Vruchtzak loopt week achter op het vruchtje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Isayez, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Net de eerste echo gehad. Helaas niet de echo die wij gehoopt hadden.
    De vruchtzak(6+1) loopt een week achter op het vruchtje(7+1 volgens formulieren op de echo stond 7+3), en er zat wat vocht naast. Ook kon ze zo de dooierzak niet vinden.
    Gelukkig regelmatige hartslag.
    Volgende week weer een echo.. Dan kan het zijn dat er geen hartactie meer is. Of dat het vruchtje gewoon gegroeid is.
    Dus voor nu een hoop onzekerheid ☹ hopelijk volgende week beter nieuws

    Eigenlijk weet ik even niet wat ik hiermee aan moet.. Of ik nog positief kan zijn.. Of dat het er heel slecht voor staat..
    Iemand ervaringen?
     
  2. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik heb hier nog nooit van gehoord. Wat enorm vervelend voor je! Ik ben benieuwd of er ervaringen zijn! Hoop een heleboel positieve.
     
    Isayez vindt dit leuk.
  3. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Hier een echo van mijn vorige zwangerschap en mijn huidige zwangerschap met het zelfde termijn.
    Je ziet duidelijk verschil met het vruchtzakje
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja... ik zie het :( maar wat betekend dat dan? Hoe kan zoiets gebeuren?
     
  5. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Ik heb echt geen flauw idee.. Had het idee dat de gynaecoloog niet heel positief was.
    Volgende week weet ik meer.. Hoop dat de dagen snel gaan.
    Zit te twijfelen of dat ik mijn leidinggevende zal informeren
     
  6. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ik heb iets vergelijkbaars gehad , vruchtzak groeide door alleen vruchtje bleef achter kwa groei , dit liep verkeerd af .
    Wat hebben ze tegen jou gezegd verder erover ?
     
  7. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    niet heel veel eigenlijk.. dat het alle kanten op kan gaan.
    vond de vrouw die de echo maakte, zo ie zo erg stil. Ik moest van alles vragen. dat maakte mij ook weer meer ongerust.
    bij jou is trouwens andersom zie ik, bij mij is vruchtje tot zo ver goed. alleen de zak is te klein.
     
  8. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Mmm komt dan niet erg prettig over als jezelf steeds dingen moet vragen , ging bij mij trouwens niet over deze zwangerschap maar over mijn miskraam van afgelopen mei , hopelijk stelt het bij jou niks voor !! Wanneer mag je weer voor echo ?
     
  9. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Nee was zeker niet prettig! Ze praatte ook mega zacht.. Voelde mij ook bezwaard om weer te vragen wat ze nou zei..
    Vrijdag om 9.10 heb ik weer een echo, als het goed is heb ik dan een ander persoon.
    Ene kant heb ik hoop.. Andere kant ga ik er al een beetje vanuit dat het mis is.. Ondanks dat ik mij gewoon heel goed voel

    Ooh gelukkig maar! Hoe gaat het nu met je?
     
  10. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Oh bah wat rot zeg , dan val je al stil door wat je ziet en dan heb je ook nog iemand waar je niks wijzer van word :(
    Misschien maakt het niet zoveel uit en groeit het wel bij ?
    Wat zegt je gevoel ? ...

    Jaa met mij op mijn angst na goed haha , hakt er wel in allemaal ..
    maar maandag 10 weken alweer , gaat onbewust nog best snel ook zeg , baby doet het goed .. :)
     
  11. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Ooh wat fijn zeg 10 weken! Mijn echoscopist van mijn vorige zwangerschap zei dat de kans op miskraam na 10 weken enorm gedaald is. Na 10 weken zijn alle belangrijke organen aangelegd. Dat van 12 weken is nog van 'vroeger'

    Wat mijn gevoel zegt... Dat is lastig.. Ik denk eigenlijk dat ik nog best positief gevoel erover heb, als ik het toelaat.. Maar daarna word ik weer bang en wil ik niet te positief blijven omdat ik bang bent dat de klap dan harder zal zijn.

    De verhalen die ik op internet lees zijn ook erg uiteenlopend.. Sommige gaan goed, sommige niet.

