waar de eerste dagen na de bevalling doorbrengen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Keija, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keija

    Keija Bekend lid

    30 jun 2016
    717
    5
    18
    Ik ga ook tzt kijken wat goedvoelt qua hoeveel in/op bedliggen. Maar ben blij dat ik zo nodig wel beneden kan doen. Die omgeving is zoveel fijner. En beneden ook de wc/badkamer, ook prettig.

    Wat ik me afvraag he, wat ik lees over het plassen. Dat degenen met hechtingen etc dat onder de douche deden. Maar ga je dan zeg maar tien keer per dag douchen? (Ik moet nu al zo'n 20x per dag plasssen, misschien is dat vast wel minder als de baby eruit is, maar dan nog, vroeg me af of jullie dan tig keer per dag douchten, elke keer dat jemoet plassen, of dat jullie weinig keren hoefden te plassen?
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    De plasfrequentie wordt minder gelukkig, haha :D
    Ik had 2 kleine hechtingen en heb alleen onder de douche geplast wanneer ik toch al wilde gaan douchen, zegmaar (dus in feite 1x per dag), andere keren gewoon op de wc.
    Bij mij was het plassen alleen de dag van en de dag na de bevalling écht pijnlijk. Daarna had ik al gauw door dat het reuze meeviel als ik in een bepaalde hoek zat op de wc. Voor het spoelen (wel doen na elke keer plassen) heb ik Spa flessen met zo'n sportdop gebruikt, hard in de fles knijpen en dan spuit het goed omhoog en spoel je het goed door. Een keer per dag spoelde ik goed uitgebreid (minuutje of 3) met de doucheknop onder de douche.

    Maar het hangt - denk ik - helemaal af van óf je hechtingen hebt en vooral waar ze zitten of je liever onder de douche plast of dat op de wc ook gewoon gaat :)
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Nouja echt douchen niet, gewoon onderbroek uit, plassen met de douchekop aan, afdrogen en klaar.
    Maar ik lag verder op bed. En was ook niet helemaal netjes aangekleed enzo.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Precies zo inderdaad! De 1e 2 dagen elke keer zo gedaan als ik moest plassen. Vanaf toen 3x per dag, 's morgens, na het middagdutje en 's avonds voor het slapen gaan. En na de kraamweek alleen nog 's morgens en 's avonds.
     
  5. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.355
    113
    Precies zo inderdaad, zeker een keer of 10 per dag in het begin. Op de wc met een bidon was echt te pijnlijk de eerste vijf dagen.
     
  6. ijsje82

    ijsje82 Actief lid

    8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik deed alleen onder de douche plassen als ik daar al stond. Dus 1 x per dag. Verder gewoon met een fles water.
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Spoelen jullie allemaal? Ik heb dat nooit gedaan. Ook nooit te horen gekregen in het ziekenhuis.
     
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik had weinig last van die paar hechtingen en dat spoelen vond ik ook niks dus niet gedaan. Is allemaal prima geheeld.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ben de 1e paar dagen boven gebleven. Niet alleen maar in bed gelegen.
    Mocht de trap niet af ivm bekkeninstabiliteit.
    Al was zitten ook niet echt een pretje ivm. Een knip.
    Op de 3e dag ben ik wel naar beneden geweest maar na een uur was ik het weer goed zat.

    Volg gewoon je eigen gevoel. Maar laat je ook lekker verwennen. :)
    Het huishouden kan je altijd nog doen
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik heb het zonder spoelen geprobeerd het plassen.
    Maar wat een pijn zeg! Dus ik heb zeker spoelend geplast. Toen ging het goed gelukkig :)
    Scheen ook een behoorlijke knip te hebben gehad.
     
