Waar merken jullie aan dat je kindje prematuur is?

Discussie in 'Prematuur' gestart door LW85, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Heel krom ja :( niets aan te doen. Gelukkig maar 3 dagen p week.
     
  2. caat

    caat Fanatiek lid

    5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    ik had dat officieel ook. 9 weken te vroeg bevallen en omdat ik al in de ziektewet voor verlof zou ik 6 weken eerder dan mijn eigenlijke verlof al aan het werk gemoeten hebben en dan kreeg ik nog 2 weken ivm couveuzetijd (ze lag ruim 2 maand in zh). echt zo krom. ik ben nog steeds ziek thuis trouwens ivm verlamming na keizersnede, maar heb me er wel druk om gemaakt toen
     
  3. WitteZwaan

    17 mei 2017
    17
    1
    3
    Vrouw
    Mijn zoontje is geboren met 35 weken en is supersnel met motoriek en taal. Hij loopt sinds zijn verjaardag en praat nu al met zinnen van 4 woorden. Hij is véél sneller dan mijn oudste die gewoon à termé geboren is. Dus vroeggeboorte zegt niets (met 35 weken tenminste).
    Ik denk nu zelfs dat hij te vroeg geboren is omdát hij snel is. Hij moet wel uit nieuwsgierigheid mijn vliezen hebben open gekrabbeld of zo.
     
    RoosW87 vindt dit leuk.
  4. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Mijn dochter is 6 weken te vroeg geboren en was bv. met lachen ook later. Daarentegen kon ze best snel al lopen en praten. De kinderarts heeft toen aangegeven dat we kunnen corrigeren tot ongeveer een jaar of vier. Bij iedere baby verloopt het proces natuurlijk anders en bij prematuur kindjes moet je dus wel rekening houden met de correctie. Ik zie bij mijn dochter nu geen achterstanden (is bijna 5) alleen dat ze net wat spelers is dan leeftijdgenootjes maar hoeft niet perse door haar prematuur zijn te komen. Voor de rest komt ze goed bij. Ik zou mij er dus niet al te druk over maken en op termijn zal je bijna geen verschil meer zien.
     

Deel Deze Pagina