Vrucht te laag in baarmoeder, dreigende miskraam?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Frun, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Hoihoi,

    Vanochtend hebben we onze eerste echo gehad, erg vroeg (5w4d) omdat het een spontane zwangerschap is aan begin van fertiliteitstraject.

    Superspannend natuurlijk, want dit is de eerste zwangerschap sinds een miskraam 1,5 jaar terug.

    De echo laat zien dat de vrucht erg laag in mijn baarmoeder zit, te laag volgens de gyn. We moeten rekening houden met een dreigende miskraam...Volgende week weer terug voor een echo, waarop hopelijk meer te zien is (of niets meer?). Zijn een beetje uit het veld geslagen hierdoor, dit is natuurlijk niet wat we hoopten te horen vanochtend.

    Zijn er dames die hiermee ervaring hebben, positief of negatief? Kan amper ervaringen vinden online en zou toch graag een paar horen.

    Grtz Frun
     
  2. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Hoi. Dat is idd heel onzeker zeg! Ik heb dat wel eens gehad ja en de gyn zei dat t ook echt net zo goed wel goed kon gaan! Dus niet meteen van het ergste uitgaan hoor. Net zo'n goede kans dat dit gewoon uitgroeit tot een mooie baby!
     
    Frun vindt dit leuk.
  3. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Geen ervaring maar een embryo nestelt waar het zich nestelt. Neem aan dat mensen bij wie de placenta voor de uitgang ligt, het kindje ook onderin zit. Dus ik zou bij een goed beeld voor de rest, positief op de volgende echo wachten.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd :)
     
  5. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Bedankt meiden!

    Dat van laagliggende placenta geeft ons wat voorzichtige hoop. :thumup:
     
    poppetje77 vindt dit leuk.
  6. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    :) Werd net gebeld, afspraak voor maamdg is verzet van middag naar de ochtend! We zijn de eerste! Scheelt weer een halve dag extra in spanning zitten.

    Heb inmiddels behoorlijk wat last van (ochtend)misselijkheid en geurtjes, dat zie ik maar als een positief iets:roflmao::rolleyes:
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  7. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Ik heb er zelf geen ervaring mee. Mijn zusje is echter ook zwanger en heeft hetzelfde. Ze had ook veel last van bloedverlies. Gelukkig zit de beeb nog steeds lekker bij mama. Ze is inmiddels 13 weken en 2 dagen. Er is dus zeker hoop. De gynaecoloog zei ook dat het ergste gevaar nu is geweken.
     
    Frun vindt dit leuk.
  8. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Oh echt? Zat bij je zusje ook de vrucht te laag, en is deze dan 'omhoog' gegaan? Wat fijn dat het ergste gevaar is geweken nu. Ik heb gelukkig geen bloedverlies erbij, dan zou ik nog veel meer stressen!

    Het is nu gewoon de (extra) onzekerheid. Ben zo bang dat mijn lichaam weer niet door heeft dat het mis is, zoals vorig jaar. Toen een kloppend hartje met 6w5 en met de volgende echo met 10w5d bleek het met 8w5d gestopt. Curretage gehad de week daarna, omdat mijn lichaam het niet zelf afstootte:(
     
  9. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Bij haar duwt de vrucht nog altijd op de placenta wat ook het bloedverlies veroorzaakt. Ik had er zelf ook nog nooit eerder van gehoord. Hoe het medisch precies in elkaar zit weet ik niet. Ze hoeft nu pas weer over 4 weken met controle terwijl ze eerst iedere week moest komen.

    Het lijkt me ook erg lastig. Je wilt zo graag een normale zwangerschap met zo min mogelijk zorgen. Hopelijk krijg je maandag goed nieuws. Ik gun het je in ieder geval van harte. Heel veel succes alvast voor maandag.
     
    Frun vindt dit leuk.
  10. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    @Tejas Thanx! Jij sterkte met de laatste loodjes:)
    En leuk dat jullie kleintjes straks zo weinig schelen.
     
    Tejas vindt dit leuk.
  11. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    @Frun, mag ik vragen hoe je echo is verlopen vanochtend? Heb nog aan je moeten denken.
     
  12. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    @Tejas Wat lief!

    Zie hieronder de echo, het zit in de baarmoederhals.

    Bloed moeten prikken voor Hcg, en NIET zwanger. Schiet mij maar lek, de gyn was net zo verbaasd!

    Aankomende menstruatie afspraak maken voor baarmoederfoto (lag sowieso in de planning) om verklevingen uit te sluiten en dan kijken ze hier ook gelijk naar.

    Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken....Ik vermoed zelf hele hele vroege miskraam..alleen verklaart nog niet dat ding of de toegenomen klachten...wel onderstaande posi test 3 weken terug.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Jeetje, dit is niet de reactie waar ik op hoopte. Vind het ontzettend naar voor je. Hopelijk kun je het een plekje geven. Heel veel sterkte ermee.
     
  14. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Bedankt!

    Ondanks dat het allemaal niet is wat we wilden horen, is het gek genoeg toch een fijner idee dat het geen ma is. Dat was eerst wel de conclusie en dat brak me, weer had mijn lichaam het niet door:cry:

    Gezien dat ik 3 sept nog wel een posi test had, was ik wel degelijk zwanger toen. Denk achteraf dat de rare en zeer korte 'menstruatie' van het weekend daarvoor gewoon de mk is geweest.

    We houden moed en vervolgen gewoon ons beginnende fertiliteitstraject.;)

    Maar jeetje...wat een vreeeeemde bedoening zeg! Was ik nou soort van schijnzwanger? Was de toegenomen misselijkheid sinds donderdag misschien mijn aankomende eisprong volgens cyclus?o_O:confused:

    Testen doe ik voortaan maar niet meer op en rond NOD:oops:
     
  15. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bah wat naar, sterkte! Ik had anders gehoopt voor je en dit niet verwacht. Dat je maar snel een goede zwangerschap mag krijgen!
     
  16. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Jeetje wat apart.
    Al moet ik zeggen dat ik het lijntje van de test een beetje een vals lijntje vind. Hij is veel te dun.

    Hij zit dus in de baarmoederhals? Als ie ingenesteld is waar is dan het gaf heen.
    Echt een apart geval he...

    Hopelijk snel blijvend positief zwanger:oops::oops:xx
     

Deel Deze Pagina