Wachtbankje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lovebunny, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovebunny

    Lovebunny Actief lid

    13 sep 2017
    111
    103
    43
    Vrouw
    Wij houden het nog even voor onszelf. Sommige vermoeden wel al iets, maar dat ebt weg naarmate de tijd verstrijkt. Ik werk in een familie bedrijf dus ik zal het ook niet heel lang verborgen kunnen houden.
     
  2. Lovebunny

    Lovebunny Actief lid

    13 sep 2017
    111
    103
    43
    Vrouw
    Ook sterkte! Ja de R zit weer in de maand en het was direct raak met het snotvirus. Hoest me een ongeluk :(
     
  3. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    @foor14
    Alleen mijn zus met wie ik alles deel weet het, zij heeft haar 1ste kindje dot jaar gekregen en verteld mij veel.
    Voor de rest vertellen wij het nog niemand
     
  4. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    jeetje al lang bezig! hopelijk mag het snel raak zijn!
    ik vind het zelfs al spannend en ben nog niet eens zo lang bezig als jou!

    ook ik kan aan niets anders meer denken..
    vind het een leuke spannende gedachte van wanneer gaat het lukken maar van de andere kant maak ik mezelf helemaal gek met denken en ene moment denk ik positief en andere moment denk ik weer.. is het me nog wel gegund gaat het nog lukken..
    hoe gaan jullie hiermee om?
     
  5. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    ik heb het aan een paar mensen verteld waaronder mijn moeder en zusje..
    en beste vriendin..
    verder hou ik het graag voor onszelf..
    aangezien mensen toch uit belangstelling steeds gaan vragen: en en? ben je al zwanger? hoe lang ben je bezig? enz enz..
    en dat maakt niet zoveel uit als je snel zwanger raakt.. maar mocht het lang gaan duren dan leek ons dat niet prettig als vele mensen het weten..
     
  6. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Tja, hetzelfde als jij. Ik vind het ook een leuke spanning. En na al die maanden soms echt verdrietig om ongi te worden. Maar gek genoeg went dat ook wel....
     
  7. TMR

    TMR Actief lid

    6 apr 2017
    264
    155
    43
    Vrouw
    Jaa, een jaar is ook zo voorbij hoor! Maar het mag nu wel een keer raak zijn inderdaad haha.
    Hoe lang ben jij al bezig? Goed dat je probeert positief te blijven! Ik heb ook zo mijn ups & downs, maar we gaan voor de mega UP! Gewoon volhouden..
    Het kringetje (ouders, schoonouders, broers, collega's) die weten waar we mee bezig zijn wordt langzaam groter. Ik vind het heel moeilijk om 'stiekem' naar het ziekenhuis te gaan voor onderzoeken. Op mijn werk 3 keer per week vrij vragen met smoesjes is niet te doen aangezien ik eerder nooit vrij hoefde haha.
    Maar het liefst had ik het samen met mijn vriend onder ons gehouden. Iedereen wil op de hoogte blijven, kost me vrij veel energie.. maar dat begrijp ik wel! Iedereen leeft mee..
     
  8. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Goedemiddag, mag ik hier mee schrijven. Ben zo ongeduldig tot ik weer kan testen. Nog niet zo lang bezig als jullie maar ontzettend veel met zwanger worden en zijn bezig in mijn hoofd, na mijn miskraam let ik op ALLES wat ik voel.

    Heb alles gelezen op dit topic ik begrijp het heel goed als je het wel verteld tegen naasten maar ook als je het niet verteld. Letten jullie extra op voeding en dergelijke of doen jullie hetzelfde als altijd?

    Ik had tegen mijn beste vriendin verteld dat we voor een eerste kindje wilde gaan en kort na mijn miskraam vroeg ze heel nochelant, en... ben je al zwanger? Dat deed op dat moment best wel pijn. Heb haar niet verteld dat ik zwanger was en een mk heb gehad ze zou het niet begrijpen omdat ze er zelf totaal niet mee bezig is. Het kan confronterend zijn wanneer het mis gaat of langer duurt inderdaad... als ik naar mijn gevoel had geluisterd was ik eerder begonnen met proberen maar heb op mijn man en juiste omstandigheden gewacht :). Zou echt willen dat ik meer geduld had!

    Succes allemaal op het wachtbankje...
     
  9. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Wat sneu en erg een miskraam!!
    Hoe ver was je?
    Geduld is idd zeer lastig !
    Eerder begonnen? Hoe oud ben je als ik vragen mag?
    Mijn man heeft ook echt de tijd nodig gehad om voor een tweede te willen gaan!
    En hij is er heel koel en relax onder terwijl ik hyper ben en het liefste alle babyspullen al ga kopen Haha
     
  10. kaatjekaa

    kaatjekaa Actief lid

    29 jul 2013
    175
    22
    18
    O wat vervelend en vele zijn er ook al lang mee bezig. Ik heb ook eerst een miskraam gehad daarna weer zwanger. Maar dan ben je zo onzeker. Zijn er al mensen met sympthomen? Ik voel wat steekjes in mijn buik en last van mijn darmen.
     
  11. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor je begrip, ik was 10 weken zwanger toen ik er achter kwam dat het hartje niet klopte, deze was al gestopt bij 7+3. Ik ben 28 jaar wilde altijd rond mijn 25ste kinderen maar het leven liep net wat anders :).

    Haha begrijpelijk dat je al spullen wil kopen het is ook zo schattig allemaal die spulletjes. Compenseert wel mooi als hij er relaxt onder is. Hoe oud is je eerste? Heb je met de eerste een fijne zwangerschap gehad?
     
  12. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Was je meteen na je miskraam weer zwanger geworden? Ja erg is dat he die onzekerheid daarna. Wanneer voelde het voor jou weer beter?
    Wat voor steekjes voel je? Heb net op advies van een andere schrijfster gekeken naar innesteling symptomen... wie weet is het je innesteling. Hoop het voor je! Wanneer kun je testen? :)
     
  13. kaatjekaa

    kaatjekaa Actief lid

    29 jul 2013
    175
    22
    18
    Ik heb 6 weken na de mk gevloeid. Toen even niks en daarna weer een normale menstruatie gehad en de maand daarna weer zwanger. Pas bij een week of 16 werd ik wat rustiger. Maar dan komt er weer een angst richting de 20 weken.... toen met 22 weken in het zh beland ivm kans op vroegge oorte door stress. Toen moest ik het heel rustig aan gaan doen. Uiteindelijk bevallen met 37.6 weken van een gezonde dochter.

    Beetje prikkelen in mijn onderbuik. Trouwens ook een vreemde smaak in mijn mond. Pff... wachten!!! 25-09 is mijn NOD. En jij? Hoe zit het deze ronde? (Sorry heb niet elke letter meer gelezen)
     
  14. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Jee wat lijkt me dat een heftige periode. Wat goed om te horen dat je uiteindelijk een gezonde dochter hebt gekregen.

    Ook nog even spannend dus! Die symtonen lijken mij wel een goed teken. Mijn NOD is de 21ste als mijn cyclus even lang is als afgelopen maand. Heb nog niet echt symptomen denk ik, alleen wat buikpijn maar dat kan vanalles zijn...
     
  15. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Wij hebben wel verteld dat we al een jaar bezig zijn, maar er ook bij gezegd dat we er liever niet naar gevraagd worden. Als we iets kwijt willen vertellen we het wel. Zo krijgen we geen kwetsende opmerkingen meer (En? Wanneer komt er een tweede? Schiet eens op, ik wil nog een neefje/nichtje) en blijft het toch spannend voor een ander en uiteraard onszelf wanneer het raak is. Dat mensen weten dat je voor een baby gaat....dat vermoeden ze op een gegeven moment toch wel.
     
    TMR vindt dit leuk.
  16. kaatjekaa

    kaatjekaa Actief lid

    29 jul 2013
    175
    22
    18
    Oei, de 21ste. Dat is al snel!! Wil je voor je NOD testen of wacht je of je ongedteld wordt? Ik heb ook zo'n bittere smaak in mijn mond. Bah...
     
  17. Lovebunny

    Lovebunny Actief lid

    13 sep 2017
    111
    103
    43
    Vrouw
    Oh de 21e! Dan ben je de eerste die het gaat weten!!

    Ik stond vanochtend op met een raar gevoel in mijn liezen/onderbuik. Masr ben bang dat ik weer allemaal dingen ga denken en dat het dan weer niet zo is. Wel zware borsten qua gevoel. Volgende week heb ik het gelukkig druk en reis ik van hot naar her, dus genoeg afleiding om er even niet aan te denken (hoop ik).
     
  18. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ja dat wel he opsich snel maar ben super ongeduldig... ga het testen wel zo lang mogelijk uitstellen, heb nu meer hormonale klachten dan zwangerschap symptomen denk ik. Een bittere smaak dat klinkt wel als een duidelijk symtoom, spannend!
     
  19. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Het klinkt bij jou ook wel als zwangerschap symtomen. Ook verkoudheid kan daardoor komen omdat je weerstand wat lager is tijdens een zwangerschap. Ik was super verkouden toen ik zwanger was. Het is lastig vind ik persoonlijk om niet bij elk signaal van je lichaam te denken dat het door een zwangerschap kan komen. Wel fijn dat he volgende week wat afleiding hebt dan gaat de tijd lekker snel!
     
  20. TMR

    TMR Actief lid

    6 apr 2017
    264
    155
    43
    Vrouw
    Een miskraam lijkt me zo vreselijk, kan me goed voorstellen dat je nu extra alert bent!
    Hopelijk snel weer een positieve test met goede afloop!

    De eerste maanden toen wij bezig waren durfde ik amper een wijntje te drinken, maar op een gegeven moment dacht ik laat maar... niet dat ik normaal veel drink hoor haha. Maar je doet al alles wat je kan en om dan alles te laten staan voor een jaar, of twee of drie....

    Oh dat is ook wel heel direct van je vriendin zeg! Dan kan je het beter maar niet delen idd.
    Ook ik heb even op mijn vriend moeten wachten, maar dat is gewoon niet anders, je moet er allebei klaar voor zijn. En wat betreft geduld... daar zouden we allemaal wat meer van willen hebben denk ik. :D
     
    Libra89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina