baby 2 mnd, tussendoor altijd op bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    dag meiden,

    mijn zoontje is nu ruim 2 mnd oud. Van het consultatiebureau hoorde ik dat babies gem 15-20 uur slaap nodig hebben. Zij adviseren om he mtussen de voedingen boven in zijn bedje te liggen.
    Dit probeer ik nu trouw te doen, muv de avond want dan wil hij bij ons beneden zijn (soms ook slapen op de arm).
    Na de voedingen overdag is het nog eventjes spelen eerst en dan hop het bedje in. Soms slaapt hij maar 3 kwartier en soms wel 2 uur.
    Maar soms wil hij helemaal niet slapen..
    doen jullie dit ook standaard zo? en vanaf wanneer hebben ze minder slaap nodig en kunnen ze tussen voedingen door gewoon wakker blijven?
     
  2. krumpie

    krumpie Actief lid

    4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    ik kijk heel erg naar mijn dochter.
    wil ze spelen, dan mag ze spelen
    begint ze te gapen en mopperen dan gaat ze naar bed

    wat dat aan gaat heb ik echt sch**t aan het consultatie bureau
    ieder kind is anders.
    mijn eerste heeft ook nooit de 20 uur slaap per dag gehaald
    15 uur was echt de max, en dat is nu weer zo
     
  3. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Dat hangt van je ideeën af...
    Wij hebben dit inderdaad wel gedaan. Met andere woorden.. wij hebben altijd een routine gehanteerd. Dat dwing je niet af maar je kunt een kind hierin wel mee nemen. Dit was ons schema vanaf een week of 10:
    8:00 opstaan
    9:30 naar bed tot 11:00
    13:00 naar bed tot 15:30
    begin van de avond nog even slapen in de box (kort)
    20:30 naar bed tot 23:30 even fles en daarna terug tot 8:00
    Vanaf een maand of 4 veranderde dat:
    ochtendslaap 10:00 - 11:00 (maximaal 1 uur)
    middagslaap 13:00 - 15:30
    naar bed om 20:00 tot volgende morgen 8:00 (geen late fles meer)

    Mijn kindjes zijn gewend aan dit ritme en mijn zoontje heeft dit ritme gehouden tot hij 14 maanden was. Toen ging het ochtendslaapje eruit. Nu met 27 maanden begint hij zijn middagslaapje soms te skippen.
     
  4. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik kijk ook naar de signalen die mijn dochter geeft. Geeft ze aan dat ze moe is, dan leg ik haar in haar bedje.. Valt ze in de box in slaap, dan leg ik haar ook over in bed..
     
  5. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja ik deed het zoals Cygnet, dus vaste tijd van opstaan bij ons was het toen 9.00 uur en vaste tijden ook weer op bed leggen. Wij deden dit icm inbakeren omdat Tygo anders niet sliep. Maar als hij een keer niet wilde slapen haalde ik hem eruit en legde hem er weer in als ik zag dat hij moe was.
     
  6. hier kijk ik ook echt naar de signalen van Amber nu 3 maand
    merk heel goed wanneer ze naar boven wil in haar bedje
    wanneer ze wil spelen of alleen wil zijn in de box

    Amber slaapt overdag ook niet echt heel ergveel daar in tegen slaapt ze wel van 18.00 uur tot 6.30 uur met dan een flesje ertussen om 23.30 en dan slaapt ze weer vrolijk verder
     
  7. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik heb altijd gekeken naar fynn. was hij moe ging hij slapen en ander mocht hij overal bij zijn.
     
  8. fafje

    fafje Niet meer actief

    hier heb ik een straks ochtendritueel...wakker worden-verschonen-eten en dan ochtendslaapje...hier gaat ie tevreden liggen, nooit jengelen want hij is het immers heel erg gewend...
    Vaak pakt ie ene uurtje slaap soms 1,5u ....daarna ga ik of de deur uit of ik kijk gewoon aan of ie moe is..box of bedje..

    Als ik em na zn ochtendslaapje in bad doe...en daarna weer voed, wilt ie meestal ook weer ff slapen...dus hup naar bed...

    'savonds tussen 17 en 20u is hij meestal wakker daarna laatste voeding

    Maar TS, je moet doen wat je jouw kindje nodig heeft, cb geeft gemiddelden...als jij vind dat je kindje moet slapen, omdat hij moe is, dan doe je em toch gewoon lekker in bed...of mss wilt ie liever in zn kinderwagen slapen whatever...als ie niet moe is waarom moet ie dan op bed? dat weet jij het beste
     

Deel Deze Pagina