Wat kan dit zijn/wie herkent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door appel4, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds vanochtend krijgt Jasper elke keer witte blaasjes op zijn lichaam. Het is lichtelijk rood en daarop witte blaasjes (niet met vocht). Ze komen en na een tijdje is het weer weg, maar dan komt het op een andere plek weer tevoorschijn. Voornamelijk op zijn armpjes en voetjes, maar net ook in zijn gezicht. Ik heb dit nog nooit gezien, vraag me af wat het is en of ik me zorgen moet maken. Herkent iemand dit of heeft iemand een idee wat het kan zijn? Hij lijkt er overigens geen last van te hebben...gelukkig.
     
  2. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Klinkt als netelroos... Dat is verder ongevaarljk, maar het kan een beetje jeuken. Het zijn dan geen blaasjes, maar een witte verdikking van de huid.

    Ik heb het zelf gehad met vlagen. bij mij washet een reactie als er iets scherps tegen mijn huid kwam. een soort allergische reactie...
     
  3. moniek1979

    moniek1979 Actief lid

    14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    kan het niet een allergie zijn?
     
  4. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    Ja, netelroos is volgens mij een allergische reaktie ergens op.

    Mijn dochter had het dus ook...4 dagen lang. De plekjes kwamen razendsnel op, en verdwenen na een tijdje, maar er kwamen dan weer nieuwe plekken terug. Al met al duurde het vier dagen voordat alles weg was.

    Waarvan? van 1 enkele aardbei :(

    Is er iets in zijn voeding dat anders is als anders?
     
  5. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Ik denk ook wel een allergische reactie. Heb je een ander wasmiddel of wasverzachter gebruikt?
    Anders even naar de ha, weet niet of ze zo jong al testen doen.

    Gelukkig heeft de kleine er geen last van!
     
  6. Bedankt voor jullie reactie's. Heb even netelroos opgezocht met google en daar lijkt het heel veel op. Misschien is het een reactie op voeding. Ben van de week wel begonnen met wat gewone melk te geven, misschien dat dat het is. Heb ook een recept gemaakt uit opperdepop, met kokos en kerriepoeder, zou het ook nog kunnen zijn.
    Ben in elk geval blij dat hij er geen last van heeft.
     
  7. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo

    mijn zoontje heeft dit ook gehad, het bleek een
    huid infectie te zijn die ze zelf over hun lichaam verspreiden.. bij hem zat het ook voornamelijk op de handjes en benen en ook in zijn gezicht..
    heb er een crem;e voor gehad, paar x aanstippen en het was weg..

    groetjes
     

Deel Deze Pagina