Waar slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BoBam, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoBam

    BoBam Niet meer actief

    Waarlaten jullie overdag je kindje slapen?
    In de box of gewoon in het bedje?
    En hoe snel konden jullie het ritme vinden na de bevalling?
     
  2. Sneeuwwitje

    Sneeuwwitje Actief lid

    12 aug 2008
    308
    0
    0
    Bij ons slaapt ons zoontje elk slaapje in zijn wiegje en een enkele keer als uitzondering in de kinderwagen (maar dat alleen als we gewandeld hebben).

    In de box ligt hij alleen om een beetje te "spelen" als hij wakker is. Meestal wordt het ook geadviseerd om de box echt alleen als speelplek aan te wennen.

    Wij vonden het best wel moeilijk om het ritme te vinden in het begin. Pas na een week of 4 hadden wij zoiets van he he.... we beginnen het door te krijgen welk huiltje bij wat hoort en wat dan te doen. Ik voelde me erg onzeker in de eerste weken in ieder geval, doen we het wel goed. Krijgt hij genoeg voeding, niet te veel niet te weinig etc....
     
  3. GhitaThakoerdin

    GhitaThakoerdin Niet meer actief

    onze kleine meid slaapt overdag in de box of in haar wipstoel pas om 19.00 uur gaat ze in haar bedje en slaapt dan door tot de ochtend..
     
  4. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris werd met 2 weken al ingebakerd dus hij moest echt rust en regelmaat hebben in zijn bedje. Tot die 2 weken sliep hij in de kinderwagenbak, die stond in de box...
     
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    's Nachts, 's ochtends en 's avonds slaapt hij in z'n bedje. 's Middags in de kinderwagen.
     
  6. anne82

    anne82 Bekend lid

    16 mrt 2008
    838
    0
    16
    kinderwagenbak en bedje.
    box alleen gebruikt om te spelen.
     
  7. maartje1983

    maartje1983 Actief lid

    29 apr 2007
    184
    0
    0
    overdag slaapt hij in de box, wipstoel of bij mij in bed als ik zelf even ga liggen en 's avonds slaapt hij in zijn bedje.
    Het duurt best even hoor voordat we een beetje ritme hadden.de eerste maand sowieso niet.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Grappig dat kindjes zo anders zijn. Eva heeft nooit in de wipper of box kunnen slapen, ze moest echt in de kinderwagen of in bed liggen. Of op schoot in het prille begin. En bij bijna 5 maanden bij je in bed slapen? Ik wou dat het had gekund/kon, ze had al heel snel nodig om alleen te zijn om te kunnen slapen. Anders werd ze teveel afgeleid en kon de rust niet vinden.
     
  9. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Hier werd vooral het bed gebruikt ;) In de box wou ze niet slapen en i.d. wipper lijkt met niet heel goed voor de rug.

    De kinderwagenbak werd overdag veel gebruikt ( we hebben 2 honden en overpakken naar bed werkte niet) dus dan bleef ze lekker liggen.

    Nu slaapt ze alleen nog maar in bed.
     
  10. mamavj2008

    mamavj2008 Bekend lid

    24 aug 2008
    553
    1
    18
    In het begin had ik mijn zoontje ook in de kinderwagen overdag. Ik mocht niet teveel traplopen in het begin ivm bekkeninstabiliteit. Na een tijdje wilde hij niet meer slapen in de kinderwagen, dus ging hij gewoon naar zijn eigen bed. Hij sliep nooit in de box, die wil ik echt gebruiken voor het spelen.
     
  11. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    In zijn eigen bedje en heel soms in de wagenbak. Mijn zoontje is nog nooit in de box in slaap gevallen. De box staat voor hem gelijk aan spelen. Om te slapen heeft hij echt een rustige omgeving nodig. Zijn eigen kamertje dus.
     
  12. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    In de kinderwagenbak overdag als ik zie dat ze moe wordt en vanaf 's avonds tot de volgende ochtend in haar wiegje/bedje.
    Af en toe komt ze bij ons liggen op bed.
    De eerste maand sliep ze wel vaker bij ons op het grote bed, had ook wel veel krampjes en bakerde ze vaak in.
    Regelmaat is er pas gekomen vanaf 2 maanden.
     
  13. weethetwel

    weethetwel Bekend lid

    20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Overdag box of de kinderwagen bak...

    En na 20:00 in haar bedje
     
  14. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Lianna sliep de eerste 2 maanden overdag in de box en pas 's avonds ging ze naar bed. Ik wilde haar graag overdag in de gaten kunnen houden en ze sliep er goed in. Met de volgende is het nog even afwachten.
     
  15. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier slaapt mijn zoontje altijd in zijn bed boven. Alleen als we op visite zijn dan slaapt hij nu nog in zijn reiswieg, maar daar past hij bijna niet meer in, dus wordt het een campingbedje.
    Hij heeft dus nooit in de box of ergens anders in het huis geslapen. Altijd in zijn bed.
    Regelmaat en doorslapen kwam hier met ongeveer 1 maand.
     
  16. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem sliep vooral in zijn ledikant, maar na het wandelen lieten we hem wel in de wagen staan.

    Ritme kwam pas met een maand of 3 á 4. Wil je natuurlijk niet afschrikken, maar zo was het nu eenmaal. Zowel van Siems kant, als die van mij. Ik was echt even overdonderd!

    Nu, ruim een jaar later, slaapt hij waar we maar zijn, in logeerbed, slaaptent of in bed van ander kindje en zijn ritme is al maanden rotsvast.

    Het verandert dus echt!

    Geniet van je lieverd, geef hem veel knuffels en vertrouw erop dat het ritme komt.
     
  17. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Overdag sliepen ze hier altijd eigenlijk overal, lekker op schoot, box-wipstoel-schommelstoel etc. etc. Alleen 's avonds of tijdens drukke dagen als we zien dat ze moe waren gingen ze naar hun eigen kamer. Alle keren eigenlijk bijna direct een ritme gevonden waarin alles vanzelf zonder moeite ging.
     

Deel Deze Pagina