waarom moet alles steeds extremer?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medinalil

    medinalil Bekend lid

    25 mrt 2013
    799
    1
    16
    precies, en het is idd de tijd van nu, je ken bijna niet achter blijven, en de kids zijn door t dolle heen :):)
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    493
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bepaalde dingen vind ik tegenwoordig wel "extreem" idd. Vrijgezellenfeestje is ook prima voor 50 euro te doen hoor!

    Toevallig is onze oudste vanmiddag op verjaarsfeestje geweest en zijn ze naar "sternenland" geweest (ballorig-achtig) Nu moet ik er bijzeggen dat de prijzen hier Duitsland nog aardig meevallen.... 8,50 per kind, incl toegang, drinken, patatjes en hamburger. Jarige job/jet mag gratis naar binnen en 2 volwassenen mogen gratis mee.

    Maar ook de feestjes thuis zijn toch prima voor een prikkie te doen? beetje creatief bezig zijn
     
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier dus een kinderfeestje uitnodiging naar plopsa. Gelukkig mochten 6 van de 9 kinderen niet mee en ging het niet door.

    Schoolreisjes is hier gewoon naar de speeltuin gegaan met ijs friet en drinken inbegrepen. Ze hebben het geweldig gehad. Mijn kleuter had niet mee gemogen naar de efteling oid en daar zijn veel ouders het mee eens hier op school
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mijn dochter gaat volgende week.... Blijer kun je d'r niet maken :)
    E ja ik had een indoor speeltuin ook prima gevonden... Maar daar gaan ze nou eenmaal niet heen.
    Vorig jaar gingen ze picknicken in het park...

    Je betaalt hier elk jaar evenveel ouderbijdrage waar de schoolreis bij in zit.
    Alleen als ze op kamp gaan (2x) betaal je ietsje extra.
    En elk jaar doen ze met elk leerjaar iets.
    Zo gaat groep 1 altijd picknicken in het park hier vlakbij.
    Groep 2 altijd naar de Efteling.. (Incl 3 weken sprookjesthema in de klas)
    Groep 3 gaat geloof ik naar drievliet..
    Groep 5&8 gaan op kamp etc...

    En door het ene jaar wat goedkoper en het andere jaar wat duurders te doen... Betaal je je ook niet scheel per schoolreisje :)

    En de juffen gaan elk jaar naar de Efteling dus die weten heus wel hoe ze het hele spul bij elkaar moeten houden.
    Ik ga mijn kind dus niet thuis houden.
    (Niemand in onze klas trouwens.. Sommige mensen hebben we zoiets van *oops* maar er is gewoon het vertrouwen omdat ze het elk jaar met groep 2 doen)
     
  5. Wollywell

    Wollywell Bekend lid

    31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Sja, vroegah ben ik ook wel eens met schoolreisje naar de Efteling geweest. Helemaal tof natuurlijk! Maar toen kostte het allemaal een stuk minder dan nu natuurlijk (27,50 in guldens, busreis en toegang).
    Dan heb ik het ook over ruim 20 jaar geleden.

    Denk dus dat het uitje zelf niet extreem is, meer de inflatie van de laatste jaren (inclusief overgang naar Euro).

    Vorig jaar werd ik wel eens uitgenodigd om mee te gaan met een verrassingsfeestje voor een vriendin van me. Ze werd 30 en men wilde als uitje dat Wipe-Out gedoe doen. Kostte ook "maar" 120 euro per persoon. En dan komt je vervoer en je eten en drinken er ook nog bij!
    Nu vind ik het een hele lieve meid hoor, maar 240 euro (mijn vriend zou dan ook meegaan) vind ik een beetje overdreven voor een verjaardagje :)
     
  6. Melief

    Melief Niet meer actief

    Mijn leukste herinnering van een feestje van mezelf was die hier in het plaatselijke park. Kadootjes werden verstopt in het doolhof en konden heel de middag spelen en picknicken.
    Kosten; taart, kan siroop en hapjes ;)
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm wij deden altijd spelletjes in de tuin eigenlijk..
    Ik haalde mijn zwemdiploma pas toen ik 12 was en McDonald's feestjes vond mijn moeder onzin. (En duur bovendien)

