waar veel zon in December

Discussie in 'De lounge' gestart door Inky, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja daar zijn wij ook geweest.. en we weten inmiddels ook waarom je die "militaire" begeleiding krijgt :)

    en dan is ie toch best prettig

    zijn die mensen er namelijk niet word je bijna letterlijk plat gelopen door plaatselijke bevolking.

    en de oorspronkelijke reden waarom ze er zijn.. is omdat er in het verleden wat aanslagen zijn geweest op toeristen.
    gezien egypte enkel en alleen op toerisme leeft.. kunnen ze zich dat gewoon echt 300% niet veroorloven.

    in het begin vond ik het ook maar niks hoor...
    maar uiteindelijk hebben ze ons op de lokale markt wel gered van een hele horde vervelende verkopers
    toen was ik er toch ineens wel blij mee :)

    en eigenlijk.. goed beschouwd valt het wel mee
    ze spreken je niet aan... ze vallen je niet lastig
    ze zijn alleen wel gewoon in de buurt voor als het nodig is.

    denk dat er weinig landen zijn in die regio waar je asl toerist veiliger bent.
     
  2. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    en er zijn een aantal toeristengebieden waar ze die "militairen" inderdaad niet hebben.

    wij zijn rondgereisd en dan zie je waarom ze in bepaalde gebieden gewoon niet nodig zijn.

    rondom de grote toeristensteden is alles afgezet zodat er geen "gespuis" de stad in komt
    lokale bevolking mag daar enkel in als ze er werk hebben.
    wij zijn ook in zo'n stad geweest... en ten eerste doet het niets af aan de sfeer... (heel belangrijk vind ik... jem oet niet enkel struikelen over toeristen maar je moet je nog steeds in het land van bestemming kunnen wanen tenslotte)
    maar het is ook daar heel erg veilig en relaxt en gewoon ontzettend leuk

    enige wat ik heel apart vond is dat je daar als 12jarige al taxichauffeur mag zijn :)
    is even wennen.. maar uiteindelijk hadden wij 3 dagen lang een vaste chauffeur.. en ik durf te twijfelen of ie uberhaupt al 12 was zegmaar
    maar loodste ons netjes over stikdrukke wegen en dergelijke zonder brokken.
    (want ookd aar geld.. als je als chauffeur brokken maakt.. kun je heel simpel gewoon je baan er aan kwijt raken!)
     
  3. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    veeeeeel meer dan 10 uur vliegen maar hartje zomer in Nieuw zeeland... ;)
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja klopt idd!
     
  5. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik hoor veel positiefs over Tenerife. Zal eens gaan surfen om te kijken.

    Wel jammer dat ik nergens kan kijken wat het kost. Alle reisbureau's hebben op de site prijzen staan tot oktober.
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Inky, vanaf 1 augustus staan meestal de nieuwe prijzen erop!
     
  7. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Tenerife is echt helemaal super....vinden wij. :) Wij zijn er inmiddels drie keer geweest en gaan zeker weer terug. Playa de las americas en dan parque santiago III ......die is super...ook voor de kids.
    Je betaald er wel voor, maar je krijgt er ook veel voor terug. Het ligt op een geweldige locatie aan de zeer lange geweldige boulevard en aan het strand. Nou moet ik er wel bij vertellen dat je niet naar Tenerife moet gaan voor het strand. Maar het mega grote zwembad bij het app-complex maakt alles goed. Tegenover het complex ligt wel een stuk strand waar je kunt zonnen en de kids kunnen spelen , maar tenerife staat niet bekend van z'n mooie zandstranden.
    Kijk maar eens op zoover.nl of vakantiereiswijzer.

    Kwebbel
     
  8. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Venezuela?
     
  9. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    @kwebbeltje, de kids laten we lekker thuis hihi
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou zonder de kids is het daar ook goed toeven :) . Ik zou het wel weten ;)

    Kwebbel
     
  11. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Kwebbel,Wij zijn ook in Parque santiago III geweest ookal 3x wij vinden het ook super.Idd een super locatie wij willen ook graag weer terug denk dat we volgend jaar gaan!

    Liefs,Claudia
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ik vond brazilie helemaal het einde.. maarja das ook stevig wat uurtjes vliegen :)
     
  13. Tyra

    Tyra Actief lid

    18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    De Malediven, geweldig!
    Ook in december!
     

Deel Deze Pagina