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Uhh als ik jullie verhalen lees heb ik de tegels behoorlijk overtreden..
    Hier toch echt 15-20 hechtingen na een knip en een ontzet stuitje met botvliesirritatie ( Pijnlijk!) maar in bed blijven? Nee hoor dan draai ik door. Gewoon op de bank en rustiger aan doen. Hier op dag 3 zelf een wasje gedraaid en op dag 6 kraamvisite gehad die bleven eten.. Heerlijk gewoon aanrommelen met je lijf in acht nemen.
    Doen wat goed voelt. Mentaal is net zo belangrijk als lichamelijk. Ik werd op dag 6 gek van t binnen zijn. Dus een blokje om gedaan met de hond en hierna 2 pannen verse soep gemaakt.
    Ook rustuurtje in de middag was niks voor mij. Ging/ga liever om 19.00 naar bed en dan de klok rond maken in bed
     
  12. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb de vorige keer met uitzondering van het rustuurtje en s nachts geen bed gezien. Als ik het achteraf bekijk had ik zeker wat meer moeten rusten. Deze keer ga ik wel gebruik maken van de kraamzorg om Zelf meer te rusten, ik hoop dat het herstel dan ook vlotter gaat.
     
  13. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik werd echt dood chagrijnig van dat bed. 2 dagen boven geweest en op dag 2 vroeg ik de kraamzorg al of ik niet wat was kon opvouwen want ik verveelde me dood. Dag 3 een stuk gaan wandelen met de kleine en vanaf toen ook gewoon naar beneden.
    Deze keer zet ik denk ik mijn ps4 bij het bed neer ofzo, en het scheelt dat er al een koter rond loopt.

    Natuurlijk is de ene bevalling de andere niet en dat zal wel meespelen. Hier 12 hechtingen na een gemakkelijke bevalling en verder geen gekke dingen dus viel, in mijn optiek, enorm mee.
     
  14. Marrit1988

    Marrit1988 Bekend lid

    24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Hier in België blijven we meestal tussen 3 en 5 dagen in het ziekenhuis.
    Dan lig je meestal in je bed. Ik probeerde wel af en toe eens de gang op en af te lopen. En uiteraard jezelf en je baby wassen enzo, das natuurlijk ook al staand :D
    Ik ging op dag 4 naar huis en zat overdag gewoon beneden in de zetel. En ben toen op dag 5 een wandeling gaan maken buiten.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb bij beide niet op bed gelegen(behalve snachts) vind er niets aan om alleen in bed te liggen, slapen lukt me toch niet.
    Rommelen in huis kon niet met een gekneusde stuit anders had ik me graag nuttig gemaakt.
     
  16. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb bij beide kinderen niet in bed gelegen. Wel werd geadviseerd zo min mogelijk trap te lopen ivm bekkemklachten. Dus het liefst maar 1x naar beneden, dan 1x op en meer met een middagslaapje, en s avonds 2x naar boven.

    Dus voor alles wat ik tussendoor van boven nodig had moest ik hulp vragen. Verder de hele rijd beneden gezeten en gelegen. Dat vind ik veel prettiger.

    Op het traplopen waren ze vrij streng omdat dit nog gevolgen lan hebben voor incontinentie na de overgang
    Daarom liever voorzichtig als herstel, ook al voelde ik me fysiek al wel sterk genoeg.
     
  17. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ik heb geen trappen dus dat was geen issue. Na beiden liep ik na bevallen-bijkomen-douchen-dutje gewoon rond. Eerste keer dat ik bij de oudste op de bank plofte was AUW maar gewoon wat voorzichtiger gaan zitten 😊
    Ik heb me best in de watten laten leggen door de kraam, maar deed ook in de eerste dagen al best wat licht huishoudelijk werk
     
  18. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee, nooit in bed gelegen, heb twee normale bevallingen en twee keizersnedes gehad.
     
  19. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik had prima bevallingen en geen hechtingen dus heb echt niet extra in bed gelegen. Ik had sowieso geen behoefte om alleen boven te liggen, zat vooral lekker beneden en deed wat dagelijkse dingen..
     
  20. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    De eerste dagen bleef ik voornamelijk in bed. Ik vond het ook wel lekker, een beetje cocoonen met mijn baby.

    Maar ik kwam wel gewoon beneden om te eten, zeker bij de tweede en derde, want dan probeer je toch om alles door te laten draaien voor de andere kinderen.
     

Deel Deze Pagina