Wanneer en hoe over van 2 naar 1 keer slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mmm, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer en hoe over van 2 naar 1 keer slapen?

  1. Jonger dan 12 maanden

  2. 12-14 maanden

  3. 14-16 maanden

  4. 16-18 maanden

  5. Ouder dan 18 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Hee ik dacht dat Eva een keer of 3 per dag 45 minuten sliep? Dan is ze er vroeg bij als ze al overgaat naar 1 slaapje.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klopt, Eva sliep altijd 3x per dag 3 kwartier ongeveer. Ze ging opeens soms langer slapen en dan 2 slaapjes, want aan het eind van de dag gaat ze gewoon niet meer slapen. En nu sinds een paar dagen slaapt ze maar 1 keer, maar we lang dus. Heeeel raar voor ons ;). Het zou bij het sprongetje kunnen horen, al merk ik daar verder weinig van, behalve dan dat ze zelf in de box gaat staan en de box doorloopt en de hele kamer doorkruipt ;). Het lijkt wel of ze geen tijd heeft om aan slapen te denken :). Ze is soms na 4 uur wakker echt nog niet moe, terwijl ik al moe word als ik naar haar kijk ;).
     
  3. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    :)

    Hier gaat het de middagen de laatste weken een stuk beter (ZWAAAARRRR AFKLOPPEN!). We zitten nu meestal op 1 uur en 10 minuten slapen en sporadisch nog wat langer, ipv de 35 minuten van voorheen. De ochtend is nog steeds meestal anderhalf uur. We zitten nu dus gemiddeld op een dikke 2,5 uur slapen overdag. En dan een 10 tot 11 uur 's nachts (niet echt denderend maar ja ik kan er niet meer van maken...). Hij is verder heel vrolijk dus dan zal hij er wel voldoende aan hebben.
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier toevallig de afgelopen week :)

    dinsdag en woensdag probeerden we hem 2 keer in bed te brengen, maar beide keren heeft hij 1 slaapje geweigerd (de ene keer de ochtend, de andere keer de middag). Dus donderdag hebben we hem na de boterham pas naar bed gebracht. Hij was wel moe, maar het ging best goed. Hij heeft ook gelijk 2,5 uur geslapen. (ipv 2x1,5)
    Vrijdag was de hele dag bruiloft, dus sowieso raar geslapen, en daardoor zaterdag weer 2 slaapjes. Vandaag ging het weer prima op 1.. Ik ga wel proberen die 1 er een beetje in te houden, want ik vind die regelmaat toch wel fijn voor ons. Maar als hij echt moe is, dan gaat hij lekker weer naar 2..
     

Deel Deze Pagina