pijnlijke tepels en kolven

Discussie in 'Voeding' gestart door Tanja20, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Hoe gaat het in zn werk met pijnlijke tepels en kolven?
    Doet kolven ook zeer ?

    Wil graag bv blijven geven maar mn tepels doen zo zeer dat het niet te doen is.
    Heb je met kolven ook last van pijnlijke tepels?
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Belangrijkste is om te weten waarom het pijn doet... is ze goed aangelegd? Verder kan het ook zo zijn dat je tepels moeten wennen. Ik had bij beide ook de eerste weken zere tepels maar dat is uiteindelijk wel over gegaan vanzelf.

    Bij mij doet de eerste momenten nogsteeds ff pijn met kolven, met voeden heb ik er nu geen last meer van.
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik heb de eerste week ook behoorlijk veel last gehad van pijnlijke tepels. Ook bij het kolven deed het soms wel pijn. Nu doen ze soms nog pijn bij het begin van een kolfbeurt, maar het is al een stuk beter.
     
  4. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Kijk even of je kleine Spruw heeft.
    Dat kan ook pijnlijke tepels geven.

    Groetjes, Mirelle.
     
  5. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Spruw zijn witte puntjes in de mond?

    (ze heeft idd wel een witte tong , kan het er heel moeilijk afkrijgen, melk of Spruw?)
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Je kunt even een gaasje om je vinger doen en het witte proberen weg te poetsten, als dat niet wil dikke kans dat het spruw is.
    Je kunt trouwens ook spruw hebben zonder dat je iets ziet hoor !

    Ik heb in het begin ook veel pijn gehad met het voeden (ook met kolven) zonder dat er sprake was van spruw of niet goed aanhappen. Sluit die dingen uit en anders is het een kwestie van wennen/harden denk ik.
     
  7. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik had het in het begin ook, nu heb ik helemaal geen pijn meer ( al weken niet meer), veelal gewenning denk ik. Zelfs de TSR voel ik niet meer.
     
  8. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik lees hier toch echt veel mama's die pijn hadden toen ze begonnen te voeden. Raar dat je dat in een cursus leert dat het absoluut geen pijn mag doen :(
     
  9. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Had jij dan de hele voeding door pijn Nemo? Mij is geleerd op de cursus dat het zeker de eerste weken wat pijn kan doen omdat je tepels het niet gewend zijn maar dat het zeker niet een hele voeding mag duren...
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ja ik had de hele tijd pijn (lees erg veel pijn). Was echt afzien. Maar nu nergens geen last meer van :D
    Vk en kv hebben mijn tepels bestudeerd en gezien hoe er gehapt werd maar daar was niks mis mee.
     
  11. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hmmm vreemd...
     

Deel Deze Pagina