    Deze zwangerschap was eigenlijk nog niet voor dit moment geplant, maar wel heel erg gewenst. Onze zoon is nu 10 maanden, hij zal 1.5 zijn als dit frummeltje geboren wordt.
    Stel dat het niet goed loopt dan gaan wij er wel direct weer voor!
     
  12. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Jeetje ik zie dat je 3 miskramen heb gehad? Allemaal afgelopen jaar? Wat heftig zeg!
    Ik snap dat het spannend blijft met die ervaring!
     
  13. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Jaa klopt , de vrouw van de echo zij al dat ik moest gaan relaxen want kindje is “ compleet “ en tot nu toe functioneert alles zoals hoort ..

    Mijn gevoel was tot nu toe altijd juist , bij alle drie de miskramen had ik vanaf de eerst test al een naar gevoel .. en nu vanaf begin voelt het zo anders.
    Alleen dan zo jammer dat mijn angst zo overheerst maarja ..we zijn maar mensen . Gelukkig krijg ik daar nu hulp voor .

    Oh wauw zo snel achter elkaar haha ! Ook wel weer erg leuk denk ik als ze allebei nog zo klein zijn
     
  14. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Jaa veel op ons dak gehad vanaf dec 2017 tot begin juni 2018 .. vooral de laatste
    Miskraam
    Waar ik twee operatie aan heb over gehouden , de angst om weer geconfronteerd te worden met een echo beeld wat niet goed zit :(
    Grond zakte echt onder mijn voeten weg bah ..
    maar goed voor nu ziet alles er goed uit ! Daar moeten we aan vast houden en vooruit kijken :)
     
  15. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Zo dat is behoorlijk heftig! Maar nu gaat het gelukkig goed! Ik zal duimen op een voorspoedige zwangerschap bij jou!

    En idd behoorlijk dicht op elkaar haha, maar lijkt ons ook super leuk (ook pittig natuurlijk) haha
     
  16. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ah super lief van je !
    Ik hoop ook enorm dat bij jou allemaal
    Onschuldig was en alles in orde is !
    Me duimen draaien natuurlijk ook voor jou :)
    Jaa poeh lekker druk haha ! Maar idd leek mij ook super gezellig
     
    Isayez vindt dit leuk.
  17. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    @Followyourdreams
    Vandaag de echo gehad, hartje klopt! Vruchtje groeit goed! Vruchtzakje is nog steeds klein maar valt in de marge van nog normaal. Ohja de dooierzak was meteen zichtbaar.

    Super goed nieuws dus!
     
    margarethd, Moppie35, Jingle en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Jeeeee wat super !! Hartstikke blij voor
    Je zeg .. dat is lekker het weekend in gaan he haha :)
    Wanneer mag je weer even spieken ?
     
    Isayez vindt dit leuk.
  19. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Oh wat goed nieuws zeg!! Fijn dat er ook goede verhalen zijn. Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D
     
    Isayez vindt dit leuk.
  20. Isayez

    Isayez Actief lid

    29 apr 2017
    311
    447
    63
    Vrouw
    Ja super fijn!!!! Had het echt niet verwacht... (ondanks dat ik wel goed gevoel had. Durfde ik dat niet toe te laten)
    Vrijdag 19 oktober hebben wij de termijnecho ik zal dan ruim 11 weken zijn. Al kon ze het vruchtje nu niet goed opmeten, ze had nu een grove meting gedaan.

    Vruchtzakje was van 6.1 naar 7.4 gegaan in een week. Dus dat was goed genoeg :)

    Maar het was heel raar en slecht geregeld in het ziekenhuis.
    Ze had een dossier van mij open wat niet over mij ging.. Ze zei ja ze zagen een vruchtzakje van 7 weken maar geen vrucht... Dus gaf toen meteen aan dat ze volgens mij de verkeerde persoon voor haar had maar dat ik dat niet kan zijn..
    Ze kon nergens in het systeem mijn gegevens vinden.. Gelukkig wist ik de metingen van de vorige echo nog en begonnen we toen maar snel aan de echo haha.
    Deze vrouw was wel erg duidelijk met wat zij zag. Dus dat voelde een stuk fijner
     

Deel Deze Pagina