Waarom zet FF altijd kruis verkeerde plek..

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door vlinderCN, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik zie op jouw oude kaartjes dat je zelfs tot 0.7 boven basaal kwam soms, was die maand gewoon een gekke maand tussendoor? En je hoeft geen antw te geven hoor maar was je verminderd vruchtbaar of bewust gekozen voor lange tijd tussen de kinderen?
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    De maand voordat ik zwanger raakte gebruikte ik pregnyl ondersteuning na een cryo tp ;) en daardoor was hij dus hoger :).
    Normaal is mijn basaal 36.4 en na ei rond de 36.9, soms 1 of 2x 37.0, maar dan weer terug naar 36.9.
    Zodoende wist ik die maanden dat ik ook niet zwanger was.
    De laatste was een spontaan wondertje :D

    We zijn idd onbegrepen onvruchtbaar en al onze zwschappen (muv de laatste) zijn ontstaan via de mmm (de eerste dmv iui en de 3 daarna dmv ivf, laatste spontaan).

    Maar dat er zoveel tijd tussen de laatste 3 kids zit was een eigen keuze en heeft niks te maken met onze vruchtbaarheid ;);)

    De eerste zwschap heeft ook bijna 4 jaar op zich laten wachten trouwens :)
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een traject meis. Ik kan me voorstellen dat je dan even pauze wilt tussendoor. En wat ontzettend bijzonder en vast even in shock toen de laatste spontaan kwam!
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat was een leuke verrassing :)
    We hadden pauze genomen vd mmm. Eerst op vakantie en dan kijken of we nog wel een keer helemaal ivf wilden gaan doen (de 4 cryo's immers waren niet aangeslagen).
    3 wkn voor we op vakantie gingen, kwam ik erachter dat ik spontaan zwanger was.
    Ik ging op vakantie en was toen 6 wkn zwanger :D
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk en zo fijn dat je niet opnieuw ivf hoefde op te starten.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Jazeker... we wilden de vakantie juist gebruiken om te denken of we niet beter konden stoppen en gelukkig te zijn met wat we al hadden :D
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Nou het wordt/is helemaal niks deze maand, stabiel 37.0 :(
    Ik heb een theorie voor mijn pijn aan mijn linkereierstok , die is nu echt heel erg. Dat gele lichaam blijft zich maar opvullen met vocht en is elke maand een cyste (Ik had dit tijdens mijn goede zwangerschap waarschijnlijk dus het zou een zwangerschap niet in de weg hoeven staan?) Wat denk jij rogijuli?
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Dat zou kunnen.
    Dan zou je even kunnen kijken of de gyn een echo wil maken.
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee vorige maand gevraagd wilde ze niet omdat er voor eisprong echo is gemaakt die niets laat zien en ze dus sowieso weer verdwijnen. En de pijn kunnen ze niets aan doen (pil zou helpen maar ja dat is geen optie natuurlijk). Maar voor mij zou de bevestiging fijn zijn dat het iets onschuldigs is wat het zwanger worden niet beperkt.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Oké, ik ben nu echt in shock @RoGiJuLi . Vandaag 12 dpo en met mijn lf van 9-11dgn begon ik het toch wel een beetje vreemd te vinden dat ik nog steeds niet ongesteld ben. Maar omdat ik nog steeds zo'n lage temp heb (menstruatieniveau voor mij) en al een paar dagen het gevoel heb dat ongi gaat doorbreken (dat trekkerig gevoel en alsof mijn bm in brand staat wat ik afgelopen maanden telkens had) wist ik zeker dat ik niet zwanger zou zijn.
    Nu kon ik het toch niet laten om net een test te doen, eigenlijk ter bevestiging (en sowieso savonds leek me vrij kansloos) dat het niet zo is. Heb verder ook totaal geen verschijnselen die ik vorige 3x wel had (wel de gewone after ei symptomen).
    Anyways, heb ik een licht streepje op de early en express! Andere maanden bleven ze spierwit (pas na paar minuten verscheen streepje overigens en kan ook niet zeggen of ze nou roze of grijs zijn dus misschien niet geldig?).
    Maar hoe kan dat in godsnaam met deze temp?? De vorige 2 zwangerschappen duidelijke verhoging tot 37.4 (1e niet getempt).
    Zou het een voorbode zijn dat het niet goed zit?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Je basaal is 36.7... je zit nu op 37.1.
    Dat is dus 0.4 graden hoger en bij jou dus nog ver boven je basaal :)

    Je testjes zie ik idd heel licht iets op :):)
    Superspannend meid! Hopelijk lopen ze mooi op :D
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je, ja hoop het ook, i.i.g. morgen maar even met ochtendurine. Maar het voelt echt alsof ik elk moment ongesteld kan worden.
    Je temp curve kan dus echt heel anders zijn dan bij andere zwangerschappen? En het feit dat ik tijdens mijn niet zwangere maanden ook minimaal 0.5/0.6 boven basaal zit zegt dus niets denk jij? Sorry ben nogal onzeker...
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Helaas net ongesteld geworden:cry:
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Oooh wat zeer kwalijk zeg :(:(:(
    Waarschijnlijk dus een biochemische zwschap geweest.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  15. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat is eigenlijk het verschil tussen een biochemische zwangerschap en een vroege miskraam of is het dat dat de vmk volgt op een biochemische zwangerschap? Het zet nog steeds niet door bij mij, 3 dagen overtijd maar temp inmiddels 36.9 dus zal vandaag of morgen wel komen.
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Een biochemische zwangerschap betekent dat er eem bevruchte eicel is gaan innestelen en het toch tijdens het innestelen fout gaat.
    Hierdoor is er iets heel iets hcg, wat je kan zien op een test bij te vroeg testen, maar dat loopt gelijk af (of wordt de dag erop al wit). En veelal wordt je gewoon rond je nod ongesteld

    Heb je nog getest?? Omdat het niet doorzet?
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    En een vroege miskraam is als het na het innestelen fout gaat tot 6wkn ofzo?
    Nee niet meer getest omdat er bij elk toiletbezoek toch wel wat uitkomt en mn temp nu zo laag is dat ik de extra teleurstelling niet wil zien.
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Een vmk is ik meen als het fout gaat tot de 12e week.
    Tussen 12e en 16e week wordt het een mk genoemd.
     
  19. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Kleine aanvulling: als er eerder hartactie te zien is geweest en dit stopt met groeien dan wordt het ook een miskraam genoemd. Dit kan dus ook voor 12 weken zijn.
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank jullie.
    Ik zit nog steeds te wachten tot het bloedverlies echt doorzet. Ik snap er niks van en mijn temp doet ook zo raar. De test was iets donkerer vandaag (krijg t niet goed op foto maar was in t echt sneller en iets donkerder) maar heb wel bij elk toiletbezoek bloed en gisteren giga krampen en wat dikkere slierten.
    Wat denken jullie?
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina