waarom moet alles steeds extremer?

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies. Lekker koffie drinken, zitten kleppen de hele tijd en gratis wifi, wat wil je nog meer. En ondertussen kun je doen alsof je de supermoeder bent die heel veel met de kids onderneemt.
     
  2. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

    Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoelt toch?!...... :)


    Net alsof kinderfeestjes verplicht zijn.....
     
  3. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    had ik jaren geleden al... zoon is nu 18.. toen we kinderfeestjes hadden.. iedereen ging bowlen, overdekte speeltuinen etc.. hij was jarig.. en ouders vroegen nieuwsgierig... en waar gaan jullie naar toe?
    ik: nou.. we blijven gewoon thuis.. gaan pannenkoeken bakken en versieren, spelletjes, een speurtochtje etc...
    kinderen vonden het geweldig.. maar de ouders vonden het cheapo..???
     
  4. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Hahaha herkenbaar!

    Bij mijn dochter op school valt het gelukkig mee! School zorgt er zelf ook wel voor dat het niet té gek word.

    Hier gingen de kleuters dan ook heerlijk op schoolreisje naar appélbergen met als thema indianen. Ze hebben de dag van hun leven gehad.
     
  5. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    De commercie speelt er ook op in vind ik idd. Net als die eigen huis en tuin programma's, dat wordt ook steeds gekker. Tegenwoordig doen ze net of het normaal is om ieder jaar je huis te metamorfosen, ieder seizoen je inrichting te pimpen en iedere paar jaar nieuwe meubels te kopen. En ook de tuin moet steeds duurder en gekker met een 'buiten-keuken', een mega barbecue van een paar honderd euro, een hippe lounge set, leuke waterpartij en mooie 'hangende tuin' aan de schutting. Met een paar plastic stoelen en wat nieuwe plantjes kom je net meer weg hoor. Dan sta je voor je lul bij je vriendenkring. Kassa!!
     
  6. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die reactie ging over moeders die iedere week naar de speelpaleizen gaan. Niet over kinderfeestjes.
     
  7. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ben het helemaal met je eens! Het is volgens mij gewoon baas boven baas, nog leuker en gekker dan wat een ander doet.
    Hier nog geen ervaring mee, maar als ik dit allemaal zo lees, houd ik mijn hart vast voor de toekomst:$
    Ik ben ook in de tijd van "simpelheid" opgegroeit. Mijn ouders probeerden altijd wel wat leuks te verzinnen voor een feestje, zijn keer wezen zwemmen en keertje naar een glasblazer geweest, ook "gewoon" thuis feestjes gevierd. Na een uitstapje vaak patat eten en voor iedereen een kleinigheidje(het ouderwetse snoepzakje met een paar snoepjes:D).
    Vorig jaar heb ik een familie-dag georganiseerd, voor alle neven en nichten. Wij hebben een boerderij, en er waren dr een heleboel nooit geweest(familie woont overver), dus wat werd het thema?; De boer op! Rondleiding bij ons thuis met aansluitend een zelfgemaakte kwis waarmee bv een doosje verse eieren en een kruidkoek mee gewonnen konden worden. Toen een zelfgemaakte lunch(5 euro pp) en savonds zijn we met zn alleen uit eten geweest bij een restaurant op een zorgboerderij. Was helemaal niet duur. Iedereen heeft een geweldige dag gehad. En tuurlijk komen er reiskosten en kosten vh restaurant bij, maar in overleg kan heel erg veel, het is niet zo dat 1 beslist en de anderen moeten volgen.
     
  8. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    lieve hemel mijn dochter zit in groep 1 en ze gaan in september pas op schoolreisje. maar de efteling? no way zou geen seconden rust hebben.vind ik ze echt nog veel te klein voor. zou dan perse meewillen. en niet een dat ze in bepaalde groepjes met 1 ouder lopen.

    ballorig oid met een kinderfeestje vind ik wel leuk en ook niet duur. ik ben geen persoon om een groep kinderen thuis te entertainen. maar er gaan zitten wifi en zal ik niet doen haha, heb niet eens zon ding.

    vrijgezellen feestjes zijn hier gelukkig niet meer aan de orde maar no way dat ik daar meer als 50 euro aan zou besteden
     
  9. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

    Hahaha nee bedoelde.... Dat de moeders die jij beschreef eigenlijk niet ECHT van kinderen houden, meer van hun eigen tijd, maar zich "verplicht" voelen om een zo groot mogelijk feestje te geven ivm hun status, ego....
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha jij kijkt het wel erg vaak denk ik?:D
     
  11. rums

    rums Niet meer actief

    Pretty sick!

