slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kreeftje1984, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeftje1984

    kreeftje1984 Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Meiden bij mij is het echt een ramp ik kan mijn draai niet vinden op bed.
    Op de buik doet me zeer, op de zij lukt het ook niet om lekker te slapen en als ik op mijn rug lig val ik niet in slaap HELPPP :(

    Hebben jullie er ook zo'n last van of heeft iemand goede tips?


    By the way zou het kwaad kunnen nog op de buik te slapen eigenlijk?
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi hoi. Ik slaap op mn zij/buik! Lig altijd op mn linkerzij en dan met mn rechterbeen krom omhoog getrokken op een kussen! haha! Ziet er vreemd uit, maar ligt heerlijk! Misschien kun je dat proberen. En volgensmij kan het geen kwaad om op je buik te slapen zolang het voor jezelf goed voelt. Groetjes!
     
  3. Kimmiej

    Kimmiej Fanatiek lid

    8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    ik ken t probleem.
    Sliep altyd op mijn buik heb leren slapen op mijn zij.
    lag dat eindelijk lekker,nu kan ik niet meer op mijn zij draaien ivm B.I pfff dus nu verplicht op m'n rug.nou geen succes slaap erg slecht..
    Heb alles al geprobeerd kussen tussen benen etc.
    Hoop dat jij je draai nog kan vinden je moet nog ff-ies.
    Succes
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik sliep zo goed en kwaad als t kon, op mn buik. Kan geen kwaad ofzo hoor. Maar voor de meesten ligt t superongemakkelijk..
     
  5. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Bij mij is het probleem anders, het liggen komt wel goed, dat lukt wel, maar het slapen blijven!
    Ik slaap heel licht de laatste tijd, dus als mn man na 2 uur bij me in bed kruipt ben ik weer wakker.
    Hij valt in slaap en snurkt behoorlijk en vervolgens lig ik wakker te liggen...
    Ik ga regelmatig uiteindelijk maar beneden op de bank liggen zodat ik nog wat slaap krijg.
    Ik slaap gewoon veuls te licht om er andere geluiden bij te kunen hebben...

    Wellicht is dat ook tijdelijk, ik hoop het maar, wordt er erg flauw van en boos op mn man omdat hij zo snurkt enmij dus uit mn slaap houdt. Maar ja tis natuurlijk een combi van factoren...
     
  6. kreeftje1984

    kreeftje1984 Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Meiden thanxx voor de antwoorden, ben idd niet de enige die het probleem kent het is VERY CONFUSED :(
    Moet het dan toch maar blijven proberen ik heb ooke rg last van mijn voeten en rug en weet het dan gewoon niet te vinden hoe ik moet liggen en aangezien ikal een beste buik heb lukt het buikslapen gewoon niet meer het ligt niet lekker dan.

    @lexie

    Vast slapen doe ik ook niet meer ik ben ook zomaar weer wakker...van allerlei geluiden of van manlief die uit of in bed komt :( :(
    Nou we moeten maar doorzetten dan....al si shet erg frusti moet ik zeggen.
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Bij mij doet slapen op mijn buik ook pijn.
    Ik heb nu 2 nachtjes een extra kussen in bed gehad, dan ging ik op mijn zij liggen tegen het kussen aan en draaide een beetje door. Beetje halfslachtig op mijn buik, met het kussen eronder. Sliep lekker hoor!
    Maar dit kan over een tijdje misschien ook wel niet meer :(
     
  8. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb ook nachten dat ik echt niet lekker kan slapen.. Dan weet ik gewoon geen lekkere houding te vinden.. Normaal lig ik op me buik, maar dat lukt nu echt niet meer.
    En vaak kruip ik lekker tegen me vriend aan of hij tegen mij.. Maar met dit warme kleffe weer zitten we er allebij niet op te wachten om zo dicht tegen elkaar aan te kruipen.. Dus lekkere houding zoek ik nog steeds!

    Liefs kiss
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.556
    3.458
    113
    Momenteel is het echt een ramp, alles doet me pijn. Ik slaap in ieder geval met zo'n Hema slaap/voedingskussen om me heen gewikkeld, sinds ik een week of 20 zwanger ben. Dat scheelt een hoop. Dacht eerst dat dat nooit zou wennen, maar kan nu niet meer zonder.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Op je zij met een dun kussen onder je buik ;)
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik sliep ook vaak op mijn buik, als ik nu ga liggen zoals ik voordat ik zwanger was sliep, krijg ik het benauwd en het voelt inderdaad niet fijn, omdat je voelt dat je op je baarmoeder ligt.

