Wachten op eerste menstruatie..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door duitshollandsmeisje, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Hallo, ik weet niet zo heel goed waar ik dit moet posten, maar ik zit geloof ik hier wel goed ;)
    Ik ben een maand geleden gestopt met de pil en heb rond 14 september een eisprong gehad. Heb in die 2 weken daarvoor getest met presense ovulatietesten (geen idee of dat een bekend merk is, ik woon in Duitsland en heb die hier bij de drogist gehaald), elke keer had ik een heel licht test streepje, tot ik 12 september op vakantie ging met 3 vriendinnen (die niet weten dat ik gestopt ben met de pil) dus kon daar ook niet testen.. de 14de voelde ik me wel heel gek, gekke slijmerige eiwitachtige afscheiding die ik nog nooit gehad had (ben al 18 jaar aan de pil dus kon me ook niet echt herinneren hoe alles daarvoor was..) en gisteren heb ik een echo laten doen bij de vrouwenarts om te kijken naar m'n baarmoeder en eierstokken. Zei ze heel droog 'oh je hebt zo rond de 14de een eisprong gehad'. Het was net of ze zei dat ik zwanger was haha, was heel de dag in m'n nopjes dat ik al zo snel een eisprong heb! Helaas was mijn vriend er toen niet om te klussen :p Nu is het dus afwachten tot mijn eerste ongesteldheid eraan komt en daarna maar weer testen tot ik weer een eisprong heb.. geen idee hoe mijn cyclus loopt.. werd zo 20 augustus voor het laatst ongesteld van de pil en dus 14 september een eisprong.. dus dan zou ik denk ik zo over een week ofzo ongesteld moeten worden? Ik vind alles zo spannend en interessant maar kan het nergens echt kwijt!!! haha! Meer mensen in hetzelfde schuitje? Dit betekend dus eigenlijk dan ronde 1 of niet? Ik ken al die afkortingen hier nog niet zo goed.... dus dat ik zeg maar ronde 2 (tweede eisprong) ga klussen voor een positieve zwangerschapstest? Help! xD hahaha
     
  2. K00

    K00 Niet meer actief

    Naahh geen ronde 1 vind ik. Je hebt niet geprobeerd om zwanger te worden dus dan telt hij niet.
    Als je straks ongesteld wordt begin je met ronde 1 ;)
    Echter na het stoppen van de pil kan je cyclus nog maanden onregelmatig blijven, even afwachten wat er gebeurt dus. Ov testen gebruiken is dan altijd slim!

    Wanneer je ongesteld wordt is lastig te zeggen. Bij iedere vrouw is de periode van ei tot menstruatie (LF) Anders. Wel is het vaak zo dat het voor jezelf hetzelfde blijft.

    Stel je hebt normaal je ei op dag 14 en op 28 komt je menstruatie is je LF dus 14.
    Echter, springt je ei een x pas op dag 16 dan is de verwachting dat je menstruatie ook 2 dagen later komt.

    Je leert het allemaal vanzelf ;)

    Heel veel succes en plezier in ieder geval :)
     
  3. Nina007

    Nina007 Actief lid

    17 sep 2018
    365
    259
    63
    Vrouw
    Ohh nou wat fijn dat je meteen een ei sprong hebt gehad!! Idd 2 weken later dan je nod! Ik ben 24 aug gestopt met de pil en heb mijn ei 15 sept (cd 20) gevoeld! Als je menstruatie begint zit je denk ik idd in ronde 2! Nou duimen dat je weer je ei gaat vinden! Mijn vriendinnen weten het ook niet haha! Wel krijg ik wel eens de vraag " wanneer een tweede ?" Maar ik hou nu nog even lekker voor me dat we ermee bezig zijn, zijn pas net begonnen voor ons tweede kindje.
    Leuke van dit forum is dat je er hier gezellig over kunt kletsen!:)
     
  4. Nina007

    Nina007 Actief lid

    17 sep 2018
    365
    259
    63
    Vrouw
    Oh ronde 1 dus als je er echt voor gaat lees ik! ( ben ook pas nieuw hier ;) )
     

Deel Deze Pagina