Waarom zoveel begrip voor roken tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pinkie88, 29 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taylor1989

    Taylor1989 Actief lid

    31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo ontzettend 100% met je eens. Ik verdriet om m’n miskramen, en op de hoek van de straat staat iemand met een bolle buik te roken. Grrrr...
     
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Volgens mij roep je in een eerdere post iets over dat het door SM komt dat deze situatie er nu is. En roep je ook bij veel stellen: waarom zij wel en jij niet. Tja, daar kan niemand je een antwoord op geven. Het is heel verdrietig maar harde waarheid. Bovendien is het ook niet eerlijk naar die andere mensen toe. Wie weet wat zij hebben meegemaakt! Life is not fair. En bij de uitslag vd Tese hebben ze het waarschijnlijk over ‘kansen’. Ze gaan echt niet zeggen: ‘nou mevrouw. Het komt door uw SM’. En al zou dat wel zo zijn, dan nog is het zo dat ze rook(te?) en kun je woest zijn maar heeft dit totaal geen zin. Daardoor verbetert het echt niet! Uit je eerdere Posts lees ik, en zeg je het zelf, veel makkelijkheid wat een ander volgens jou zou moeten doen en wel of niet laten. Je kunt dat niet zomaar stellen. Ieder zijn leven en elk huis heeft z’n kruis!
     
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Uit deze post blijkt heel duidelijk wat @Maev bedoelt denk ik. Als je moraalridder wil zijn doe dat op elk gebied. Dus niet alleen als het je uitkomt met roken waarvan algemeen bekend is dat het slecht is. Wat je zegt over voeding slaat kant nog wal. Waar denk jij dan dat zwangerschapssuiker vandaan komt? En is hele zakken friet/drop/snoep dan niet net zo schadelijk? Maar daar plak je geen label op...
     
  4. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ik lees het topic nu pas...

    Maar deze reactie:eek::eek::eek: En er zijn ook nog mensen die het leuk vinden ook?:eek::eek:

    En ergens is roken gewoon crimineel.. roken an sich is dan wel niet strafbaar, maar kindermishandeling nog altijd wel en ik persoonlijk zie het toch als een soort kindermishandeling.

    En wie gaat er nou een glas champagne drinken tijdens de zwangerschap...
     
    Koektrommel en Lisa280887 vinden dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    #105 Lisa280887, 17 aug 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2018
    Zo dan. Je maakt nu een hele post met uitspraken die naar mijn idee nu uit zijn verband gerukt worden. Ik ben helemaal niet veroordelend en weet dondersgoed dat ieders huisje een eigen kruisje heeft.

    Ik denk dat je mij compleet verkeerd begrepen heb, en het spijt me als je je aangevallen voelt door mij. Maar indd, het leven is oneerlijk! Dat weet ik ook heel goed, hoefde jij me niet nog eens te vertellen. Ik mag het toch best scheef vinden dat een stel junks wel een kindje ongepland mag krijgen en stellen die het graag willen met een stabiele thuissituatie niet?

    Ik heb zat stellen in de omgeving die ermee bezig zijn. En als het ze lukt, heel fijn voor ze! Maar mag het dan niet een inieminie beetje steken bij mij? Ik gun het juist iedereen die het graag wil. Helemaal als ze een lange weg begaan hebben.
    Maar ik kan er niet over uit dat er ook zoveel stellen zijn met een ongezonde situatie die ongepland en ongewild zwanger raken. En ja, het leven is dan oneerlijk.

    Feit is en blijft dat roken tijdens de zwangerschap gewoon hardstikke dom is en dat je van geluk mag spreken als er niks mis is gegaan.

    Ik heb nergens geroepen dat het per definitie door het roken komt. Het KAN een van de redenen zijn. Het was maar een voorbeeld.
     
  6. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Wat een reacties zeg, maar ik begrijp dat gevoel wat degene die dit topic maakte heel goed. Waarom bewust iets doen wat je kindje schade kan berokkenen? Of dat nou roken een glas champagne of ontzettend veel ongezond eten. Ik snap er werkelijk waar niks van. Je kan toch je eigen wensen even opzij zetten voor je kindje? Ik was ook erg verslaafd aan roken maar ben wel gestopt voor de zwangerschap. Dit zeg ik niet om een schouderklopje ofzo maar je doet er toch alles aan om eerst te stoppen voor je zwanger word? En als je ongepland zwanger word kun je dan toch er alles aan doen om te stoppen, rood vlees en rauwe melk laat je toch ook staan? En als het je niet zelf lukt zoek je toch hulp? Stop met goedpraten mensen, roken IS slecht voor je baby, denk daar maar aan elke keer als je een hijs neemt.
     