    Ik ga nu op mijn buik liggen, trek mijn linkerbeen helemaal op (ben erg lenig, dus ziet er niet uit, vriendlief vind het ook maar raar, hij is helemaal niet lenig...), dan lig je automatisch niet meer op je buik, maar die zweeft zeg maar, de druk is in ieder geval weg. Op mijn zij slaap ik ook wel lekker, met een heel stuk dekbed tussen mijn benen en soms onder mijn buik (vriend heeft het 's nachts vaak warm en geen deken nodig).

    Liefs,
    Snoopy
     
  12. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ik lig ongeveer net zoals Snoopy, maar dan met een voedingskussen. Ene helft tussen m'n benen en andere helft onder m'n buik en dan m'n bovenste been heel eind omhoog zodat m'n buik wat zweeft, ik lig dan half op m'n buik, half op m'n zij. Echt de enigste manier hoe ik nog kan liggen, i love my voedingskussen!
     
  13. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    ik heb het probleem ook.
    Deed met op getrokken been maar dat is ook niks meer.
    Omdat ie heel hoog moet en m'n man te veel ruimte in neemt in bed dat ik m'n been niet kwijt kan :evil:
    Dus gaan wel is dat stoten die kant op in z'n slaap :rolleyes:
     
  14. o0Noa0o

    o0Noa0o Actief lid

    22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    ik sluit me aan bij Snoopy en Pipo! Ik slaap ook met voedingskussen en me been opgetrokken, dus een soort van half op je buik.
    Alleen ligt dat lekker als ik op me rechter zij lig. en voordat ik uiteindelijk in slaap val woel ik nog 60.000 keer om. en als ik dan savonds ook nog eens wakker wordt kan ik helemaal niet meer in slaap komen.
    Maar vaak val ik op me rechterzij in slaap met me kussen tussen me benen en me linkerbeen zover mogelijk omhoog.
    deken heb ik trouwens ook niet meer nodig... vind ik veels te warm in bed.
    Kortom... alles samengevat... ik slaap ondanks alles nog steeds beroerd alleen is dit de beste oplossing.
     
  15. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, heb je al een voedingskussen? die kun je tussen je benen leggen als je op je zij ligt zodat je buik er lekker tegen aan ligt.
     
  16. kreeftje1984

    kreeftje1984 Fanatiek lid

    19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ja die heb ik net, ik ga het eens proberen of dat werkt.
    Thanxxxx
     
  17. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    :confused: slapen?! :confused:

    wat is dat ook alweer?

    verschrikkelijk, ik doe geen oog dicht, wordt echt iedere 45 minuten minimaal een keer wakker en lig de hele nacht te draaien.
    kan gewoon echt mijn draai niet meer vinden :evil: .
    is het ook niet dat ik niet lekker lig dan wordt ik wel weer wakker omdat ik naar de wc moet, of ik heb weer een plens maagzuur in mijn keel hangen. langleve de gaviscon!

    nee slapen komt even niet meer voor in mijn woordenboek, maar zou het zo graag weer een keer goed willen doen!

    succes voor alle moeilijke slapers!

    joyce
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wel apart om te lezen dat iedereen zo slecht slaapt. Ik sliep voordat ik zwanger was heel goed, maar heel licht, werd vaak wakker. Nu slaap ik nog steeds goed (met uitzondering van de eerste weken toen ik misselijk was), maar juist heel vast. Ik word pas tussen 4 en 5 uur wakker omdat ik moet plassen, maar daarna ga ik weer liggen en slaap binneeen paar minuten weer.
    Het is zelfs zo erg, dat als ik 's avonds even rustig in bed wil liggen om me op de kleine te concentreren, of ik al iets voel, dat ik dan ook binnen een paar minuten in slaap val al ik niet uitkijk. Meestal als mijn vriend gaat slapen, word ik dan ook wakker met mijn handen op m'n buik. :D

    Liefs,
    Snoopy
     
  19. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik heb geen tips!
    Kan ook moeilijk slapen zoals nu.. Ik lig maar te draaien steeds en niks ligt fijn, wil gewoon weer op mijn buikje liggen! :cry:
     
  20. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ben jaloers op jullie allemaal.
    Jullie slapen alleen slecht tijdens de zwangerschap.
    Ik al mijn hele leven. Word van zowat elk geluid wakker. En dan heb ik ook nog eens de pech dat ik n supergehoor heb en dus veel hoor :(.
    Erg fijn met mn vriend naast me die af en toe snurkt en grote kids in huis die vakantie hebben en snachts nog wakker zijn en door huis spoken...
    En is t stil en slaap ik lekker, word ik wakker omdat ik moet plassen.....aaargh.
    Nu in mn zwangerschap slaap ik ook gewoon slecht, t enige wat veranderd is, is dat ik nu makkelijk in slaap val en geregeld moet plassen.
     

Deel Deze Pagina