    Maar het leukste.... Was met een blinddoek om elkaar negerzoenen voeren :)
    (Alleen geschikt voor mooi weer trouwens... Want je begrijpt dat het wel zo handig is om buiten te doen met een flinke bak water onder handbereik :) )
     
  8. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Die schoolreisjes.. tja. In het begin gingen we naar een grote speeltuin, maar op een gegeven moment toch ook naar de Efteling. Dat was toen nog veel goedkoper.

    Op mijn leukste verjaardagsfeest gingen we naar het Verdronken land van Saeftinghe, ik weet niet of iemand dat hier kent maar dat vond ik dus echt helemaal de bom haha. Naar de Efteling gaan vind ik echt overdreven duur voor een kinderfeestje.
     
  9. Naast ontzettend duur vind ik een groep kleuters naar de Efteling ook niet zo verantwoord.. Hier gaat de hele school in oktober dus ook naar de Efteling.. Met de klas van mijn zoon gaan 2 juffen mee en er worden 3 moeders uitgekozen.. Dat zijn dus 5 volwassenen op 30 kinderen. Betekent dat ze allemaal op 6 kleuters moeten letten. Tja..

    Daarnaast; Ik vind kleuters veel te klein om alleen in een attractie te gaan en er zijn in de Efteling meer attracties waar je NIET met 6 kinderen tegelijk in kunt, dan wel. Er wordt dan geroepen dat er 2 groepjes (dus 2 volwassenen op 12 kinderen) met elkaar door het park kunnen lopen, maar ook dan zie ik het nog niet zo voor me..

    Een kinderboerderij of speeltuin is toch een prima schoolreis voor kleuters? Ik hoor op sommige basisscholen zelfs dat ze vanaf groep 3 (en in extreme gevallen nog eerder) al op kamp gaan..
     
  10. Vrouw1982

    Vrouw1982 Fanatiek lid

    17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Voordat Robin geboren werd, zag ik dat helemaal zitten, die kinderfeestjes. Lekker speurtochten doen, koekhappen, zaklopen, ezeltjeprik etc. Nu vraag ik me af of dat nog wel voldoende is.

    Gelukkig heb ik nog even om erover na te denken.

    Maar ik vind het ook, het is allemaal teveel doorgeslagen.
     
  11. FirstTimer

    FirstTimer Actief lid

    18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Ik moet zeggen dat ik het ook niet over the top vind. Wat ik wel raar vind, ik kom uit de antillen en bij het geven van grote feesten etc betaald de jarige of degene die je uitnodigd. En ik vind het dus wel raar dat je als genodigde zelf een bijdrage moet betalen en vaak ook een kado. Ik ben opgegroeid met rustige maar ook hele uitgebreide verjaardagen
     
  12. Jeniyah

    Jeniyah Niet meer actief

    Voor schoolreis efteling vind ik niet raar ofzo.... Wonen we hier toch te ver weg voor... maar ik vind t niet raar maar dan voor groep 5/6/7/8 ofzo

    Vrijgezellenfeestje.. ben eigenlijk nooit echt uitgenodigd voor eentje.. heb er zelf wel een gehad maar dat was absoluut niet over de top met een 20km steppen en een hightea
    Vind ik ook niet nodig dus daar ben ik t idd met je eens...

    ook partijtjes voor kids... ik woon in een nieuwbouw buurt.. vrij veel mensen met behoorlijke centjes.. nemen zo 5-6 kids mee naar een pretpark of dierentuin enz... of karten dat vind ik dan wel weer een beetje to much eigenlijk.
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier gingen de kleuters naar Blijdorp (had van mij ook wel gewoon een grote speeltuin mogen zijn) en de rest naar de Efteling. Al vind ik de Efteling voor groep 3 en 4 ook wel heel wat hoor, dat hoorde ik ook achteraf.

