Waardoor breken vliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama007, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    Misschien een hele stomme vraag. Maar waardoor breken nou precies je vliezen. Is dit omdat het kindje ze als het ware kapot trapt of is het een hormoon wat er voor zorgt? Ik vraag het me al een tijdje af :)
     
  2. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=698

    PPROM
    Dit betekent het breken van de vliezen voor de 37ste zwangerschapsweek.
    Incidentie : 2 tot 3% van alle zwangerschappen. PPROM is verantwoordelijk voor 30% van alle vroeggeboortes.
    Het preterm breken van de vliezen kan in de hand gewerkt worden door klinische, bakteriologische en/of mechanische factoren. De klinische risicofactoren zijn o.a. roken, cervicovaginitis, vaginale bloedingen, ingrepen ter hoogte van de cervix. De bakteriologische risicofactoren bestaan o.a. uit amnionitis, cervicitis, vaginitis. Een mechanische risicofactor is o.a. de aanwezigheid van laag collageengehalte

    --> maar goed, ik zou me er niet zo mee bezighouden hoor. Het gebeurt, omdat je lichaam dit zelf zo regelt.... wonderbaarlijk is het juiste woord.
     
  3. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Bij mij gebeurde het volgens mij niet door trappen ofzo. Ik stond op uit de bank en liep naar de keuken en daar liep er ineens vruchtwater langs mijn benen.......
    Wel had ik al een aantal dagen ontzettend veel harde buiken. Daardoor had ik al wel een voorgevoel dat er iets aan zat te komen....
    Maar toch ben je dan nog verrast als het ineens gebeurt....
    Succes met je laatste loodjes..................
    x linda
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Bij mij is het toch tamelijk onverwacht gekomen. Zat wel af te tellen, maar had niet het idee dat het toen zou gebeuren. Ik lag gewoon wat te rusten in de zetel, toen ik plots een scheutje water voelde lopen. Op dat moment was ik nog niet zeker of het vruchtwater was.
     
  5. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

  6. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik werd met 37 weken en 3 dagen wakker om 7.30 uur en dacht in mijn bed geplast te hebben, het bleek vruchtwater te zijn :D
    Toen ik langs mijn bed stond plenste het langs mijn benen naar beneden. Ik deed dus werkelijk niets!
     

Deel Deze Pagina