Waar brengen jullie je auto voor apk en beurt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Adje, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    #1 Adje, 20 jul 2017
    Laatst bewerkt: 20 jul 2017
    Ik breng mijn auto eigenlijk altijd naar de Kwikfit. Makkelijk online een afspraak te regelen en hij zit in de buurt. Maar nou heb ik toch stteds het gevoel dat ik belazerd wordt... Er mankeert altijd zoveel aan mijn auto, dat ik me wel eens afvraag of het wel allemaal klopt.

    Voorheen had ik een oude opel corsa van 14 jaar oud en ja daar mankeerde wel eens wat aan. Kostte me iedere keer wel een paar honderd euro in combi met een grote beurt.

    Mar nu heb ik een fiat van 4 jr oud. Er was iets met twee lampen en een ruitenwisser. Even geen tijd nu voor ook een grote beurt, dus dat scheelt weer. Maar moet ik toch bijna €200 af gaan rekenen. En het advies was ook nog eens beide voorbanden vervangen, want die waren toch wel helemaal versleten (blijkbaar niet genoeg om afgekeurd te worden) en dat was wel erg gevaarlijk.

    Vragen jullie wel eens een second opinion wat betreft dit soort zaken of heb je een vaste garage waar je vertrouwen in hebt? Ik ben zo'n nitwit op dit gebied, dat ik me afvraag of ik het niet eens heel anders moet gaan aanpakken.
     
  2. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik ga met mijn oude Punto naar een beun. Hobby garages en garages hebben mijn auto 5 jaar terug al opgegeven en deze beun heeft sindsdien elk jaar voor klein bedrag mijn autootje nog levend gehouden

    Helaas is de beun er mee gestopt
    Mijn auto liet hij altijd apk keuren bij andere garage en daar gaan we nu dus heen
    Benieuwd wat zij zeggen
     
  3. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Volgens mij staat KwikFit hier wel een beetje om bekend?
    Wij gaan naar de dealer.
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij gaan ook naar de dealer, maar dit komt omdat wij nieuwe auto's hebben met garantie dus om de garantie te behouden moeten deze naar de merk dealer.
    Wanneer ze uit de garantie zijn gaan ze naar een vriend van ons, die heeft een garage.
    Maar voorheen ging ik naar de plaatselijke garage op het dorp, kwamen wij (en mijn man zijn familie ook) al jaren en hadden wij een goed gevoel bij.
    Wanneer je het idee hebt dat je belazerd wordt zou ik kijken voor een andere, waar gaan jouw familie of vrienden heen? Zou om ervaringen vragen van mensen uit de buurt.
    Bovendien heeft mijn man vroeger een opleiding tot monteur gedaan en is best wel geïnteresseerd in auto's dus wat dat betreft laten wij ons niet snel een oor aannaaien.
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Aangezien ik deze auto net een jaar heb, wilde ik eigenlijk ook naar de dealer. Maar de apk had een beetje haast ivm vakantie dus toch maar even vlug de kwikfit gedaan. Meestal combineer ik het meteen met een grote beurt. Dus die beurt wil ik wel bij de dealer gaan doen. Ik ben wel benieuwd of dat dan scheelt, of dat je sowieso sneller een beetje genaaid wordt als je de ballen verstand ervan hebt :oops:
     
  6. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    #6 Meiske2015, 20 jul 2017
    Laatst bewerkt: 20 jul 2017
    Wij gaan naar de merkdealer.
    Nog nooit problemen gehad.

    Edit: mijn man en zijn broer repareren eigenlijk altijd alles zelf. Scheelt ook wel een hoop denk ik.
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Wij gaan naar de garage voor de keuring. Zij schrijven de punten op die moeten gebeuren en mijn man maakt hem. Meestal valt het mee.

    Beurt doet mijn man ook zelf.
     
  8. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Naar een gewone garage.

    NOOIT, naar kwikvit gaan!
    Ooit heeft mijn oma haar auto daar heen gebracht... er moet voor €1600,- dingen worden gerepareerd... ik had al tegen haar gezegd als het boven de €200,- is reparereren we hem zelf wel en betaal je alleen de apk keuring.
    Belt ze mij in tranen op... ze kreeg haar auto niet mee voor dat ze hem daar liet maken... ik ben ontploft!!!!

    Uiteindelijk naar onze garage en voor een paar tientjes was ze klaar!
     
  9. rums

    rums Niet meer actief

    Wij gaan naar de garage in het dorp. Vertouw de eigenaar 100 procent.
    Onze auto heeft nooit gekke dingen ook al is de auto al 16 jaar oud.
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    #10 Zonnestralen, 20 jul 2017
    Laatst bewerkt: 20 jul 2017
    Wij gaan naar de kwikfit. Bij de Suzuki garage probeerde ze nog meer te slijten. Als er iets moet gebeuren klust familie aan de auto.

