Wanneer en hoelang in maatje 62 en 68?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tulpje22, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulpje22

    Tulpje22 Lid

    16 jun 2011
    84
    0
    0
    Voor de ervaren moeders een vraagje..

    Vanaf wanneer droeg jullie kindje maatje 62 en hoelang heeft ze daarin gezeten en dezelfde vraag voor maat 68?

    Ik ben bezig met kleertjes kopen en ik ben eind mei uitgerekend, zou dus graag wat ervaringen willen horen zodat ik alvast (een beetje) kan inschatten welke maat ik zomerkleertjes etc kan kopen.

    Alvast bedankt!
     
  2. Bri

    Bri Niet meer actief

    maat 62: vanaf ongeveer 2 mnd tot 4-5 mnd.
    maat 68: vanaf ongeveer 4 mnd tot 6-7 mnd.

    per kledingstuk kon het nog behoorlijk verschillen. de ene maat 62 is de andere niet. en of het een broek of shirt is, maakt ook veel uit. hier vielen broeken vaak te groot en shirts te klein.

    beide kindjes hadden een iets bovengemiddeld geboortegewicht (3800 en 3720 gram).
     
  3. Tulpje22

    Tulpje22 Lid

    16 jun 2011
    84
    0
    0
    Bedankt voor het reageren Bri. Goed om te weten, het is mijn eerste kindje en ik kijk nu geregeld om de kaartjes bij de h&M en daar staat bij maat 62, 2-4 maanden, lijkt bij jouw kindjes dus ongeveer te kloppen.

    Ik ben benieuwd of anderen dit ook zo hebben ervaren? of misschien juist niet?
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn dochter is nu bijna 8 maand en zit qua shirtjes een beetje tussen 68 en 74 in. Rokjes in maatje 62 past ze nog perfect, in de grotere maatjes zakken ze haar juist van haar heupjes af.

    Wat ik wil zeggen: ook per kind verschillende maatjes erg.

    Ik weet het, het klinkt zo saai en je hebt er nu niet zo veel aan want je wilt NU kleding kopen ;) (haha tenminste, dat had ik wel toen ;)) maar ik zou het eerst een beetje beperken tot 56. Of leuke dunne shirtjes met lange mouwen kopen waar dan eventueel een dikke romper met lange mouwen onder kan.
     
  5. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb "helaas" grote kinderen. Mn dochter van krap 10 maanden zit nu al in 80-86 ivm haar lichaamslengte. Ook de oudste zat al rond die leeftijd in maat 80.
    Dus volgens mij zaten zij met 4 maanden al duidelijk in 62-68, 62 paste dan al vaak niet meer.
     
  6. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Hier droegen ze maat 62 vanaf 3 maanden en 68 vanaf 6 mnd. Met hun eerste verjaardag zaten ze allebei in 68/74. Zoonlief draagt nu nog maat 74/80. Klopt dus niets van hier, want in zijn kleding staat 6-9 mnd en 9-12 mnd terwijl hij dus 1,5 jaar is.

    Sowieso zou ik afwachten en er is straks ook nog genoeg leuks te koop! Mijn kinderen hebben best veel broekjes niet aan gekund omdat ze van hun billen zakten, zeeman valt bijv nogal wijd terwijl noppies juist smal valt en een bolle baby daar minder lekker in past/snel een grotere maat van nodig heeft.

    En van je kraamviste krijg je ook veel in maat 68. Paar dingen in 62 en 74 gehad, maar vooral 68. En dat terwijl ze juist klein waren en langzaam groeide dus qua seizoen klopte niet altijd alles. Wintersetje in maat 62 voor dochter die ze in mei paste.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Ik zou ook afwachten...je weet niet hoe groot je kindje is...

    J. is van mei en zij was groot bij haar geboorte (ruim 9 pond en ook lang, 56 cm). Zij zat met een maand in 62 en met twee maanden in 68.
     
  8. Lovely2011

    Lovely2011 Fanatiek lid

    2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Mijn dochter van 8 pond bij haar geboorte en droeg eigenlijk al heel snel maat 62.
    Maaar ik moet er wel bij zeggen dat dit vooral Mexx & Noppies was en dat valt gewoon klein.

    Na een maand of 4 in 68. En nu al eigenlijk heel lang in 74.

    Op dit moment kan ze van bepaalde dingen al 80 aan.
     
    Chocoladekoekje vindt dit leuk.
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Jeetj... Mijn kindje is echt niet bizar klein ofzo(49 cm en 3226 gr bij 37+5 bevallen)
    En zit nu pas bijna in 56.... Weer heeeeel anders dus als de rest hier...
     
  10. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    mijn dochter was geen kleine bij haar geboorte, 3960, maar paste pas met 9 maanden in 62 en met 13 maanden in 68. Het verschilt dus heel erg per keer. Ik zou nog niet echt veel aanschaffen in die maten wat echt seizoensgebonden is
     
  11. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    Haha Sam, ik zit al te kijken, mijn dochtertje is a.s vrijdag vier weken en heeft nog steeds mt 50, dat zit soms wijd!
    Ze is wel een kleintje, was 3100 gr bij geboorte, een week geleden woog ze 3600.
    Kortom: wacht nog even af ts!
    Hoe moeilijk het ook is :D

    Ik krijg nu trouwens ook veel zomerkleding in mt 62-68, hopen dat dat straks past. Maar zoals ook al gezegd is, sommige dingen zijn best leuk om met een dikke romper met lange mouwen te combineren.
     
  12. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    nee hoor niet anders, was hier ook met 2 maanden. Ging alleen met 3 maanden naar mt62 over omdat ik de kleding maat 56 wel gezien had.
     
  13. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Mijn dochter was heel gemiddeld: 49 cm en 3440 gram bij de geboorte.

    Maat 62: 3-6 maanden
    Maat 68: 5-9 maanden
    Maat 74: 8-12 maanden
     
  14. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn meisje is/was vrij klein. Met ongeveer 3 maanden ging ze naar maat 62 en met 6 maanden naar maat 68. Daar heeft ze behoorlijk lang in gezeten! Pas tegen haar verjaardag was ze echt over naar maat 74.

    Ik zou dus in jouw geval kleertjes in maat 62 nog voor de zomer kopen, en daarna even afwachten. Ik ben zelf ook niet zo van het vooruit kopen, omdat je echt niet weet hoe groot je kindje straks is. Een dikke bullie of een smalletje kan een heel seizoen verschillen qua kledingmaat!
     
  15. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    #15 Annedore, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
    Maat 62 vanaf een maand of 2.
    Maat 68 gaat ie nu in.

    Maar het verschilt enorm per merk/kledingstuk.
    Melle is heel erg lang (al bijna 70 cm) en past van sommige dingen nog maat 62 en hij draagt soms ook dingen al maat 74 ;)
    Leg je soms een maat 68 en een maat 74/80 op elkaar, zit er dus gewoon geen verschil tussen :D Dus, ik vind het lastig te zeggen wat voor maat mijn zoontje heeft. Ik moet het echt zien in de winkel.

    Het hangt ook af van de bouw van je kind. Voorbeeld: mijn zoontje was bijna 8 pond bij geboorte en heeft 4 weken maatje 50 gedragen, terwijl iedereen zei dat ik alleen maar maat 56 mee hoefde te nemen naar het zkh als ik zo'n grote baby verwachtte. Klopte niet helemaal dus :)

    Ik zou afwachten wat voor bouw je kleintje straks blijkt te hebben. Wij dachten dus dat er een dikkie dik uit zou komen :p Maar hij is dus heel lang en dun. Broekjes zakken van zijn kont en shirtjes zijn te wijd, terwijl de broekspijpjes en de mouwtjes vaak te kort zijn ;)
     
  16. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dochter was bij de geboorte 49cm en nét geen 6 pond.

    We begonnen in 50 en pas na ruim 2 maanden gingen we over na 56. Daar heeft ze tot ongeveer 4 maanden ingezeten en toen over naar 62.
    Toen ze 6 maanden was, pastte ze in maat 68 en over het algemeen zit ze daar nu nog steeds in ... ze is nog maar 69,5cm.

    Zoals je ziet, zoveel verschillende dingen, ik zou ook echt wachten of anders hooguit wat basics halen.
     
  17. mbtc

    mbtc Fanatiek lid

    9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    mijn dochter is bijna 5 maanden en denk zo'n 59cm en past nog makkelijk in maat 56 en sommige dingen maat 50-56 past ze ook nog.

    heeft ook ruim 2 maanden in maat 50 gezeten, verwacht dat ze in de loopt van maart naar maat 62 gaat en 68 zal nog wel ff duren denk ik zo!
     
  18. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zo wordt je nog niet echt wijzer, wel? ;)
    Zoals je wrs al gezien hebt ligt het dus echt aan je kindje..

    Wij hebben een smal meisje (lengte gemiddeld) en die paste rond de 4 maanden maatje 62 en rond de 6 maanden 68 (dan kan zowel 62 als 68 nog een poos samen, pas een maandje of 2 geleden werden de 62jes wat krap en heb ik ze opgeboren). In maatje 68 zit ze nu nog steeds en dat zal nog wel even duren. Ik schat in de zomer (dus ruim een jaar) 74 en pas tegen het najaar weer 80, al valt daar ook niet alles over te zeggen nu al natuurlijk!

    Overigens hier heel veel van Noppies, veel andere merken (Z8, Esprit, Name it) vallen groter (daar heeft ze nogsteeds 62 van aan ;)).
     
  19. mamavd

    mamavd Fanatiek lid

    10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    mijn zoontje is nu net maat 68 te klein en hij is 5 maand...hij was al heel snel uit 62 hij is dus nogal groot:D
     
  20. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.687
    3.468
    113
    Maat 62: vanaf een maand of 4.
    Maar 68: vanaf maand 6 ongeveer (verschilt nog een beetje per merk, sommige dingen zijn echt nog te groot).
     

Deel Deze Pagina