    En het is ook niet normaal als je als moeder naar een andere moeder toe gaat om te zeggen dat je kind het feestje niet leuk vond. Zegt denk ik wel veel over het gezin? Als een kind zich niet kan vermaken met spelletjes.
     
  12. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nee natuurlijk is dat niet normaal!

    Hier was het schoolreisje naar de kinderboerderij, met de bus 25 minuten.

    Heb binnenkort een babyshower, 20 pp. Best zat!
     
  13. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee umm noemde een vrouw die iedere week met haar eigen kids naar ballorig gaat omdat haar kinderen het thuis 'saai' vinden. Is zeg maar ook overdreven. Ik ken ook van die moeders. Dan doen ze alsof ze voor de kinderen iedere week in zo'n indoor speeltuin zitten, zeg maar 'supermoeder'. Terwijl ze dan met een hele groep vriendinnen afspreken zodat ze lekker kunnen kleppen en koffie drinken. Je kinderen zie je dan namelijk toch niet, die vermaken zich wel. En dan doen alsof ze beter zijn dan de mama's die thuis met de kids zitten te ganzenborden, want dat is zogenaamd niet spannend genoeg.
     
  14. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste 7 weken zie ik eigenlijk niet zo heel veel van de tv meer......:D
     
  15. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hier zijn ze vorig jaar met groep 1 en 2 naar de boerderij geweest. Zo leuk! Met een clown, springkussen e.d. Nu zijn het 2 klasjes van 20 kids dus dat is goed te doen.
    Ver weg met die kleine kinderen... Uuh nee bedankt. Dan ga ik mee.

    Kinderfeestjes. Tsjah, doe mij maar een binnenspeeltuin. Hebben wij daar ook gedaan, met wat spelletjes daar.
    Waren met 7 kids 50 euro kwijt, en echt een fantastisch feest gehad. Thuisfeestjes is ook prima, maar helemaal niks voor mij. Ik word gillend gek met al die kinderen thuis.
    En een boekje lezen in een binnenspeeltuin? Hahaha nee net zo hard meespelen, is en leuk, én goed voor de lijn :D
     
  16. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

    Aha... Ik las het echt heel anders... Maarja ook moe, want tja heel de dag thuis gezeten met vier kinderen.. Whahahaha....
     
  17. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Irritante is ook dat de kinderen van mij en die vriendin best goed met elkaar overweg kunnen maar dat zo'n mannetje dan (expres) al vraagt van: 'wat gaan jullie zaterdag doen?'.. en mijn dochter zegt dan zoiets als met de playmobil spelen of fietsen buiten en komt hij met 'oh saai zeg, wij gaan naar ballorig'..

    Oh men dan moet ik me inhouden haha. Kan hij ook niks aan doen maar het is irritant.
     
  18. Appelgebakje

    Appelgebakje Bekend lid

    21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Vroeger vond ik de feestjes waarbij we spelletjes speelden, knutselden en eventueel naar buiten gingen leuker dan zwemfeestjes.
    In groep 8 was er de hype om een klassenfeest te geven en te schuifelen :p Daar ging het wel wie het leukste feestje had, maar lang niet iedereen had de mogelijkheid 20 kinderen uit te nodigen.

    Met schoolreisjes gingen wij vaak naar de dierentuin. En excursies gewoon in het bos of een museum.
    Op de middelbare school eigenlijk altijd Walibi/Six flags, maar dat vind ik wel zo vreselijk dus ik ging nooit mee.
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Het was als reactie op iemand.. Die vertelde over een moeder die elke week met de kids naar ballorig gingen omdat de kinderen zich thuis zo verveelden....

    En tja zeg nou zelf... Jij hebt toch ook geen 6 trampolines in de tuin?
     
  20. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ben het helemaal met je eens. Als je die ontwikkelingen zo ziet, zou je beslist niet denken dat het crisis is.... blijkbaar kunnen een hoop mensen dit gewoon wel betalen ;)
     

Deel Deze Pagina