Vruchtbaarheid na vroegere ivf behandeling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MammaSannie1987, 19 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammaSannie1987

    MammaSannie1987 Actief lid

    14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik heb 7 jaar geleden vanwege mijn expartner een ivf behandeling ondergaan. Kan dit ervoor zorgen dat mijn vruchtbaarheid verminderd of heeft ivf bij vrouwen geen negatief effect?
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Volgens mij heeft IVF geen negatief effect op je vruchtbaarheid. In ieder geval niet na zo'n lange tijd. Je bent natuurlijk wel ouder geworden, dus je vruchtbaarheid kan daardoor beïnvloed worden. Vanwaar je vraag?
     
  3. MammaSannie1987

    MammaSannie1987 Actief lid

    14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Nee dat vroeg ik mij af omdat ik.nu 6 a 7 maanden bezig ben om zwanger te worden, maar het niet lukt. En ik heb een keurige cyclus van 30 dagen en iedere maand op dag 12 mijn eisprong
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Maar waarom kreeg je toen ivf?

    Voor zover ik weet krijg je het als er bij de vrouw iets niet goed gaat, of als iui (wat dan weer een andere oorzaak kan hebben) niet lukt.
    Icsi is specifiek voor slecht zaad.

    Voor zover ik ook weet heeft het geen invloed. Je kunt daarna gewoon zwanger raken. Zoveel vrouwen die spontaan zwanger worden na een vruchtbaarheidsbehandeling.

    Succes!
     
  5. MammaSannie1987

    MammaSannie1987 Actief lid

    14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Ik kreeg ivf omdat het zaad eigenlijk helemaal niets meer deed bijna. Mijn ex partner had zich laten steriliseren voorheen en erna laten herstellen zonder resultaat, dus het aantal zaadjes wat nog bruikbaar was, was erg weinig
     
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Eh, nee hoor. Als je niet extreem slecht zaad hebt, volstaat ivf ook. Het wordt wel degelijk toegepast bij mannelijke verminderde vruchtbaarheid. ICSI is echt het laatste redmiddel. (Buiten TESE e.d. dan natuurlijk.)

    TS, er kan in de tussentijd natuurlijk een boel veranderd zijn bij jou. Als het je zorgen baart zou je over een paar maanden (bij ongeveer een jaar proberen) een doorverwijzing kunnen vragen naar de fertiliteitsarts. Maar hopelijk is alles in orde en heb je gauw die positieve test in handen!
     
  7. MammaSannie1987

    MammaSannie1987 Actief lid

    14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Ja precies dit dus, zo legde ze het toen ook uit. Er waren nog wel wat zaadjes die ze voor ivf kondsen gebruiken en dat blijkt, ik was gelukkig in 1 keer zwanger. De arts zei toen al van we gaan er bij jou maar 1 terug plaatsen, omdat de kans op een meerling anders groot werd en het was gelukkig in 1 keer raak.
    Ik ben nu 31 dus het kan ook de leeftijd zijn die ervoor zorgt dat het langer duurt inderdaad. Ik heb trouwens nu een goed gevoel erbij aangezien ik iedere maand na me ei hele pijnlijke borsten krijg en nu helemaal niet voor het eerst
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ah nou zo is het mij nooit duidelijk gemaakt. Ik dacht dat ivf eigenlijk altijd bij de vrouw weg kwam. En bij slecht zaad ze al gauw geheel.of gedeeltelijk (hoor ik ook soms) voor het lab deel icsi kiezen.

    Maar sorry dan! Wist ik niet :)
     
  9. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Nee hoor! Absoluut niet. Ach, weer wat geleerd :).
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  10. MammaSannie1987

    MammaSannie1987 Actief lid

    14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Ik weet in ieder geval dat ik het traject van ivf verschrikkelijk vond haha vooral de eicelpunctie, ik was ook heel erg blij dat het in 1 keer gelukt was en hoop nu op de natuurlijke manier op een volgend wonder met mijn huidige partner
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dat hoop ik ook, puncties zijn heel naar :(

    En je zit nog in de normale tijd, dus hopelijk komt het gauw goed!
     
  12. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wij hebben met slecht zaad zelfs nog 3x IUI gedaan voordat we naar ICSI gingen.

    Het zaad van mijn man bleek niet tegen het "wassen" te kunnen namelijk. :(
     
  13. MammaSannie1987

    MammaSannie1987 Actief lid

    14 nov 2017
    274
    160
    43
    Vrouw
    Ja heb deze ronde wel hoop, ik heb namelijk iedere ronde pijnlijke borsten na me ei en nu totaal niet en dit was bij mijn dochtertje toen ook de 1e teken dus heb goede hoop. De timing van de sex was ook goed, heb het donderdag op vrijdag nacht gezellig gemaakt en vrijdag morgen is mijn ei gesprongen, dit voel ik altijd heel goed en zaterdag morgen was mijn temp inderdaad gestegen
     
    Fennec vindt dit leuk.
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh joh! Dat is balen. Maar ik zie nu een hele mooie banner! Prachtig!
     
    Fennec vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina