Wachtbankje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lovebunny, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovebunny

    Lovebunny Actief lid

    13 sep 2017
    111
    103
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Mijn partner en ik hebben besloten om voor een (voor mij tweede) kindje te gaan. Hoe snel ik de eerste keer zwanger werd.. in 1 x. Hoe lang het nu op zich laat wachten. Gek genoeg heb ik wel elke maand dat we "klussen" alle zwangerschaps verschijnselen, maar helaas komt netjes de ongi op tijd :( zelfs de huisarts liet me prikken omdat borsten zeer gezwollen waren, misselijk, krampjes en moeilijke stoelgang. Toch weer negatief. Soms heb ik best moeite met de teleurstelling. Het besef is er dat de meeste stellen er een jaar over doen, toch steekt het.

    Nu ronde 5 ingegaan. Ei is maandag net geweest (ovulatie test gedaan) dus weer even 2 weken in spanning.

    Ik lees hier graag mee met de dames die ook vol spanning zitten.

    Groetjes !!
     
  2. foor14

    foor14 Lid

    15 aug 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Heel herkenbaar... nu in ronde 6 voor een 2e. Al vanaf de eerste ronde iedere maand na de eisprong wel zwangerschapsgerelateerde klachten, in meer of mindere mate en snel na of kort voor de ongi. Vandaag 4 of 5 dpo en de steekjes onderin m'n buik weer gevoeld, wat me dan meteen herinnert aan de spannende 2 weken en de twijfel of het nu wel of niet is gelukt. Lastig om er dan niet teveel mee bezig te zijn.

    Ik hoop voor je dat de 2 weken snel voorbij zijn en je snel zwanger mag zijn! :)

    Hoe oud is je eerste?
     
  3. Lovebunny

    Lovebunny Actief lid

    13 sep 2017
    111
    103
    43
    Vrouw
    Ja bizar he.. ik heb ook echt het idee dat ik wel bevrucht raak, maar dat de innesteling niet goed gaat, terwijl ik wel de laarste weken op mijn eten en drinken let, vitamines slik. Pff hihi je denkt er inbewust toch continu aan.

    Spannend dat jullie ook voor een tweede gaan. Ben zo benieuwd hoe dat zal zijn/gaan. Mijn zoon is nu bijna 3 en dol op babies. Hij is heel zorgzaam, druk, ondeugend en lief. Hoe oud is die van jullie?
     
  4. foor14

    foor14 Lid

    15 aug 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Klinkt als mijn verhaal, ik heb dat idee ook. Maar of het klopt...? Misschien zijn het hormonale klachten ipv bevruchting?
    Zijn er meer mensen die dit hebben/herkennen?

    Onze dochter wordt over een maand ook 3 en is ook dol op babies. Een echte poppenmoeder en bij elke wandelwagen die ze ziet wil ze bij de baby kijken. Dat maakt de wens voor een baby alleen maar groter he?
     
  5. Lovebunny

    Lovebunny Actief lid

    13 sep 2017
    111
    103
    43
    Vrouw
    Ja misschien zijn we gewoon even hormonaal.. Toch, in de maand dat we even niet 'geklust' hebben, had ik nergens last van. Geen gevoelige borsten, steekjes of misselijkheid. En nu voel ik alweer dat er een druk ligt in mijn borsten. Iets gezwollen klieren en ongi krampjes. Zucht.. blij dat ik hier even mijn hart kan luchten. Vriendlief is er blijkbaar ook al erg mee bezig. Vanochtend vroeg hij al of ik weer 'klachtjes' had. Laten we hopen dat het snel raak is voor ons Foor. ;)
     
  6. kaatjekaa

    kaatjekaa Actief lid

    29 jul 2013
    175
    22
    18
    Hi meiden, ik lees mee. Ik heb op precies dezelfde dag mijn ei gehad dus we lopen gelijk. Voor mij de eerste ronde voor een tweede kindje. Dus kom wat dat betreft pas net kijken. 2 weken geleden spiraal laten verwijderen. Bij mijn vorige zeangerschappen was ronde 1 zwanger. Dat werd een mk. En daarna ronde 2 geloof ik. Afwachten....
     
  7. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Mag ik meekletsen?

    Ronde 13, maar eerste ronde na hulp van het ZH. Komend weekend verwacht ik mn ei. Ik gebruik geen ovulatietesten, maar we vrijen gewoon heel vaak :roflmao:
    Heb het gevoel dat ik na een jaar weer overnieuw mag beginnen en heb dus goede hoop.

    Hier een zoon van ook 3 jaar en hij bidt iedere dag om een babytje. Hoop dat onze wens snel in vervulling gaat meiden!!! :thumup:
     
  8. foor14

    foor14 Lid

    15 aug 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Ja tuurlijk, gezellig!

    Hebben ze iets geconstateerd in het ziekenhuis Joppie1? Hopelijk voor jullie ook snel raak! Wachten duurt lang, en jullie wachten al zólang.

    Spannend ook kaatjekaa!
     
  9. Lovebunny

    Lovebunny Actief lid

    13 sep 2017
    111
    103
    43
    Vrouw
    Oh wat spannend allemaal! Succes dames. Leuk dat jullie komen meekletsen. Wat moest er in het ZKH gebeuren joppie? Mijn zoon loopt op de opvang standaard naar het babyklasje en zegt dan dat hij ook een baby wil dus ook bij ons zeer gewenst. Nu hopen dat de ooievaar ons nog weet te vinden.

    Vandaag ook weer krampjes in onderbuik. Bh is vervelend enz... durf niet zo goed hoop te hebben.
     
  10. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Hee dames..
    Vervelend hè dat wachten en die onzekerheid!
    Ik heb graag alles onder controle en in de hand..
    En dit is steeds weer afwachten en zenuwslopend..
    En steeds de teleurstelling !
    Wij zijn ook bezig voor een tweede wondertje !
    Eerst gewoon we zien wel hoe het gaat..
    En vanaf mijn volgende cylces wil ik echt goed gaan tempen en het goed gaan bijhouden met ovulatie testen.. ik voel mijn ei wel altijd heel goed en heb een zeer regelmatige cylces !
    Maar ondanks dat wil ik het nog beter proberen te timen om te klussen tijdens mijn ei!
    Verwacht mijn ei begin oktober !
    Hopelijk hebben we snel allemaal een posi test in onze handen!
    En idd wat kan je lichaam je voor de gek houden hè met al die zwangerschapskwaaltjes
     
  11. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Ik ga hier ook even mee lezen voor de gezelligheid en ook om de komende twee weken maar wat sneller voorbij te laten vliegen :)
    Vandaag 5dpo en heb minder geduld dan de andere maanden lijkt het wel.
    Die zere gezwollen borsten zijn hier ook volop weer aanwezig lang leven progestoron :)
    Wanneer is precies je nod ?
     
  12. Lovebunny

    Lovebunny Actief lid

    13 sep 2017
    111
    103
    43
    Vrouw
    Ohh spannend. Ja die borsten zijn irritante dingen soms. Pff voelen aan als zware meloenen en je voelt de klieren zo goed zitten nu. 27 sept is mijn nod. Dus fingers crossed. Ik begin alleen nu te twijfelen over mijn klus dag haha. Na de positieve ovulatie test (voor het eerst gebruikt) voelde ik overdag mijn ei. De dag ervoor gekroeld (ik noem het mijn wiebel week, omdat ik dan maar aan 1 ding denk ) Dezelfde avond na de test uhm afg. Maandag hebben we flink gekroeld maar de avond erna kreeg ik het snottervirus dus hmmm :(
     
  13. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Belangrijkste is altijd dat er voor de eisprong een vooraadje klaar ligt :) dus dan zal het vast wel goed zijn.

    Ja die borsten pfff blij dat ik ze heb maar soms mer die pijn ben ik ze liever kwijt dan rijk :p
     
  14. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Standaard vruchtbaarheidsonderzoeken. Alles ziet er goed uit. Voor de zekerheid een HSG. Doorgankelijkheid is goed. Maar mss toch wat rommeltjes weggespoeld waardoor ei en zaadjes elkaar kunnen bereiken. Volgende maand onderzoek bij mn man. Spannend allemaal!
     
  15. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Haha wiebel week!
    Leuk
    Ik denk dat je klusdag wel goed zit hoor!
    En beterschap.. hier is het snottervirus ook van start gegaan
     
  16. TMR

    TMR Actief lid

    6 apr 2017
    264
    155
    43
    Vrouw
    Hoii,

    Ik wil ook graag met jullie meekletsen! Wij zijn al een maand of 14 bezig voor een eerste kindje.
    Nu mijn eerste ronde met Clomid 50mg. Ik denk/hoop dat ik afgelopen weekend mn ei heb gehad en de dagen kruiiipen voorbij... probeer zo goed naar mn lichaam te luisteren, maar ik voel nog niets bijzonders...
    Zo spannend allemaal. Kan aan niets anders denken!
     
  17. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Ik lees en typ graag mee :)
    Hier ronde 1 net begonnen, voor ons eerste kindje...
    vind het zo spannend en kan niet wachten...
    Heb bij voorbaat nu al kwaaltjes... haha

    Ik ben 10-8 gestopt met de pil en hebben vorige maand expres veilig gedaan...
     
  18. foor14

    foor14 Lid

    15 aug 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hoop voor ons allemaal dat het een vruchtbare maand is :)

    Vertellen jullie je omgeving dat jullie graag een 2e (of 1e) kindje willen? Wij wilden het nog voor onszelf houden, maar nu het wat langer duurt merk ik dat ik het best lastig vindt om het tegen niemand te vertellen. Het is toch vaak een onderwerp van gesprek.
     
  19. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    @TMR heel herkenbaar hier lijken de dagen ook niet op te schieten.
    @floor14
    Hier weet naaste fam dus mijn ouders en schoonouders en beste vriendin van onze wens af, maar ook meer omdat we in een mmm lopen en het voor mij daarom prettiger is omdat je dan niet steeds de opmerking krijgt van wanneer beginnen jullie.
     
    TMR vindt dit leuk.
  20. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Wij hebben het ook zo n zelfde groepje verteld. De opmerkingen werden me te pijnlijk. Toen we vertelden dat we al een jaar bezig zijn, vielen er wat monden open. Bij de eerste twee keer was het in één keer raak. Niemand had verwacht dat het een derde keer zolang zou duren. Wij ook niet...:(
     

Deel Deze Pagina