Wanneer duimen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 3 dec 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

    Al eerder een slaaptopic geopend maar toch nog een vraag. Onze zoon van bijna 12 weken is erg druk met zijn handjes. Sabbelt veel op zijn knuistjes en wil eigenlijk duimen maar dat lukt niet en het frustreerd hem mateloos:) dat is de reden dat hij na 30-45 minuten wakker word. Hij sabbelt dan wat op zijn knuistjes maar als hij vervolgens niet meer verder kan slapen word hij BOOS ! hij is echt nog wel moe maar ik krijg hem alleen nog maar in slaap als ik hem aan de borst leg. Helaas kan dit niet altijd omdat er nog een kleintje rondloopt. Ik heb de puckababy geprobeerd maar daarin word hij helemaal boos. Strak inbakeren is volgens pacco zelf niet nodig, mede omdat dit een fase is waar hij even doorheen moet.

    Dus daarom de vraag, wanneer gaat een kindje echt duimen? Onze oudste had haar duim met 11 weken maar die tijd is bij hem al voorbij;)
    En wat tot die tijd? Een speen pakt hij echt niet!

    Over een week of 3 naar het kinderdagverblijf, dan hoop ik eigenlijk dat hij goed slaapt zodat hij niet zo overprikkeld raakt. :(

    Groetjes baby001
     
  2. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Sabbelen op knuistjes en dan huilen lijkt me eerder een teken dat hij honger heeft en gefrustreerd is dat er niks uit zijn vuistjes komt.

    Maar kan ook gewoon zuigbehoefte zijn uiteraard.

    Ik ben overigens blij dat mijn kinderen nooit hebben geduimd (en slechts een paar maanden een speen wilden).Want duimen lijkt me veel lastiger af te leren dan een speen. Bovendien kan het gebitsproblemen veroorzaken.

    Heb je overigens verschillende soorten spenen geprobeerd? De ene speen is de andere niet namelijk.
     
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Mijn dochter is ook een fanatiek duimer. Ik denk dat ze met 8 weken bewust begon te duimen.
    Daarvoor was vooral armpje omhoog steken en dan gek opkijken dat ze alleen haar elleboog bij haar mond kreeg. Vervolgens schoof ze via een omweg langs haar hoofd en wang met haar handje naar haar mond.
    Speen ging er hier inderdaad ook nooit in. Was altijd zo frustrerend tot ik wist waarom :roflmao:
     
  4. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    @ be happy dat dacht ik eerst ook dat hij gewoon honger had maar dat is het ècht niet want als ik dan de borst aanbied wil hij die niet. Ik heb zelf geen problemen met duimen, we hebben daar allemaal geen gebitsproblemen mee gehad. Onze kinderen willen blijkbaar geen speen ;)
    Ik heb zowat alle soorten spenen hier thuis liggen maar hij wil hem echt niet. Hij gaat ook echt kokhalzen ;)
     
  5. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    8 weken?! Wauw! Dat is hier dus niet gebeurd haha
     
  6. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Mijn zoontje heeft dit heel eventjes gehad. Hij kon zijn duimpje niet in de mond krijgen. Ik hielp hem dan even. Dus wanneer hij in bed lag (buikslaper) dan deed ik zijn duimpje in de mond. Hij viel dan sneller in slaap. Hij werd niet wakker als zijn duim eruit ging.

    Dit alles was van korte duur, want hij duimt niet en heeft ook nooit een speen gewild.
     

Deel Deze Pagina