wanhopige oproep!!

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Help324, 13 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help324

    Help324 Lid

    19 aug 2017
    64
    5
    8
    Help me aub hieruit!

    Ik zit in een crisisopvang in Belgie met mijn baby na aanleiding van huiselijk geweld.
    Ik heb vandaag contact gehad met OCMW en zij hebben mij verzocht te bellen met CAW voor een vluchthuis. Ik kreeg tot mijn grote verbazing te horen dat de baby word weggeplaatst naar de vader! Omdat ik dan in een instelling terecht kom wat niet ok is voor baby's terwijl ze een eigen thuis hebben.
    Tuurlijk, snap ik heel goed. Maar als ik dit niet voor mijn baby had gedaan, dan werd ik nog 20 jaar gesleurd in het geweld. Als de papa geen optie zou zijn, zouden ze kijken of het kindje bij een ander gezin geplaatst kan worden. BEN IK NU GEK AAN HET WORDEN???
    dit kan toch helemaal niet!!! Ik hoef helemaal geen vluchthuis of opvang meer anders! Ik wil gewoon samen met mijn kleine baby zijn!

    Ik kan nergens terecht, geen ouders, familie en heb helemaal geen vrienden. Wat lieve collega's maar daar heb ik niet echt een band mee. Ik ben nu gewoon radeloos en voel me zo verlaten.

    Boven alles heeft de kleine nu een ontzettend verstoort ritme, verstopte neusje en wilt niks eten omdat ze in ademnood komt met haar neus. Heb fysiologisch water geprobeerd, neusje geleegd maar het helpt allemaal niet de slijm is onwijs veel! Ik voel me zo machteloos nu wat moet ik doen!! Waar moet ik heen samen met mijn baby? Dit is toch niet normaal! Ik ga echt gek worden als ze bij me word weggehaald, ik leef dan liever op straat met een baby bij wijze van, dan dat ik haar ooit aan iemand afsta! Mijn hart is in 100000 stukken gebroken....
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Kan je niet nog blijven waar je nu zit?
     
  3. Help324

    Help324 Lid

    19 aug 2017
    64
    5
    8
    ik kan met een week verlengt worden.. maar wat dan?

    Nu lijkt er niks anders op te zitten dan terug gaan!! En nu zal de situatie nog erger zijn omdat ik natuurlijk ben weggegaan. Ik word echt gek echt waar :(
     
  4. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Kan je niet ergens een studio huren?
    Een week om dat te regelen is wel kort, maar misschien staat er wel een zolder/kamer bij iemand leeg en wilt deze persoon het zsm verhuurd hebben.
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Inderdaad kijken of je snel iets kan huren... al is het maar 1 kamer/studio/zolder oid.

    Terug gaan lijkt mij geen optie


    En is er echt helemaaaal niemand waar je terecht kan? Ook al is het de collega waar je geen beste vriendinnen mee ben en dan als een malle doorzoeken naar een woonruimte
     
  6. Help324

    Help324 Lid

    19 aug 2017
    64
    5
    8
    ik ga vliegensvlug aan de slag.. ik weet niet waar ik moet beginnen, waar ik het geld vandaan moet halen etc etc.... ik zit echt in een knoop :(
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Je zou naar de bank gaan toch? Ivm de gezamenlijke rekening?
    Heb je zelf een inkomen?
    Hebben jullie nog spaargeld?

    Ik zou in ieder geval voor jezelf een rekening openen, zodat jouw geld daar op kan en hij daar niet bij kan.
    Dan kijken of er iets is waar je iets kan huren, en desnoods daar kort je verhaal doen in de hoop dat iemand wat coulance toont en jou snel die kamer/studio of whatever wil verhuren

    Ohja en koop een telefoon, al is het maar een hele goedkope
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Misschien hebben de dames uit belgie nog tips?
    Ik heb nl geen idee van instanties e.d

    @Shakes @Nescio
     
  9. Help324

    Help324 Lid

    19 aug 2017
    64
    5
    8
    Ik moet hier betalen als ik een belletje wil doen maar heb nu echt helemaal geen cent. Ik kan dus niet nar de bank bellen. Ik heb zelf een inkomen ja maar goed, nu werk ik niet en moet ik straks horen hoe dat in elkaar zal steken. Ons spaargeld is zo goed als nul omdat hij ook gokproblemen heeft.
    Ik zat net uit te zoeken waar ik precies ben. Ik ben 20 kilometer van de stad vandaan! Ik wil nu eigenlijk naar de mediamarkt dichtbijzijnde 15 km verderop.. Maar moet telefoontje van OCMW afwachten en omdat ik geen mobiel op zak heb moet ik het hier op kantoor afwachten. Ik denk dat ik dat moet verplaatsen naar morgen vroeg en nu even alvast huisjes zoek en bewaar.
    Wat eigen rekeing betreft ik heb er al een dus zal vragen aan me werkgever om het rekeningnummer te wijzigen. bedankt voor je tips! en voor het meedenken
     
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Er zijn toch vluchthuizen voor vrouwen met kinderen?

