maak me zorgen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rebbel, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

    ik maak me zorgen om mijn zoontje en hoop dat er iemand is die het herkent en me misschien wat gerust kan stellen... :(

    na een moeilijke zwangerschap waarbij ons zoontje al met 25+5 weken zwangerschap wilde komen is hij uiteindelijk met 34 weken geboren. hij heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen waarvan een deel in de couveause. ze vonden hem na de geboorte wat slapen en hebben toen wat bloedonderzoeken gedaan, maar deze waren goed, dus zeiden ze dat het waarschijnlijk door de vroeggeboorte kwam. er is toen een fysio bij gekomen en dat gaat nu thuis nog door, ze is gister nog geweest en vond dat hij erg goed vooruit is gegaan! in zijn benen is hij erg sterk, en zijn nekje nu ook, maar zijn armen blijven wat achter en dan met name de rechter arm. als ik hem op zijn buik leg draait hij zijn rechterarm naar achteren, eerst deed hij dit ook met links, maar dat gaat al een stuk beter.

    nu moest hij gister op controle bij de kinderarts en ook hij vond nog steeds dat Milan slap is in zijn schoudertjes. maar toch heeft hij wel kracht want hij tilt zijn hoofdje wel goed op zei hij, hij vond dat het er op leek dat hij niet goed wist wat hij met zijn arm moest doen. hij wilde een bloedonderzoek om de eiwitten te controleren. toen ik vroeg of ik me zorgen moest maken zei hij dat hij zich geen zorgen maakte, maar dat het wel opviel en hij het uit wilde zoeken. toch maak ik me zorgen, er spoken van allerlei enge dingen door mijn hoofd... ik vroeg me af of iemand dit herkent?

    het is trouwens wel zo dat hij dingen probeert te pakken en goed beweegt met zijn rechterarm, dit gaat ook steeds meer vooruit.

    ik krijg woensdag de uitslag.

    sorry voor het lange verhaal.

    groetjes rebbel
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Niet in dezelfde gradatie, maar mijn zoontje zijn linkerarm bewoog hij weinig als hij moe was en anders had hij hem de hele tijd in een vuistje geklemd. Hij heeft hiervoor fysiotherapie gehad en nu is er niks meer van te merken. Hier echter geen bloedonderzoek oid gehad.
     
  3. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kan me goed voorstellen dat gezien zijn achtergrond van vroeggeboorte ze dit soort dingen extra in de gaten houden. En heel logisch ook dat jij je heel veel zorgen maakt. De kans dat er niets aan de hand is, is denk ik velen malen groter dan de kans dat er wel wat is. Maar dat zijn rationele afwegingen ... en jij bent mama, dus in dit soort situaties zullen emoties eerder overheersen.

    Hopelijk niets dan goed nieuws voor jou en je zoontje!

    Sterkte
     
  4. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank je,

    hij zei dat hij het nu niet echt meer kan wijten aan de vroeggeboorte en wilde daarom het bloedonderzoek.
     
  5. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    sterkte meissie ;)
     
  6. mamajoor

    mamajoor Actief lid

    28 okt 2008
    125
    0
    0
    Ben heel benieuwd wat eruit komt en kan je zorgen heel goed voorstellen! Sterkte! :)
     
  7. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    zit ineens te bedenken dat het zoontje van mijn beste vriendin dit ook heeft. die gebruikt zijn ene armpje ook minder met alles en die is al 1. zal eens navragen hoe dat zit voor je.

    X
     
  8. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Samantha hield een tijdje haar rechterarm naar achteren. Het cb zei dat het goed zou komen, en dat kwam het na ca. 1 maandje ook. Ik snap je ongerustheid wel. Was ook bang dat er iets was. Hopelijk is het bij jullie ook niks.
     
  9. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @rebel jeetjemeis snap wel datje je zorgen maakt. hoop dat je snel de uitslag hebt. en ander mischien eens een keer naar een ostipaat die controleerd het hele lichaam en voelt dan waar het niet goed zit.
     
  10. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik heb geen ervaring met een armpje minder gebruiken, maar heb zelf ook een (extreem) prematuurtje (geboren met 31w en 5d).
    Dus de zorgen om ongeveer alles herken ik wel. Na een paar maanden vindt je omgeving dat het nu wel 'over' is dat hij te vroeg geboren is, maar zo werkt het dus niet. Hier veel zorgen om luchtwegen (mogelijk astma) en ook een klein beetje zorgen om de motorische ontwikkeling (kruipt nog niet)..

    Een hart onder de riem dus van mij! Heel veel sterkte en probeer ook te genieten van je ukkie...
     
  11. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Even een dikke knuffel en verder sluit ik me aan bij de goede tips en opmerkingen van de ander dames. Goed gezegd meiden!
     
  12. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank jullie wel meiden voor de antwoorden!

    @daisy: ik hoop dat het net als bij samantha vanzelf over gaat!

    liefs rebbel
     
  13. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Rebbel, ik ben net met Yelina bij de fysio geweest en ook zij is nog wat slap in de schouders. Ik hoefde me daar verder geen zorgen om te maken, aangezien ze verder ook al wel het hoofdje goed optilde en de bewegingen verder wel goed waren.

    Ik begreep van hem dat dit wel meer voorkwam en dat ze hier zelf overheen zouden groeien. Vaak zou je hier in de loop van het tweede kwartaal verbetering in moeten zien.

    Hopelijk stelt dit je wat meer gerust en anders inderdaad nog eens contact opnemen met de kinderarts en verder vragen.
    En probeer ondertussen inderdaad ook gewoon lekker te genieten van je kleine man!
     
  14. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    dank jullie wel meiden!

    thanks inez, dat stelt me wel wat gerust! :D

    ik heb vanmorgen nog met hem geoefend en toen hield hij plots zijn armpje naar voren! en zijn hoofdje goed omhoog! hij begon zelf breed uit te lachen!

    de fysio zei dat hij heel goed vooruit was gegaan. als hij op zijn rug ligt en ze houdt zijn benen vast brengt hij zijn armen naar voren, ze zei dat ze het hem nog niet had zien doen als ze zijn benen los liet, maar dat deed hij vanmorgen ook! dus ik hoop dat het inderdaad allemaal mee valt!
    en inderdaad marywoods: hij is ook gewoon 6 weken te vroeg, daar mag ook wel rekening mee worden gehouden toch? en ik denk dat ze er nu extra boven op zitten door de vroeggeboorte en omdat hij onder controle staat bij de kinderarts.

    liefs rebbel
     

Deel Deze Pagina