Slotjes op topics

Discussie in 'Over deze site' gestart door Madelie, 23 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    @Beheer, is het niet eens mogelijk om het beleid te wijzigen m.b.t. het verzoek tot het plaatsen van slotjes op topics. Zodra degene die het topic roept om een slotje erop te gooien dan wordt dit door jullie gedaan.

    Het topic wordt echter ook gevuld door andere zp leden, die er tijd en energie insteken. Ook wordt het soms een leerzaam of juist een vermakelijk topic met soms zinvolle en soms niet zinvolle discussies.

    Als er nu een topic wordt geopend en er staat zoveel persoonlijke informatie in dat een to een topic toch liever verwijderd wil zien ivm de kans om herkend te worden dan kan ik dat nog begrijpen.

    Als er een slotje door jullie wordt geplaatst omdat er al een half jaar niet meer in een topic wordt gereageerd dan snap ik dat.

    Als een topic uit de hand loopt en jullie er een slotje op plaatsen of het topic verwijderen dan snap ik dat.

    Maar als er gewoon geschreven wordt en een to roept 'slotje erop' en jullie sluiten meteen zo'n topic dan vind ik dat met name ontzettend zinloos en om eerlijk te zijn ook echt irritant. En volgens mij meer zp-leden met mij.

    Kunnen jullie overwegen dit beleid te wijzigen?
     
    Anna009, meintje, Nellie4 en 12 anderen vinden dit leuk.
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ja ik vind dat dus ook onwijs jammer.
    Ik vind dat je een gegronde reden moet hebben (zoals hierboven omschreven) om je topic te laten sluiten, net als het wijzigen van je nickname, dat mag ook niet zomaar toch?
    Niemand staat met een pistool op je hoofd om een topic te openen.
    Dus als je dat doet, moet je ook om kunnen gaan met antwoorden die niet in je straatje passen.
     
    Paardenbloem en Madelie vinden dit leuk.
  3. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ik vind het wel fijn dat iedereen over een eigen topic kan bepalen of het wordt gesloten. Kan gebeuren dat je impulsief een topic aanmaakt en er later spijt van hebt. Ik zou het dan raar vinden om meteen hiervoor op de blaren te moeten zitten.
     
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Maar hierbij hebben jullie het meteen over gevoelige onderwerpen waar ts misschien “negatieve” reacties krijgt.

    Maar super vaak zijn er ook gewoon neutrale topics, bijv: “tips kindvriendelijk hotel in amersfoort” en dan na drie reacties “we hebben geboekt, mag op slot” - maar misschien zijn er dan nog genoeg andere leden die nog tips willen! Waarom dan meteen op slot? Ts schrijft dat er is geboekt - maar ik kan daarna ook niet meer reageren en vragen wat, of er nog andere tips zijn, etc. Lekker open laten! Verloopt vanzelf als er geen animo is.

    Dus eens: een goede reden voor sluiten zou veel toffer zijn!
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Daarom als iemand in een topic te herkenbaar is geworden moet die mogelijkheid wel blijven bestaan.
    Maar zoals Eppo als aangeeft, niet wanneer de antwoorden alleen niet in je straatje passen. Als je daar niet mee om kunt gaan hoeven anderen daar niet de dupe van te worden.
     
  6. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Helemaal mee eens!
     
    Madelie vindt dit leuk.
  7. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Beste @Madelie ,

    We snappen wat je bedoelt. Na overleg hebben we besloten dat algemene topics waarin geen persoonlijke of privacygevoelige informatie staat (bijvoorbeeld ‘tips kindvriendelijk hotel in Amersfoort’) gewoon open kunnen blijven. Wanneer er langer dan 1 maand niet in gereageerd wordt zal deze automatisch worden gesloten.
     
    RachelleNM, Nellie4, marb en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Heel fijn. Dank jullie wel.
    Hopelijk dat er per topic dan ook feitelijk wordt gekeken of iemand echt herkenbaar is of dat er gewoon sprake is dat mensen niet in iemands straatje praat.
     
    Sylva vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina