Waarom wordt iedereen zwanger....behalve ik.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door HJ1977, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Just a lady

    2 aug 2007
    14
    0
    0
    We deden het idd 'op de gok' wist wanneer 'ongeveer' m'n cyclus was maar ga het nu dus echt bij houden! Wordt ook wel es tijd he :oops:
    Maar ik las net ergens dat als je zeg maar de 18e ongi wordt tel je vanaf die dag tot de dag VOOR je weer ongi wordt.
    Dus als je dan de 19e weer ongi wordt is het toch 32 dagen? (bij een maand van 31 dagen gerekent dan....). Pfffff....

    Ben idd heel blij met dit forum! Kan je gewoon heerlijk je ei kwijt bij mensen die je snappen :p
     
  2. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    nou ik tel vanaf de eerste dag van me laatste ongi en dan tot de eerste dag weer van me nieuwe ongi

    dan heb je het hele aantal van je cyles en dan typ je dat x aantal in je cycles banner en dan rekent die dat zo voor je uit en dan moet je banner wel kloppen

    als je ene maand nou 30 heb en de andere 33 en dan weer 31 neem ik voor de banner het gemiddelde van die 3
    ik ga volgende maand met tempen beginnen zie ik duidelijk wanneer ik me ei heb dan weet ik zeker dat ik me ei niet mis! succes he meid we worden snel rose net als de rest om ons heen;)
     
  3. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Wat erg herkenbaar allemaal hoor.

    In mijn omgeving werd ook iedereen zwanger. (5 vrouwen in onze vriendengoep alleen al) Ik gun het ze allemaal van harte en ben erg blij voor hun.

    Uiteindelijk werd ik ook zwanger. De dames in onze vriendengroep liepen al aan hun einde van de zwangerschap.
    Ik was erorm blij dat ik, terwijl ik zelf zwanger was, bij hun de ooievaar mocht zetten.
    Maar toen kreeg ik een miskraam. En net nadat dat gebeurde beviel de hele groep. (4 binnen anderhalve week tijd)
    De miskraam viel al zwaar op me, laat staan dan ook nog al die bevallingen en ooievaars die je zetten moet en dan vervolgens ook nog op kraambezoek moet.

    Maar...onze tijd zal ook komen denk ik dan maar. Ik ga er weer met goede moed tegenaan.

    Liefs Hummel.
     
  4. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik moest ook erg mn best doen om me groot te houden toen mn bazin kwam vertellen dat ze zwanger is. Vandaag heeft ze 12 weken echo gehad.
    Kan toch niet oprecht blij zijn, er blijft een nare smaak aan zitten om het zo te zeggen...
     
  5. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden, ik schrijf met een groepje ook op een besloten forum. Gewoon een groepje die nou ook wel eens zwanger willen worden. Als je mee wilt schrijven pb me dan maar!
     
  6. bo2008

    bo2008 Niet meer actief

    vraagje sla ik door of niet maar ik weet ook al precies wat voor spullen ik neem als het kind er komt en wat ernog moet gebeuren aan het huis heb een hele was lijst aan dingen die moeten gebeuren
    me hal opnieuw behangen de tuin afbestraten een hekwerk ervoor de kabels van me tv laten wegwerken een inbouwkast laten maken op onze slaapkamer in het kleine kamertje over het laminaat vloerbedekking laten leggen omdat ik dat fijjner vindt voor een babykamer en weet ook al dat ik zon wieg van rottan celine wil hebben naast mijn bed als het net is geboren weet ook al precies welke kinderkamer ik wil hebben en wel wandelwagen hahhaa oo wat erg ben ik he meer meiden last van? oja ik wil opzeker zon lamp die allemaal figuurtjes over de hele slaapkamer weergeeft ik ben nu al arm als ik dit alles optel hahaha
     
  7. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Ik ken het gevoel ook.
    Ik heb altijd al een sterke kinderwens gehad en een jaar geleden konden we gelukkig voor dit wonder gaan.
    Soms ben ik bang dat het nooit zal gebeuren, omdat het te mooi om waar te zijn lijkt, maar toch heb ik heelveel hoop.
    Vannacht gedroomd dat ik positief testte.
    Ik ben deze maand ook weer de dagen aan het aftellen.
    Ik hoop het zo,
    ik hoop dat het snel ook voor ons raak zal zijn!

    Groetjes Jinky
     
  8. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    Vandaag weer ongesteld geworden...we zitten in ronde 9. Ik word er helemaal moedeloos van eigenlijk. Als ik om me heen kijk: mijn zus is zwanger van de 4e, in mijn vriendenkring zijn er 3 zwanger en zelfs mijn ex-vriend (met wie de relatie is uitgegaan omdat hij beslist geen kinderen wilde..) vertelde trots dat hij binnenkort papa wordt. Ik gun het iedereen, maar ik wil het zelf ook zo graag...
    Ik vraag me continu af of er iets mis is, of we iets niet goed doen..ik weet het gewoon ff niet meer..
     
  9. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Je bent zeker niet de enige die baalt!
    Ik ben dan wel in de derde ronde na mijn miskraam maar ik vind het soms ook wel opmerkelijk dat zovelen om me heen makkelijk zwanger worden. Zowel mijn zus, mijn 2 nichten en mijn beste vriendin waren zwanger op het moment dat ik het vruchtje verloor. Bij hen verloopt de zwangerschap prima en ik ben heel erg blij voor hen maar toch heb ik ook zoiets van: "waarom ik niet?".
    Ik ben toen zwanger geworden van slechts eenmaal sex gehad te hebben omdat mijn vriend toen een lange tijd weg was voor z'n werk.
    En daarbij had hij zich teruggetrokken vóór de ejaculatie omdat ik een vreselijke kramp had. En dus ben ik zo toch zwanger geworden!
    Vorige ronde hebben we zeker om de dag geklust zonder resultaat.
    Maar ach, onze tijd komt nog wel!
     
  10. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Hier ook heel herkenbaar, iedereen om ons heen word zwanger. Ben in januari gestopt met de pil en ga ronde 11 alweer in. Aan de cyclus kan het niet liggen, die is zo regelmatig als wat... Heb ik mei wel een vroege MK gehad, maar daar ging het vanaf het begin al niet goed.
     
  11. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Fiona je slaat niet door, alleen je weet nooit wanneer je zwanger raakt. Ik dacht ook na over zulke dingen en ben nu anderhalf jaar later nog steeds niet zwanger...maar het is logisch dat je daarover na denkt!
     
  12. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    ja dames, gisteren weer zo'n dag. Ik werd door 1 van mijn vriendinnen gevraagd om mee te gaan naar de verloskundige. Ze kreeg een termijnecho en was heel bang dat er iets mis was met haar (derde) kindje. Haar vriend kon niet mee.
    Ik vond het fijn voor haar dat ze hoorde dat alles goed was en ze nu 10 weken zwanger is. Toch moet ik mezelf als ik bij zo'n verloskundige ben gedeeltelijk afsluiten, anders wordt het te emotioneel voor mij. Stom he, en dat terwijl ik net 6 maanden bezig ben. Ik zou daar zo graag heen gaan voor een eigen kindje...
    Deze vriendin was trouwens wel heel lief met het vertellen. Ze was door de pil heen zwanger geraakt. Ze zei direct dat ze zwanger was en daarna hebben we erover gepraat hoe ik dat vond, omdat ze weet hoe graag ik ook wil. Vond ik heel prettig.

    Mijn andere vriendin, die per ongeluk zwanger raakte na een vrijpartij zonder condoom, gewoon de bom dropte op mij dat ze zwanger was en twijfelde over of ze het wel leuk vond om zwanger te zijn, liet me de foto zien van haar 20 weken echo. Ze is nu trouwens heel blij met haar zwangerschap en krijgt een jongetje. Ze zei in het begin de hele tijd dat ze het liefst een meisje wilde. Nu krijgt ze een jongetje en stiekem vind ik dat net goed. Zo maar, zonder er echt wat voor te doen zwanger raken en dan ook nog precies krijgen wat je wilt...
    Misschien wel gemeen van me, maar het is mijn gevoel. Ik zou het ook nooit naar haar toe uiten.
     
  13. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    Ik snap je wel, hoor. Ik ken het. Het is gewoon een vervelende vorm van jaloezie: niet omdat je het een ander niet gunt, maar meer omdat je het jezelf ook zo gunt.
    Zolang je dat voor jezelf weet is er, denk ik, niet zoveel aan de hand. Ik vertelde al dat mijn ex vader wordt. Ik heb hem gefeleciteerd en ben ook best blij voor hem (we kunnen nog goed met elkaar opschieten) maar tegelijk ben ik ook boos. Hij wilde perse geen kinderen. Nu is zijn nieuwe vriendin per ongeluk zwanger geraakt (door de pil heen) en staat 'ie te glunderen als een kind in een snoepwinkel. Ik vind het ontzettend moeilijk...
     
  14. Just a lady

    2 aug 2007
    14
    0
    0
    Ja, ik herken het allemaal.
    Nogmaal gesproken ben ik helemaal niet jaloers, maar wat dit betreft dus wel. En tuurlijk gun ik het de ander van harte, en hoop ik dat ze echt een gezond kindje krijgen, maar oh het doet zo zeer, elke keer een steek in m'n hart...
    Blij dat jullie het begrijpen
     
  15. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Fiona, je maakt dan alleen een foutje; je ei is 14 dagen vóór je volgende ongi. Dus als jij 18 juli ongi bent geworden en dan 19 augustus weer, dan heb je een cyclus van 32 dagen. Je hebt dan (ongeveer, zit een beetje speling op) op dag 18 van je cyclus je ei, dus op 5 september, en je NOD is dan op 20 september (dag dat je of ongi wordt, dus weer dag 1 vd volgende cyclus, of niet).
     

Deel Deze Pagina