    Ruime jaar geleden zouden wij de remschijven moeten vervangen. Toen heb ik de dikte en de minimale dikte op gevraagd. Wat bleek nu, de helft van de marche was gesleten. In de 8 jaar die de auto oud is. Maar het jaar daarop zouden wij niet meer redden. Nou hij is weer helemaal goed gekeurd. Deze keer geen beurt gedaan. Komende keer weer.

    Het loont om door te vragen en je er eventueel in te verdiepen.

    Ruitenwissers heb je zelf makkelijk door. Maar die moeten denk ik ook wel vaak vervangen worden.
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij zijn ooit bij de dealer gigantisch genaaid. We gaan nu standaard naar een garage in het dorp.
    Maar om heel eerlijk te zijn hadden wij ook altijd wel wat toen we nog Fiat reden.
     
  12. Koon

    Koon Niet meer actief

    Voorheen altijd naar de dealer. Totdat we een keer een serieus probleem hadden, waar zij ons enorm hebben laten stikken. Toen waren we er meteen klaar mee. Wat een wassen neus zo'n dealer.

    Vorig jaar heb ik 2x een voorlampje laten vervangen. 1x bij een merkdealer à €32,50, 1x bij een gewone garage à €16,00.
    Tel uit je winst...

    Wij gaan nu altijd naar een gewone garage. Deze hebben we via via, bevalt echt heel goed en zijn erg betrouwbaar. Mensen met hart voor de zaak.
     
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Misschien eens een beetje research doen naar een garage in de buurt dus...
    Zelf maken zou fijn zijn, maar gaat hem hier niet worden haha
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gaan met de huidige auto naar de dealer. Fijne garage, volgens mij echt betrouwbaar.
    Hiervoor hadden we een auto waarbij juist de merkdealer heel onbetrouwbaar bleek. Dus daar heb ik uiteindelijk de overstap gemaakt naar een 'merkloze' garage (Bosch). Daar was het prima.
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ik vertrouw dealers ook voor geen ene meter hoor...

    Hier moesten 2 banden vervangen worden... wat €300!! Zou zijn...

    Toen naar kwijfit gegaan en voor €150 klaar....


    Het verhaal wat hierboven staat dat de auto niet meegegeven word voor hij is gemaakt, wat een brutaliteit!!!:eek:

    Zo zie je maar dat ze gewoon keihard gebruik van je maken als ze een kans zien
     
  16. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    1 ding; ga iig wel bij Kwikfit! Een vroegere vriend werkte daar en is van ellende zelf weggegaan omdat hij elke dag weer mensen moest belazeren. Precies wat jij zegt. Auto's werden gebracht voor een beurt of iets en ze moesten altijd zorgen dat er meer aan de hand leek dan in werkelijkheid. Moesten al snel nieuwe banden erop zetten, of andere dingen vervangen die niet nodig waren. Zo ging dat werkelijk elke dag, hij is dus zelf weer weggegaan toen hem de werkwijzd duidelijk maakt.

    Ik heb zelf geen auto, maar de auto's hier gaan altijd naar mijn man zn werk ;) Die werkt bij een dealer.
    Of naar mijn zwager, die is apk-keurmeester.
    Ik zou als ik jou was gewoon een goede en betrouwbare dealer of garage zoeken. Misschien vragen aan mensen in je omgeving? Succes!
     
  17. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Wij gaan altijd naar de dealer, prima service. En qua kosten niet meer als bij een gewone garage.
    Hebben nieuwe auto dus zit garantie op, scheelt natuurlijk ook.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier de mazzel dat onze overbuurman monteur is bij een garage. Vertrouwen hem voor 100%.
    Bijkomend voordeel is dat hij hem s ochtends meeneemt naar het werk en d avonds weer mee terug. Wij hebben er dus eigenlijk geen omkijken naar.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier scheelt het echt heel veel. De dealer rekent 485 voor een grote beurt, de plaatselijke garage 230 euro.
     
  20. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat klopt niet hoor, een merk dealer is in bijna alle gevallen duurder dan een garage.. ligt er dan ook nog aan welk merk onderdelen ze in de auto plaatsen, bij onze vorige auto moest toen iets vervangen worden en wij konden toen kiezen uit het onderdeel van Opel zelf of het onderdeel van een B-merk(of merkloos) scheelt ook aanzienlijk in de kosten.
     

Deel Deze Pagina