    En tijd van nu of niet.. sommige dingen vind ik gewoon niet nodig, voor MIJN kinderen. Hier een vriendin die iedere week naar Ballorig gaat omdat de kinderen het saai vinden thuis, ja sorry maar daar begin ik ook echt niet aan.
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Maar een vrijgezellenfeest wordt ook nooit georganiseerd door degene die gaat trouwen maar meestal door vrienden of familie als kado voor de bijna-getrouwde.
    En het idee is dan dat het feestvarken zich nog 1 keer ongegeneerd kan uitleven en dus ook niks betaald.

    Iemand uitnodigen van "hey ik ben jarig, laten we uit eten gaan maar jullie moeten wel zelf betalen" zou ik overigens ook raar vinden :)
    Ik wil toch het feestje? :)
     
  15. cocko

    cocko Fanatiek lid

    21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja ben het met je eens. Zo was de dochter van m'n zus pas jarig en gingen ze gewoon spelletjes doen enzo, niks bijzonders eigenlijk. Kwam er een kind thuis en die had gezegd: nou daar is dus echt niks aan, we gingen niet eens zwemmen of zo!!
    Die moeder had dat later tegen m'n zus gezegd.
    Nou, ik vind het gewoon te gek, die prijzen zijn echt niet mis en helemaal niet als er dan ook nog gegeten en gedronken moet worden.
    En vrijgezellenfeestjes zijn we vanaf , gelukkig! :D
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hihi
    Speelgoed is ook een optie?

    Em op zich.. Als je gewend bent elke week naar ballorig te gaan.. Snap ik dat het thuis wat saai is.
    Plus.. Je kunt er als ouder heel de dag een boek zitten lezen zonder dat je op je kinderen hoeft te letten verder.
    En thuis zul je ze soms moeten entertainen en corrigeren of erger nog.. Mee doen met een spelletje!
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Wat bezielt iemand uberhaupt om te zeggen "Hmm, mijn kind vond jullie feestje trouwens niks aan.."?
    Ik zou denken... Dat het kind in kwestie het niet van vreemd heeft :)
     

  18. Nou, en dat begint al bij wat ze op school uitdelen als ze jarig zijn.. Damiën kwam een paar weken terug thuis met een banaan + masker + potloden + puntenslijper + notitieblokje en afgelopen week met samsonkoekjes + zakje haribo + rol mentos (en dan niet eens een mini, maar echt zo'n grote rol) + een pakje drinken.. Pff..
     
  19. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie het bij ons (Marokkanen) heel erg met kraamfeesten en bruiloften. Decoratie van de zaal, dj, 4 verschillende jurken aan doen op 1 avond, cathering van duizenden euro's (omdat alle gasten drie gangen aan warm eten krijgen) is al normaal. Nu de laatste tijd moet je ook duiven los laten, een film maken waarin je een sprookje naspeelt, komen er rookmachines, bellenblaasmachines en spotlights aan te pas in de zaal waar het feest gegeven wordt. Het wordt steeds gekker en duurder.
     
  20. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo blij met dit topic... Dacht al dat ik de enige was die zo denkt....

    Tja en alles moet natuurlijk tegenwoordig zo gek en groots mogelijk... Ook de reclames spelen daar op in "moederdag, geef je moeder een laptop,wachmachine etc"


    Juffendag... Hup een hoop ouders slepen de grootste cadeaus mee, want tja ze moeten we indruk maken.. Vooral op elkaar natuurlijk... (Mijn mening)


    En toen er laatst voorleesmiddag was en de kinderen een kussen van thuis mochten meenemen om op te zitten, en ik een moeder met een hele grote zitzak, zag sjouwen.... Wist ik het zeker;
    "Size does matter".... :D


    Probeer hier dingen zo simpel mogelijk te houden.... Want je kunt het zo gek maken als je wilt, maar uiteindelijk zit groot geluk in kleine dingen!.. :)
     

Deel Deze Pagina