Waarom zo duur? (verjaardagstaart)

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Jammer, ik wilde me ook net aanbieden! :)
    Ga vrijdag zelf een Bumba taart maken voor zoon zijn verjaardag en als die goed zou lukken had ik graag tegen enkel onkostenvergoeding nog een taart voor jou gemaakt! ;) fijn iig dat je iemand hebt gevonden!
     
  2. mama90

    mama90 Niet meer actief


    Die ik bEdoelde ?
     
  3. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    Weet je ik reken alles door en mijn taarten zijn voor een standaard 26 cm rond 32.50 wil je hier een luxe vulling bij of boetseersels komt er geld bij.

    Ja er is genoeg animo ik moet geregeld nee verkopen als ik als 3 taarten in de week heb staan.

    Mensen vergeten dat er ook nog belasting af gaat bij een bakster die dit net ietsjeeer doet als voor hobby
     
  4. A2CA

    A2CA Niet meer actief

    Voor hoeveel personen had je besteld? Ik heb namelijk bij iemand een taart besteld voor de verjaardag van mijn dochter in december voor 18 personen 2 laags van hello kitty met caramel bouverois en hazelnoot vulling en witte en melk chocolade plus een meppertje voor 45 euro
     
  5. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    lea zelf maken!! en misschien hon om hulp vragen? die heeft voor E. ook zelf een taart gemaakt.
    dat fondant kun je voortaan gewoon bij de xenos of hema kopen en een taart bakken lukt denk ik ook wel toch? recepten kun je overal vinden. anders begin je er op tijd aan en zet je m in de diepvries kun je het in etappes doen
     
  6. emje

    emje Niet meer actief

    ik bestel ze altijd bij de taartwinkel in den bosch. ben dan ongeveer 60 euro kwijt
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over animo ervoor: Ja. Toen de oudste 2 werd geloof ik heb ik er ook 1 besteld van ik meen 26 cm voor 35 euro. Dat is zo'n 15 personen denk ik?
    Dat vond ik qua bedrag ook weer genoeg qua taart, dus voor de overige personen was er ander (simpeler) gebak. Maar ik vond het érg leuk om 1 speciale taart hebben. En ik denk dat veel mensen toch wel zo denken.
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    Ik denk dat de prijs niet gek is als ik zie wat ik aan materiaal kwijt ben, dan speel je quitte als je 2,00 pp vraagt. Als je iets wil verdienen zul je dus meer moeten vragen.

    Maar vind het onzin te zeggen dat mensen niet voor lagere prijzen zouden mogen maken, omdat ze dan de markt verzieken??? Dat moet iemand helemaal zelf weten wat tie ervoor vraagt!
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hier is de ervaring dat zulke goedkope baksters de markt niet verzieken hoor.... Mensen die bij mij bestellen en dan eens denken dat ze bij een ander goedkoper uit zijn, komen altijd weer terug omdat ze de taart dan en niet lekker en niet mooi genoeg vonden... Als je dan toch veel betaald voor een taart, wil je wel kwaliteit natuurlijk... ;)
     
  10. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ben met de verjaardagen van de kids ook begonnen zelf zo'n taarten te maken.
    Ik vind het geweldig om te doen en heb ook al een paar keer voor anderen mogen bakken.
    Mijn prijzen liggen rond de 1,90 per persoon en dan heb ik echt niet veel winst erop....

    Persoonlijke keuze of je het ervoor overhebt of niet....
     
  11. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh ik had je net berichtje gestuurd met mm website.. Maar je hebt al iemand
    Ik maak ook taarten en had graag iets voor je gemaakt
    Woon in omgeving oss)
    (en nee ik zit niet op 2,50 p.P ;) maar een stuk lager )
     
  12. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh dus iemand die minder vraagt levert minder kwaliteit en minder lekkere taarten???
    Dan vraag ik me af waarom de mensen bij mij wel steeds terug komen l, nieuwe klanten toesturen, en mails sturen dat de taart zo heerlijk was!
    Als men minder vraagt wil dat niet per definitie zeggen dat dat slechter is.. En een hobhybakster hoeft er gewoon niet altijd perse aan te verdienen
     
  13. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Jemig, waarom voel je je zo aangevallen?
    Ik zeg helemaal niet dat goedkope baksters mindere taarten maken per definitie. Ik zeg alleen dat ik niet bang ben dat ik dan geen taarten meer kan slijten, omdat hier dus de ervaring is dat m'n 'klanten' toch wel weer terugkomen.
    Dat was dus gericht aan degenen die direct gaan roepen dat goedkope baksters de markt verzieken. Nouja, hier dus niet die ervaring...
    Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die haar taarten goedkoop aanbiedt, dus slechte taarten maakt... ;) Relax!
     
  14. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    ... zie dat je al iemand hebt.
     
  15. liftrasa

    liftrasa Fanatiek lid

    6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Ik ben blij dat mijn klanten wel "zoveel" geld overhebben voor mijn taarten.
    Want ja als professionele bakker moet ik Btw betalen, verzekeringen,huur pand, gas ,water en licht en ga zo maar door.
    Al met al verdien ik nog steeds veel minder dan het minimum per uur ! maar daarvoor heb ik wel de leukste baan ter wereld ;)
     

Deel Deze Pagina