    Ik heb even snel gegoogeld, maar overal staat toch dat vrouwen mét kinderen welkom zijn.

    Bel anders eens naar 1712? Dat is de gratis hulplijn voor misbruik en geweld. Te contacteren op werkdagen tussen 9 en 17u. Je komt daar terecht bij hulpverleners, dus hopelijk kunnen zij verderhelpen?
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Oh wauw, je zit wel ver weg van alles.
    Ik zou overigens niet de bank bellen maar er naartoe gaan, als dat lukt, bellend zullen ze ook niks voor je doen omdat je je moet legitimeren
    Dan kan je namelijk ook gelijk wat geld opnemen ;)( wel legitimatie meenemen, rijbewijs oid)

    En hie bedoel je dat je wel een inkomen hebt maar nu niet werkt?

    En idd als je nu niks kunt, dan maar alvast huisjes zoeken
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Lekkere instelling ook.. betalen om te mogen bellen... afzetterij

    Wbt je rekeningnummer wijzigen bij je werkgever.
    Stuur een mail! Dat kan je wel nu gelijk doen
    Ook kan je je werkgever een voorschot vragen mocht het nodig zijn
     
  13. Help324

    Help324 Lid

    19 aug 2017
    64
    5
    8
    @Shakes dat heb ik toen ook gezegd! Dat kan toch helemaal niet! Overal staat vrouwen met kinderen en dan zegt ze nu ineens ja maar als de papa een huis heeft dan moeten ze daarheen. Ik vind dit zo hartverscheurend dat ik bijna besloot ik ga wel weer naar huis toe en al word ik bij wijze doodgeslagen liever dat dan dat ik leef maar mijn kind bij mij weg is. Ik ga even afwachten op het bezoek van OCMW en mocht dat niet baten dan zal ik contact opnemen met dat nummer. Heel erg bedankt !

    @Biny omdat ik zo ver zit en ook op telefoontje/bezoek moet afwachten, kan ik vandaag niet weg. Pff.. en wat werk betreft. ik werk normaal wel maar nu van deze afstand en opvang en omdat mijn expartner eventueel naar mijn werkplek kan gaan, ben ik op advies van politie, huisarts en OCMW hier gebleven. Ik heb helaas geen auto of rijbewijs anders was ik even snel erheen geweest.
    Ik heb mijn werkgever al gemaild thanks!
     
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Het is natuurlijk van de zotte dat je kind van je afgenomen wordt omdat je uit een gewelddadige relatie bent ontsnapt.

    Heb je een goede huisarts? Die kan in dit soort gevallen veel voor je betekenen. Praten en doorverwijzen.
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  15. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik zie dat je met huisarts hebt gepraat. Wat is zijn mening? Er zitten tig vrouwen met kinderen in crisisopvang.
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Maar je krijgt toch wel gewoon doorbetaald ook al zit je nu niet op je werk?
    Of heb je een 0 uren contract? En werkt dat in belgie anders oid?
     
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je aangifte gedaan bij de politie voor geweld? Het lijkt me dat het dan niet wettelijk is om een kind onder te brengen in een situatie waarin iemand een pv heeft voor geweldpleging? Heb je verwezen naar je aangifte? Anders: doen. En vragen wat hun oplossing zal zijn als je kind geslagen wordt (niet dat je partner dat per se zou doen, dat weet ik niet, maar dat is het punt niet).

    Niet accepteren dat je kind daar naartoe moet hoor. Maar ook écht niet teruggaan. Het is goed dat je deze stap gezet hebt. Nu volhouden.

    Bel echt naar dat nummer. Zij kunnen je zeker helpen. Het is een meldpunt van de overheid.
     
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hangt ervan af of ze gewettigd afwezig is. Door een doktersbriefje bijvoorbeeld.
     
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Hoe geef je die dan als je niet op je werkt bent?
    Of kan de HA dat regelen oid?
     
  20. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    De HA geeft het ziektebriefje, als werknemer kan je deze doormailen of per post opsturen.
     

Deel Deze Pagina