Wanneer beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Deedee91, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Helaas zijn wij in het medische wereldje beland. In april doorverwezen want vorig jaar feb zijn wij gestopt met de pil. Ondertussen het een en ander qua onderzoeken gedaan. Er is bij mij bloed geprikt op hormoon huishouding en mijn schildklier, clamydia test, uitstrijkje, en binnenkort krijg ik een HCG. Ik heb een stabiele cycles en elke maand een eisprong. Zaad is 2 keer gecontroleerd bij mijn vriend. Zijn zaad kwaliteit wisselde wel wat de ene keer was de bewegelijkheid minder en de andere keer de hoeveelheid zaadcellen maar de kans was toch 55% kans op een zwangerschap in een jaar tijd.

    Als er uit de HCG niks komt ( wat hij niet verwacht) dan kunnen we in januari starten met behandelingen, IUI. Op zich geeft dit rust, nog een paar maanden zelf proberen en anders hopelijk met hulp. Het vreemde is dat ik met S in de eerste rond zwanger ben geworden, hartstikke verwend daar ben ik mij van bewust maar wel een beetje zuur dat het nu niet zo makkelijk gaat. Maar goed de arts heeft goede hoop, hij zegt voornamelijk geduld. Hebben wij ook wel maar het is toch een grote teleurstelling elke maand weer ongesteld worden. Daar in tegen zijn wij natuurlijk enorm blij met wat wij al hebben en daar zijn wij ons ook erg bewust van.

    Wanneer zijn jullie begonnen met behandelingen? moesten jullie ook even wachten? Hij had het over pauze nemen.
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Vervelend dat er nog geen zwangerschap is. Wel fijn dat de onderzoeken zijn gestart.

    Ik ben in april 2014 gestopt met de pil, tot september nog wel voorbehoedsmiddel gebruikt. In feb 2015 naar de huisarts geweest om mijn fsh te laten prikken ivm kans op vervroegde overgang. Toen heeft de huisarts ook zaad van mijn man getest en zijn we toen de medische molen ingegaan ivm verminderde zaadkwaliteit.
    Eerst de onderzoeken bij mijn man e daarna een poging gedaan en toen hebben wij een rustpauze ingelast. Uiteindelijk eind dat jaar nog twee pogingen gedaan en toen overgestapt naar een kliniek.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Wij hebben ons destijds gemeld in januari 2015.
    In februari 2015 zaadonderzoek en in april 2015 opnieuw.
    Ze gaven toen aan dat we in augustus konden beginnen, omdat het te druk was. Ik vond het stiekem heerlijk en heb zelfs gevraagd om de pil, zodat ik even die kinderwens aan de kant kon gooien en kon genieten van de rust.
    Augustus 2015 eerste icsi. September voorbij.
    1 rust maand (verplicht)
    November 2015 tweede icsi. December miskraam.
    Zelf pauze ingelast, was te zwaar in mn hoofd.
    In maart de pipelle gedaan.
    In april icsi 3. Mei bleek ik zwanger.

    Ons plaatje is slecht vergelijkbaar met anderen. Bij ons was direct duidelijk dat iets anders dan icsi geen optie was. Bij iui vooraf (of zelf bij zoals bij jullie nog een hsg) kan het soms wel 1 a 1.5 jr duren voordat je echt aan het behandelen gaat. Heel frustrerend lijkt me dat.

    Sterkte!
     
  4. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik was in sept 2014 gestopt met de pil. Cyclus kwam niet op gang en voor de pil was dat ook al zo. Dec ‘14 bij de huisarts geweest, bloedonderzoek gehad en alles was goed. Maart 2015 doorgestuurd en ook diezelfde maand begonnen met Clomid. December 2015 geen reactie op Clomid, eind december 2015 begonnen met Menopur en de tweede ronde menopur ben ik zwanger geraakt en in november 2016 is onze dochter geboren. Nu weer in de mmm voor een tweede
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    En nu een prinsesje, wat fijn! Waarom moest je over naar een kliniek dan? kan een zh dat niet? totaal geen verstand van nog.
     
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik denk dat ieder zijn verhaal niet te vergelijken is met een ander, het is soms zo complex. Uiteindelijk heb je er toch nog een lange tijd over gedaan zo te lezen. En nu zwanger van de 2de :) zo fijn voor jullie.

    Op zich is het niet frustrerend dat het zo lang duurt not. Ja wel dat het nu niet lukt maar tot januari wachten is nog niet zo lang, wij gaan ook verhuizen, vakantie dus de tijd vliegt. Stiekem hoop ik natuurlijk dat het gewoon via de '' gewone manier'' gaat.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Bij jou lag het dus puur aan je eisprong en je cycles dus. Hopelijk mag het nu weer lukken voor jullie :)
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat snap ik.. die hoop had ik zelfs tot de laatste uitslag dag.. wie weet, wat er de komende maanden gebeurd! Ik duim!

    Ja in die zin duurde het alsnog even, maar als ik de verhalen zo lees zijn wij best vlot uit de mmm gekomen. Totaal heeft het dik drie jaar geduurd voor ik zwanger was en bleef. En dit kleine meisje kwam heel snel, bij de eerste cryo testte ik positief!
     
  9. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    We hebben inderdaad nu een heerlijk prinsesje, en nummer 2 op komst.
    We zijn overgestapt naar een kliniek omdat we in het ziekenhuis uitbehandeld waren qua gebruik van onze eigen eicel+zaadcel. Daarnaast mocht in het ziekenhuis max 225 eenheden hormonen spuiten en dat was voor mijn niet voldoende (vervroegde overgang). In de kliniek mocht ik 300 eenheden spuiten wat voor mij voldoende was.
     
  10. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja het enige wat ik nodig heb is een eisprong die ik van nature niet heb en ik heb pcos, dus ze zijn wel voorzichtig met het aantal eenheden hormonen om overstimulatie te voorkomen.
     
  11. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik weet het niet meer precies, maar wij zijn ook weer naar huis gestuurd na de onderzoeken (mei/juni volgens mij) en moesten toen ook januari terugkomen als het niet gelukt was. Ik heb toen iets eerder de afspraak gemaakt, ik was ongeduldig en als ik dan pas in januari mocht beginnen dan wilde ik niet eerst weer wachten op een consult en dan de volgende cyclus, maar echt starten in januari. Arts maakte er geen probleem van en volgens mij had ik toen in december de eerste iui.

    Volgens mij zeggen die artsen veel te vaak "kom maar januari terug" want mijn ervaring is dat het dan heel druk is. Dus ik zou je afspraak iig ruim op tijd maken :)
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Bedankt voor de tip! Dat ga ik dan zeker ook doen idd.

    Ik zie dat jij al een lange weg hebt bewandeld :( dan heb ik nog niks te klagen. En wat verdrietig dat je een 2de streepje had en dit niet zo mag zijn :( wat is bij jouw de oorzaak dat het niet gaat zo als het moet gaan als ik vragen mag?
     
  13. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Niemand heeft een idee, ik heb n wat lange onregelmatige cyclus maar ik heb eisprongen dus ik zou gewoon zwanger moeten kunnen worden.
    In ieder geval na 3,5 jaar eindelijk succes dus heb wel vertrouwen dat het nog goed gaat komen :)
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Nou ik hoop het ook voor je :) blijf hoop houden!
     
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier midden 2014 spiraal eruit. Wilden niet per se toen heel intensief voor een baby gaan (als in het moet NU) maar de wens was er natuurlijk wel. 2015 pas doorverwezen naar de arts en einde dat jaar intake. Ben pas in de zomer 2016 gestart met medicatie en 27-12-2016 had ike en positieve test in handen. Na 2,5 jaar dus.

    Mij zoontje wordt volgende maand 1 en we zijn net weer gestart met hormooninjecties. Gelukkig mogen we direct weer verder met hoe we toen zwanger raakten (dus geen wachttijden en andere medicatie).
     

Deel Deze Pagina