Wanneer beginnen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lydia, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia

    lydia Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Hallo meiden,

    Ik heb een vraagje...ben nu een jaar gestopt met de pil :( ..en nog niet zwanger...Heb al een zoontje was toen binnen 3 maanden zwanger...zouden jullie al naar de dokter gaan voor Clomid of iets dergelijks of moet je dan eerst allemaal testen laten doen...geen idee of het misschien te vroeg is maar ben nu 31 en de vorige keer toen ik zwanger was was ik 25..ik hoor het graag van jullie.

    groetjes :rolleyes:
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou naar de huisarts gaan. Ik denk wel dat je dan eerst onderzoeken bij de gyn moet ondergaan, voordat ze een behandelplan hebben. Mocht je dat nog niet willen, dan wacht je nog even met een afspraak maken bij de gyn. Naar de huisarts kan altijd. Succes!
     
  3. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo Lydia,

    Ik ben ook na een jaar naar de ha gegaan en doorverwezen naar de gyn. Met het idee: als er wél iets mis is, dan willen we het nu graag weten in plaats van nog een tijd hopen op iets dat niet vanzelf gaat komen.
     
  4. lydia

    lydia Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden....dus je wordt in eerste instantie doorverwezen....mmm had ik even gehoopt gewoon medicijnen te krijgen..heb een regelmatige cyclus zou dat uitmaken ?
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.956
    113
    Vrouw
    Brabant
    De meeste huisartsen willen wel het zaad van je partner laten testen en bij jou je bloed, dat is erg makkelijk en zo kan je al iets uitsluiten. Mocht het zaad en het bloed goed zijn, dan kan je dan alsnog besluiten om het nog even een paar maandje zo te proberen, totdat je eraan toe bent om naar de gynaecoloog te gaan. Als het er naar uit ziet dat je elke maand een eisprong hebt en het zaad goed is, zal de huisarts je niet zomaar medicijnen geven, dan is er meer onderzoek nodig.

    groetjes,
    Snoopy
     
  6. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik denk dat het idd zo is dat je indien je een regelmatige cyclus hebt, je niet zomaar medicijnen zal krijgen maar juist onderzoeken zult krijgen omdat ze dan al weten dat er wss niets is met de eisprong maar dat er andere redenen zouden kunnen zijn dat je niet zwanger geraakt.

    Maar idd je zou eerst bij de huisarts de eerste onderzoeken kunnen laten doen en dan zien of je hierna al verder wil of nog liever even wacht... Hou er wel rekening mee dat de gyn vaak deze onderzoeken nog eens overdoet dus dat je deze dan 2 keer zal ondergaan (en dus ook 2 keer moeten wachten op de uitslagen dat wel lang kan duren)
     

Deel Deze Pagina