Waar moet kruikenzak aan voldoen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maagd, 18 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi,

    Het onderwerp geeft het al aan, waar moet een kruikenzak aan voldoen?
    Ik heb stof over van de gordijnen en dacht dat het leuk zou zijn om daar kruikenzak van te maken. Maar de stof is vrij dun, dus het houdt geen warmte tegen. Zijn er eisen voor een kruikenzak? of kun je dat op een andere manier oplossen?
     
  2. InLove

    InLove Fanatiek lid

    11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    De kraamzorg heeft onze kruikenzakken niet gebruikt. Ze knoopte daar een hydrofiel omheen (dacht zelfs 2)

    Kruikenzakken vanuit de winkel zijn wel dikker. Soort dik jersey stof zijn die van mij.
    Mss t gordijnstof dubbel doen of een voering erin maken
     
  3. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier eerden ze ook niet gebruikt en dus voor niks gekocht.
    Dese keer koop ik ze ook niet,zonde!
     
  4. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Op de kruik staat vermeld dat je altijd de kruik ergens in moet doen, een kruikenzak staat er dan op. Maar goed een hydrofiel luier kan ook.
    Vond je het zonder bescherming niet gevaarlijk?
     
  5. miepje1983

    miepje1983 Fanatiek lid

    13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    De kruik wordt in een hydrofiele doek gerold en de uiteinden worden aan elkaar geknoopt. De kruik wordt met de knoop richting de baby in bed gelegd. Zo komt de kruik nooit tegen de baby aan, dus je baby verbrandt zich nooit aan de kruik. Ook zorgt de knoop ervoor dat de kruik niet kan gaan rollen. Een hydrofiele doek is dus om deze 2 redenen veiliger dan een kruikenzak (die wel kan gaan rollen en je baby kan verbranden)
     

Deel Deze Pagina