Waarom zo duur? (verjaardagstaart)

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    40 euro voor een zelfgemaakte taart voor 35 man :$

    Dan vraag ik me af wat voor taart dat zou worden eerlijk gezegd.;)

    Dat je het er niet aan uit wilt geven dat snap ik, maar je kan echt niet zeggen dat het een simpel stukje voedsel is en dat het duur is want dat is het niet.

    En dat ze niet te eten zijn ligt aan jezelf, dan kies je dus niet de lekkere vullingen uit.
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Je hebt geen idee wat 3D inhoudt ;) Een 3D taart is bv. een Cars taart, Bliksem helemaal uitgesneden uit taart en bekleed met marsepein of fondant ... geen plaatje geplakt op een ronde taart, of een plastic ding op de bovenkant.

    En onzin prijzen ... ? Jij zou, als je dit als broodwinning zou doen, een uurloon van 5 euro accepteren? Ik denk dat als je baas dit zou voorstellen, je hem hard zou uitlachen en weglopen ... toch? Voor familie reken ik niet eens wat (is meestal mijn verjaardagskado), maar voor vreemden ga ik niet inleveren. Ik ben geen filantropische instelling hoor ;)
     
  3. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies! :) En ik bak ze (helaas) niet zelf trouwens.
     
  4. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Regelmatig zo'n taart geproefd, niet mijn ding. Ik persoonlijk vind ze te zoet. Ik vind het knap dat jullie dit soort taarten kunnen maken, ik kan het absoluut niet! Maar ik kan mij absoluut niet vinden in de bedragen.
     
  5. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Hou eens ff op wil je, krijg gelijk trek hahahaha :D
     
  6. MHMW

    MHMW Niet meer actief


    Jou mening, niet de mijne. Gelukkig maar, want mede dankzij jou hebben de taartenbakkers nog werk.
     
  7. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Nou ik maak ze tegenwoordig zelf dus taartenbakkers hebben niets aan mij maar goed. ;)
     
  8. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Een biefstuk blijft een biefstuk ... toch vind ik 'm 1000 x lekkerder bij de Librije dan bij de bistro om de hoek ... een simpel stuk voedsel, die bij goede bereiding een stuk beter smaakt (en daar betaal je dus ook voor) ...
     
  9. 1steXmom

    1steXmom Fanatiek lid

    25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    NULL
    Friesland
    Een taart blijft een taart...;)

    Ja een restaurant is een restaurant... maar ik kan je verzekeren dat er wel degelijk verschil zit tussen een biefstuk in een eetcafe of een biefstuk in een 3* restaurant... en niet alleen in de prijs zit verschil...

    Prima als jij het zo ervaart hoor, maar ik vind je nu wel een beetje simpel redeneren... tuurlijk zit er ook smaakverschil in... Nee, een taart van de hema smaakt absoluut niet hetzelfde als een ambachtelijk gemaakte taart... Dat jij het er niet voor over hebt is een ander verhaal en prima je recht natuurlijk. En ook prima begrijpelijk hoor, ik veroordeel je niet, maar vindt dat je de baksters wel te kort doet met je opmerking...
     
  10. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    En jij vraagt ook zulke bedragen? En hier is animo voor en je kunt ervan leven?
     
  11. 1steXmom

    1steXmom Fanatiek lid

    25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    NULL
    Friesland
    Ok, jij zegt het met wat minder woorden:D
     
  12. Dinges89

    Dinges89 Actief lid

    15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    En je kan je dus niet vinden in de bedragen omdat je klaarblijkelijk geen flauw benul hebt wat de grondstoffen kosten...ga maar eens kijken wat een kilootje marsepein (goede kwaliteit, dus niet die die je bij de xenos kunt kopen) kost, dan kán je simpelweg geen taart voor 35 personen voor 40 euro maken, tenzij je graag toewerkt naar een persoonlijk faillissement;).
     
  13. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    ik maak niet voor andere, doe het gewoon voor de kids zelf maken en zo af en toe eens voor een ander feest bijvoorbeeld nu voor Sinterklaas.

    Maar ja als ik zulke grote taarten zou maken dan zou ik daar inderdaad zulke bedragen voor vragen.

    Of hier van te leven is weet ik niet, tis niet mijn hoofd inkomsten ik doe het puur voor de hobby.

    Maar zou die zelfde taart voor jou lekkerder smaken dan als hij 40 euro kost ipv 100 ?
     
  14. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Kijk en daar heb je een punt, maar dan praat je weer over iets heel anders. Dan gaat het niet alleen om de biefstuk maar om heel de ambiance erom heen. Voor een avond Librije heb ik meer geld over dan voor een avond bistro. Maar dat is wel geheel offtopic.
     
  15. mientjuh2

    mientjuh2 Actief lid

    19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens

    Nou ja mij doet ze hier niet te kort mee hoor... ieder zijn/haar ding toch? Als zij het er niet voor over heeft goed recht. Zeker als je niet van zoetigheid houd.

    Wij houden er zelf ook niet van en met een verjaardag staat hier toch simpelweg een taart uit de supermarkt op tafel.

    Maar animo is er wel voor deze taarten anders hadden er een stuk minder baksters geweest. Maar om full time van te leven is mij nog niet gelukt... Dan moet je over gaan op massa productie. Het is leuk om ernaast te doen en voor vele baksters is dit een gewoon uit de hand gelopen hobby.
     
  16. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Wou je zo eentje waarbij hij uit een trommel gekropen komt? Die is nogal arbeidsintensief weet ik uit ervaring :D Dus daar ga ik een volgende keer toch ook echt 2,50 pp voor rekenen...
    Materiaalkosten zijn al ruim 1,00 per persoon bij een eenvoudige vulling, (en dan kocht ik altijd in grote hoeveelheden in! Bij kleinere inkoop ben je dus nog duurder uit aan enkel de grondstoffen) en dan vang je dus omgerekend nog maar een euro of 2-3 per uur die je aan het maken van de taart kwijt bent.
    Ik sta even op pauze met alle gedoe hier, als alles tot rust komt ga ik weer rustigjes aan aan de bakkerij ;)
     
  17. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Maar ben ik hier dan zo'n uitzondering in dan?! Ik kan mij niet voorstellen, dat wij nuchtere Hollanders interesse hebben in zo'n opzichtige dure taart. Is dit niet ontzettend Amerikaans?
     
  18. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    De de "ambiance" van een uniek gemaakte en versierde fondant/marsepein taart is onderdeel van het hele experience. Dus helemaal niet zo anders ...

    Voor 100 euro verwacht ik overigens ook een kwalitatief goede, smakelijke taart, die helemaal gemaakt is naar mijn specificaties/kleur/thema/wensen. Als ik bij de bistro om de hoek de prijs van de Librije moet betalen, dan ga ik daar ook wat van zeggen. Prijs/kwaliteit verhouding is dat.
     
  19. Dani11

    Dani11 Niet meer actief

    Meis ik ken wel iemand in eindhoven? Ik was voor een taart voor 30 man en 12 cupcakes 57,50 kwijt! PB me maar bij interesse....
     
  20. mientjuh2

    mientjuh2 Actief lid

    19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens

    Ongetwijfeld niet. Maar het is gewoon enorm in opkomst gekomen in de afgelopen jaren.. En het is net als met vele dingen gewoon een hype. Over een paar jaar is de simpele slagroomtaart weer helemaal hip;)
     

Deel Deze Pagina