    Fennec, Pinkie88 en YellowEyes vinden dit leuk.
  7. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Ik vraag me af of iemand van jullie er bij stil staat dat het misschien voor degenen die het niet lukt om te stoppen met roken, de publieke schandpaal het juist alleen nog maar erger maakt.
    Ik denk dat niemand iets kan zeggen dat deze zwangere dames zichzelf nog niet verteld hebben. Ik denk dat de dames die het niet lukt om te stoppen met roken kwader zijn op zichzelf dan wij onszelf besseffen. Ik ben absoluut geen voorstander van roken tijdens een zwangerschap, maar zal deze dames niet als minderwaardig behandelen, of nog waardelozer en mislukter laten voelen dan ze zich al voelen. (en daarmee het zowaar nog moeilijker maken te stoppen)
    Ik ben geen voorstander van roken tijdens de zwangerschap! Maar ik denk persoonlijk dat een wat aardiger en aanmoedigend zijn een stuk meer zal helpen dan mensen afkraken om iets dat, om welke reden dan ook, niet lukt.
     
    Iertje81 en Oceanna vinden dit leuk.
  8. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    En als je ze moet geloven mag 9 van de 10 niet stoppen met roken van gyn of verloskundige ivm stress :eek: uhuh............
     
    Sado vindt dit leuk.
  9. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    haha, ik ben van mening dat blijven roken vele malen meer stress met zich mee brengt dan stoppen. En hoewel ik mensen niet zou afvallen om iets wat niet lukt, is liegen over wat een medisch professioneel persoon zegt gewoon not done !! Ben dan gewoon eerlijk (vooral tegen jezelf) anders ben je inderdaad fout bezig
     
    Koektrommel vindt dit leuk.
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ik vind dit mooi gezegd! Ik rook nu idd ook niet maar weet niet wat er straks na de bevalling gaat gebeuren. Nja, zie ik dan wel weer!
    Anyway; het is zó makkelijk om de groep mensen die nog roken tijdens de zwangerschap met z’n allen aan te vallen. En even vergeten dat we allemaal wel eens iets doen waar anderen het wellicht ook totaal niet mee eens zijn. Bijvoorbeeld: die zwangere die rookt, kan na haar zwangerschap haar kind een hele goede opvoeding geven terwijl de niet rokende vrouw die stond te krijsen over zwangere rokende vrouwen nog steeds staat te krijsen als een tokkie maar nu naar haar kind. Dat is net zo goed mishandeling toch? Ik overdrijf hoor, maar als je zoveel commentaar hebt, dan denk ik weleens dat je zelf ook boter op je hoofd hebt. Niemand is perfect. Ook ik niet. Maar wat is het verdomd makkelijk om te oordelen!
     
    RoosAnne en Xivanka vinden dit leuk.
  11. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Dit zinnetje vind ik zó zonde! Roken is zo'n psychische verslaving. Door nu te zeggen dat je het dan wel weer ziet, geef je op voorhand al toe aan de verslaving. Ik geloof dat je het stoppen zou kunnen volhouden als je je hoofd nu al sterk maakt door te blijven zeggen dat je nooit meer een sigaret aanraakt. Positieve versus negatieve affirmaties.

    Je eigen geest heeft zóveel invloed op je handelen. Zoals Mohammed Ali deed met "the worlds greatest". (Dat lied draai ik hier trouwens ook af en toe voor het vasthouden van zelfvertrouwen voor de bevalling)
     
    Olifantje vindt dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Tja, je hebt helemaal gelijk. Iets anders kan ik er niet op zeggen behalve dan dat ik realistisch wil zijn en nu niet denk: nooit meer en dan toch weer beginnen. Ik hoop ook dat ik er vanaf kan blijven maar mezelf kennende...
     
  13. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Met deze mindset kan ik je vertellen dat het niet lukt. Misschien hulp zoeken, nu al, om je het vertrouwen te geven dat je het straks kunt?
    Ik bedoel, je doet het nu! Ik zie echt geen enkele reden waarom het zonder baby in je buik (maar in je armen) opeens niet meer zou lukken om vol te houden.
     
  14. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Tja, zoals ik al eerder zei: we gaan het zien. Als het me niet lukt wil en hoop ik het toch niet zó graag...
    En het zit in m’n hoofd hè. Zo makkelijk is het niet om eruit te krijgen helaas!
     

Deel Deze Pagina