kindje nog niet ingedaald en misschien niet gedraaid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door farfan, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi, even een vraagje:

    Ik was vorige week maandag bij de vk (toen was ik 34 weken) en de vk kon niet goed voelen aan mijn buik of de baby nou wel of niet gedraaid was. Ze dacht wel dat ze een voetje voelde bij mijn rib maar kon niet goed het hoofdje traceren.
    De baby was in ieder geval nog niet ingedaald zei ze. Nu moet ik a.s. vrijdag weer terug, dan gaat ze nog een keer voelen en als ze het dan nog niet goed kan voelen krijg ik een echo.
    Ze zei dat het met 35 weken wel ingedaald moest zijn en liever ook gedraaid.

    Nu maak ik me een beetje zorgen want als het dan niet is ingedaald en misschien ook niet gedraaid, wat dan? Wat gaan ze dan doen?
    Ik zit elke keer met de gedachte in mijn hoofd dat ik straks misschien niet normaal kan bevallen maar dat ik een keizersnede moet.

    Liefs Farfan
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Farfan,

    het kindje moet idd wel zijn gedraaid wil je bij de vk mogen bevallen. Als dit niet het geval is, wordt je overgenomen door de gyn en moet je de ltste weken door op controle. Je kunt echter zeker wel vaginaal bevallen van een kindje dat in stuitligging ligt, maar daar moet je je maar oged over latne inlichten door de gyn en je wensne en verwachtingen uiten. Je krijgt de keus, maar jij hebt de keus en niet de gyn. (tenzij er natuurlijk evt bemoeilijkende factoren meespelen). Wacht eerst de ehco maar eens af en dan kan je gericht wordne geinstrueerd. Indalen doen sommige kindjes pas bij de bevalling, alleen wanneer het bij ong 36 weken nog niet in het bekken heeft gezeten wordt er bij eerste kindjes vaak een extra echo gemaakt om te zien of er een reden is waarom dit nog niet is gebeurd. Dus als het tot de bevalling nog niet zit ingedaald is er op zich niets aan de hand, maar krijg je wel extra instructies wat betreft het breken van de vliezen. Maar wacht de controle eerst af en dan krijg je gerichte info.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina