor!:)) dat jullie met een geruster gevoel op vakantie kunnen gaan?
    Zou je als je het niet doet net zo gerust op vakantie zijn? Dat is de afweging die je kunt maken bij je besluit :)

    En snap trouwens je reden om het niet te doen ook hoor. Maar stel dat het inderdaad niet goed is, dan is het misschien erg fijn om dan juist samen even op vakantie te gaan ipv thuis in de dagelijkse dingen te zitten?

    Succes met de keuze en alvast een fijne vakantie! :)
     
  11. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook doen, met 6.4 zouden ze toch al wat moeten zien. Wij hebben afgelopen jaar ook een echo gehad met 6.5, en er was duidelijk een boontje te zien met een kloppend hartje.
     
  12. Marrie1986

    23 jan 2016
    59
    17
    8
    NULL
    NULL
    Het blijft lastig maar ik heb besloten het te doen. Ga morgen bellen voor een afspraak ( echo zou dan volgende week ergens zijn.) Ik zou me toch geruster voelen mocht er wat te zien zijn. En als het niet goed blijkt dan is dat heel k*t maar dan weten we dat.
    Bedankt voor jullie meedenken! ( fingers crossed)
     
    YellowEyes, Jajo, Paz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Paz

    Paz Niet meer actief

    Super! :)
    Laat je even weten hoe de echo is geweest?
     
  14. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    En hoe was je echo??
     
  15. Marrie1986

    23 jan 2016
    59
    17
    8
    NULL
    NULL
    Aankomende week..do of vrij maar dat hoor ik maandag. Ik zal het laten weten!
     
    Bubblez en Jajo vinden dit leuk.
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb het bij mn zoon wel gedaan. Eerste echo was met 5.4 en toen begon zn hartje net aan te kloppen. Met 6.0 nog een en toen elke week geweest voor een echo tot aan de 14 weken (ene keer vk, andere keer fertiliteitsafdeling en twee keer zelf betaald ergens)

    Mij gaf het de rust die ik nodig had. Tuurlijk gaf het geen garantie. Maar ik kon daardoor wel weer een paar dagen ademhalen en echt per week leven.

    Bij deze zwangerschap voelde ik het lang niet zo heftig en was mn eerste echo met 8 weken. Dat vond ik dit keer prima. Maar als ik eerder bang was geweest had ik zeer zeker die echo gedaan.
     
  17. Marrie1986

    23 jan 2016
    59
    17
    8
    NULL
    NULL
    Het is een wat latere reactie dan gepland. Ik heb het toch niet gedaan en ben eerst op vakantie geweest. Vandaag gelukkig een mooie echo gehad. 10 weken en het ziet er mooi uit!
     
    moonchild vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina