Help, ik wil slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama33, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Dames,

    Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst heb doorgeslapen.

    Lasse wordt elke nacht op verschillende tijden wakker en het lukt m dan niet om zelfstandig weer in slaap te vallen. Ik ga er dan naartoe en knuffel even met m. Soms helpt het, lijkt dan, maar na een kwartiertje begint ie dan weer.

    Ik heb nog 2 kleintjes en ben als de dood dat die er wakker van worden. Durf het bijna niet te zeggen maar ik leg m wel eens in de wandelwagen beneden en laat m dan huilen. Kan soms heel lang duren maar er is echt niets aan de hand. Geen vieze broek, geen honger, geen koorts. Het lijkt uit het niets te komen.

    Iemand tips? Help!
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Bij Dano begonnen zijn refluxklachten rond de 9 maanden echt heel erg te worden. Daar moet ik meteen aan denken als ik jouw berichtje lees. Ik zeg natuurlijk niet dat dat bij jouw zoon ook zo is, maar ik herken het geen slaap hebben. Nu is Dano 18 maanden en pas sinds twee weken slaapt hij vanaf 12uur door, rond 12uur krijgt hij namelijk nog een flesje. Wij hebben ruim 10 maanden 3 a 4 keer per nacht een onderbreking van de nacht gehad.

    -het kunnen tandjes of kiezen zijn
    -een andere lichamelijke oorzaak
    -Nachtmerrie's
    -te warm/ te koud

    Kortom het kan van alles zijn.

    Het heeft een gewldig heftige impact op alles, vooral je relatie kan er onder druk komen te staan. je hebt geen geduld meer op een gegeven moment.

    Succes en ik hoop dat hij gauw weer lekker gaat slapen.
     
  3. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Ik zou eens advies in winnen bij het Cb de huisarts of anders op eigenhoutje de KA bellen..

    Hij huild niet voor niets..
     
  4. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    wat met 9 mnd nog in de kinderwagen leggen ?(zonder toezicht?) KRuipt of rolt ie er neit uit dan? Die van mij zou er uit vallen! Doodeng
     
  5. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik heb helaas geen tips voor je :cry: Mike wordt ook nog steeds een paar keer per nacht wakker. Ook overdag slaapt hij maar twee keer een half uur. Ik weet dus hoe vermoeiend (en frustrerend soms) het is! Ik zou hem alleen niet alleen in de wagen laten hoor, al begrijp ik wel dat je niet wil dat je andere kinderen ook nog eens wakker worden. Mike was een maandje terug een tijdje heel erg aan het dromen. Ik kon hem dan ook heel moeilijk troosten en weer in slaap krijgen. Dat is nu over en krijg hem nu wel weer in slaap nadat hij wakker is geworden. Hoop dat het bij jou ook snel beter gaat. Ik heb trouwens net het boek lekker slapen zonder huilen gekocht, maar aangezien ik net begonnen ben met lezen weet ik nog niet of het helpt...
     
  6. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Zoals net ook gezegd: misschien is het boek Lekker slapen zonder huilen iets voor je, van E. Pantley. Kindjes huilen om iets duidelijk te maken, en als je het boek leest krijg je goed inzicht in het slapen van kindjes, hun problemen en hoe hiermee om te gaan.
     
  7. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    @lexie74
    Ik bedoel natuurlijk de wandelwagen. Hij is al 78 cm en past echt niet meer in de kinderwagenbak hoor. Hij slaapt in combisleeper en daar kun je riem doorheen halen. Hij ligt echt wel veilig!
     
  8. loesie22

    loesie22 Fanatiek lid

    29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Misschien kun je hem als hij 's nachts veel huilt beneden in een campingbedje leggen?!

    mijn collega had ook dit probleem....en na een paar dagen was het over!
     
  9. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    oke ik schrok al ;)
     
  10. ilja1975

    ilja1975 Actief lid

    31 okt 2008
    182
    0
    0
    Pfff wat vervelend voor je.
    Huilt hij ook zoveel overdag? Zo ja, dan zou het misschien kunnen dat hij pijn heeft? Kindje van een vriendin huilde ook heel veel (vooral 's nachts) en die bleek een liesbreuk te hebben. Na 1 operatie was alles over en was het een heel ander kind. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij dat ook heeft natuurlijk, maar misschien heeft hij wel pijn.
    Geweldige naam trouwens, Lasse :).
     
  11. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    @Ilja1975: Overdag huilt hij helemaal niet. Echt nooit! Hij is zo super vrolijk dat ik er ook helemaal niks van snap.

    Hij is vernoemd naar een Deense voeltballer die bij "ons" clubje speelde, hi hi. Leuke vent trouwens ook

    @Marissie: ik heb vanmiddag het boek besteld. Kan het vrijdag ophalen. Ben heel benieuwd!
     
  12. ilja1975

    ilja1975 Actief lid

    31 okt 2008
    182
    0
    0
    Ik hoop voor je dat je iets aan het boek hebt, het lijkt me heel vervelend, zeker omdat je nog 2 kleintjes hebt.
    Ik ga de naam zeker op m'n lijstje zetten voor een eventuele tweede :)!
     
  13. marissie

    marissie Actief lid

    14 jun 2007
    348
    1
    0
    Oh ben benieuwd. Mike heeft eerst buikgriep en gehad en nu oorontsteking, boek heeft even in de kast gelegen. Ben net klaar met schrijven in het slaapjeslogboek. Zou wel fijn zijn als we binnekort een paar uurtjes kunnen pakken he ;) , sucses nog
     
  14. RebecJedidja

    21 apr 2008
    10
    0
    0
    Ons dochtertje is nu 9,5 maanden. Wij hebben al zo'n 4 maanden problemen met slapen. Ze wordt 's nachts wakker en is ook niet meer in slaap te krijgen. Sins 2 nachten hebben we van Fisher Price zo'n lichtjes en geluid ding. Het apparaatje is bij Kruidvat te koop (als ze er nog zijn) en kost geloof ik 15 euro. Het ding geeft licht op het plafond, allerlei figuurtjes. Daarbij kan je ook nog verschillende muziekjes uitkiezen. Hier werkt het de afgelopen 2 nachten prima. Ze komt zelf weer in slaap! Ook laten we haar er wel een beetje bij huilen, niet heel lang, want dan is ze weer overstuur.
    Dit ding heb ik geleend van vrienden, maar ik ben zelf nog op zoek naar een die gewoon in het stopcontact kan, want je blijft anders baterijen er in doen. Daarbij vind ik het bij deze een nadeel dat die maar een 15 min achter elkaar aan blijft, dan gaat hij vanzelf weer uit. Maardat is net te kort voor onze dochter. Dus als ik er een vind die langer doorspeelt, dan meldt ik het nog wel even.
     
  15. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Is hij misschien oververmoeid? Slaapt hij overdag voldoende? En heb je een vast ritueel? Nachtlampje misschien?

    Wat ik in ieder geval zou doen is een standaard vinden in je manier van handelen. Niet in een wagen leggen, niet altijd maar naar hem toegaan. En goed luisteren naar zijn huiltje. En kindjes kunnen ook je angst voelen he. Ik zou me niet te druk maken om je andere kinderen. Zijn ze weleens wakker geworden?
    Daarbij, als je eenmaal het patroon hebt doorbroken om toch naar hem toe te gaan 's nachts (wat misschien wat wakkere kinderen oplevert) dan heb je daarna WEL rust als hij eenmaal gewend is dat je hem er niet meer uithaalt. ff doorbijten dus.
     
  16. RebecJedidja

    21 apr 2008
    10
    0
    0
    Ik ben net bij de Kijkshop geweest.. heb een projectielamp gekocht van alecto (€45,-). Lijkt me een heel fijn ding. Heeft verschillende plaatjes en verschillende muziekjes. Je kan hem 2,5,10,12,15 ,17 minuten of constant laten spelen. HIj gaat ook aan als er geluid gegeven wordt.. dan gaat ie spelen na 5 seconden. Ben benieuwd hoe het vannavcht hier in huis zal gaan..
     
  17. RebecJedidja

    21 apr 2008
    10
    0
    0
    Al weer een goede nacht achter de rug! Lang leven de projectielamp! We hadden de lamp zo ingesteld dat hij aan zou springen als zij ging huilen.. en dat ie dan 17 minuten door bleef spelen. Half 11 was ze even aan het huilen, de lamp ging aan en we hebben haar niet meer gehoord. Tot 6 uur, toen ging ze even huilen voor haar speentje en ging toen weer heerlijk slapen! WAT EEN UITVINDING... ik zag het somber in na al die nachten..
     
  18. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    nou beneden zetten in de kinderwagen en dan maar laten huilen lijkt me erg traumatische voor je kleine,pff moet daar zelf niet aan denken dat ze dat met mij doen.
    en ik begrijp best dat je er moe van wordt en dat je nog 2 kids hebt maar dit lijkt me nogal een drastische oplossing.
    gewoon erheen gaan snacht en niet eruit huilen maar laten liggen.
    en dat blijven doen totdat hij doorheeft dat je hem er niet uithaalt.
    zal wel enige tijd duuren maar ik weet zeker dat het helpt,
    niet tegen hem praten niks zeggen niet aankijken geen woord, gewoon weer zn fiep geven en weer weggaan.
    dat blijven volhouden. zal zwaar zijn maar dat is het nu ook.
    en je hebt ook een man neem ik aan, ene nacht hij andere nacht jij.
    als jij hem eruit haalt en ff lekker knuffelt dan raakt hij dar aan gewend en dat wil hij iedere avond.
    hij kan niet zelf in slaap komen in bull dat moet hij gewoon leren.
    jij hebt hem aangeleerd dat je hem eruit haalt snacht en even lekker knuffelt, en nu straf je hem door hem helemaal beneden neer te zetten.
    nog even geduld probeer wat ik je zeg, en ik weet zeker dat hij over 2 weken doorslaapt.
    veel succes ik hoop voor je dat het gaat werken. en hou vol. het komt wel goed.
     
  19. dannyb

    dannyb Lid

    24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    en echt geen woord tegen hem zeggen ook niet aankijken niks,
    geen aandacht geven. dan is er voor hem niks meer aan snacht,
    ik heb een 2ling van 8 maanden slapen al met de 4 maanden helemaal door van 8 tot 8.
    zo hebben wij het gedaan vanaf baby af,
    snacht kregen ze wel de fles, maar zonder praten zonder knuffelen alleen de fles.
    is wel moeilijk je wilt knuffelen,
    maar ja wij hebben nu wel goeie nachten.
     
  20. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    @dannyb
    Bedankt voor de tips maar heb het echt allemaal al geprobeerd hoor. Probleem is dat laten doorhuilen geen optie is omdat meneer de andere 2 wakker huilt. Een speen heeft ie niet. Wil ie niet!
    Ben het met je eens dat in de wandelwagen leggen geen schoonheidsprijs verdient maar het is uit nood geboren laat ik maar zeggen. Ook hier went ie natuurlijk aan maar heb dan in ieder geval de garantie dat ie snel weer slaapt en de andere 2 niet wakker worden.
    Het vreemde is dat sinds ik het topic heb geopend hij beter slaapt. Laatste 2 nachten was ie tegen 6 uur wakker voor het eerst en dat is een hele verademing moet ik zeggen.

    Die projectielamp lijkt me ook wel wat maar daar wennen ze natuurlijk ook heel erg aan. Huilen geeft dan direct een reactie en ben ook wel bang dat dat weer lastig af te leren is.

    Het zal ongetwijffeld wel weer een fase zijn alleen duurt het nu al wel heeeeeel lang
     

Deel Deze Pagina