Wanneer gevoelige borsten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sabje333, 23 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Ik ben even 2 maanden wat minder actief hier geweest even de focus een beetje verlegd.

    Nu vraag ik me het volgende af.
    Ik zit nu op 3dpo (ovulatietest gebruikt) en heb deze cyclus sinds 1 dpo last van gevoelige borsten met af en toe steekjes. Had hier de eerste maanden dat ik was gestopt met de pil mijn hele cyclus geen last van behalve toen ik zwanger bleek maar dan pas 4 dagen voor nod ong( ben inmiddels 11 maanden bezig en 3x miskraam gehad rond de 5a6 weken zwanger).

    Heeft iemand hier ervaring mee dat het ineens kan veranderen?

    Als je geen ervaring hebt maar gezellig mee wilt kletsen op t wachtbankje ben je natuurlijk ook van harte welkom!
     
  2. ChanelM

    ChanelM Actief lid

    14 dec 2016
    479
    111
    43
    Hoi sabje. Ik heb 75% dat ik na mijn eisprong al last krijg van me borsten en als mijn menstruatie dichterbijer komt. Neemt het meestal in 2 dagen af en komt mijn menstruatie door.

    Ik denk dat het (zoals kk vaak lees) dat het bij elke vrouw en zelfs elke zwangerschap anders is.

    Hopelijk is het voor jou een positief teken en heb je over 2 weken of eerder of later haha een mooie positieve test.
     
  3. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik had dit ook bijna iedere keer na de eisprong.. Je kan er helaas niks van zeggen
     
  4. cynmark29

    cynmark29 Fanatiek lid

    2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Hier ook na de eisprong mooie volle boobs zodra de ongi er is .... Zijn t net theezakjes :(
     
    Joppie1 en Jildouu vinden dit leuk.
  5. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik kreeg pas met 6 weken zwangerschap pijnlijke borsten.
     
  6. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Thanks voor jullie reacties meiden!
    Ja klopt er zijn genoeg vrouwen die na de ovulatie er last van hebben. Zoek er ook niet direct wat achter zeker omdat ik toen ik zwanger was er pas 4 dagen voor nod last van kreeg. Vroeg me meer af of er mensen zijn die er eerst geen last van hadden en ineens last van kregen na een x aantal maanden of miss wanneer ze zwanger bleken. Voor mij is t nieuw en ben nieuwschierig naar ervaring.
     
  7. Marleentje198

    21 mrt 2017
    44
    9
    8
    Ik ben in maart even zwanger geweest. Ik wist een week van te voren op gevoel en het was merkbaar aan mijn borsten.
    O dit moment heb ik weer het gevoel zwanger te zijn, maar ga pas het weekend testen dus het kan wel.
     
  8. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hier ook altijd gevoelige borsten na de ovulatie. Het verschilt alleen heel erg per cyclus wanneer ik er last van krijg. Soms is het echt een dag na m'n eisprong, maar het kan ook voorkomen dat het pas op 7 DPO is zoals de afgelopen twee maanden. Vind het soms wel echt heel naar want het kan verdraaid veel pijn doen.

    Waarom ik er de ene keer meer last van hebt dan de andere keer, geen flauw idee. Soms dan doet het lichaam gewoon echt heel raar :p
     
  9. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Oh wat spannend! Hoeveel dpo zit je? Heb je ook symptomen ?
    Vanaf hoeveel dpo merkte je t aan je borsten in maart?
     
  10. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Echt he! Heel vreemd hoe dat zo kan verschillen! Heb je er ook wel eens een cyclus tussen zitten dat je er helemaal geen last van hebt?
     
  11. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Nee, heb het helaas elke cyclus. Als ik er de eerste paar dagen geen last van heb en die 7 DPO in de buurt komt dan hoop ik natuurlijk dat het wegblijft, maar dan precies op die 7 DPO denkt m'n lichaam alsjeblieft een cadeautje van mij voor jou. Dan denk ik echt, moet dat nou joh! :mad: Hoop voor jou dat het niet een vast probleem wordt! Dat zou natuurlijk veel fijner zijn! ;)
     
  12. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Oe ja dat is wel balen zeg dat je het elke maand hebt, kunnen we alvast voorbereiden op 9 maanden :p. Hoop dat je lichaam je binnenkort een positieve test als cadeautje geeft;). Bij mij is het gevoelig maar niet pijnlijk. Toen ik zwanger was deed t soms wel echt pijn, helaas alleen nog geen 9maanden meegemaakt:(.
     
  13. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Oh chips! Daar had ik dus nog helemaal niet over nagedacht, haha :rolleyes: Maar misschien is het dan wel heel anders, met dat gekke lichaam van ons is alles mogelijk! :p Die verassing zou heel erg leuk zijn ja! Ik hoop het ook voor jou over een paar dagen en zeker dat hij of zij dan voor 9 maanden heel dicht bij je blijft!
     
  14. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Hihi :pzou idd goed kunnen.
    Echt he ik hoop het ook zoooo kan niet wachten tot het zo ver is!! Welke dag zit jij nu in je cyclus?
    Ja ik moet nog zeker wel een week wachten om iets te voelen of te testen. Wat kan een week dan langs duren zeg:D
     
  15. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    Ik had afgelopen vrijdag een knal positieve ovu test. Sinds maandag echt ontzettend zere borsten tot heden. Over het algemeen heb ik wel zere borsten na mijn eisprong, de ene x meer dan de andere maand. Deze maand echt veel pijn, en ook steken linksonderin.
    Afgelopen donderdag bij de gyn geweest, die constateerde dat mijn ei waarschijnlijk nog ging springen (komt dus overeen met de ovu test). Alleen mijn temp doet raar.... Dus ik ben even de draad kwijt.
    Laten we maar duimen.... wachten duurt lang!
     
  16. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Hoop dat het je heel snel gegund is! ;) Ik zit pas op dag drie, dus ik wacht nog heel geduldig m'n eisprong af en dan hop op wachtbankje. Een week kan zeker lang duren! Hopelijk gaat hij snel voorbij! :D Duim voor je! x
     
  17. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Maar hoe kon je dat dan weten? Door je borsten? Want ik hoor steeds dat je pas symptomen hebt als er al voldoemde hcg in je zit...

    Heb nu voor het eerst in mijn leven dat mijn borsten tov anders opgezwollen zijn en pijn doen. Kan er niet op liggen terwijl ik steeds op mijn buik slaap..
    Maar zal wel te vroeg zijn om echt al een hint te zijn zeker? Vandaag 7 dpo.. :)
     
  18. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Ah wat lief Dank je sylva!! Hoop t ook voor jou:)! Ja heb gelukkig wel een redelijk drukke week dus moet lukken;) Oe ja de eerste week heb je zo weinig aan :rolleyes:heb je een regelmatige cyclus?
     
  19. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik had rond mijn menstruatie altijd gevoelige borsten, bij mijn eerste zwangerschap viel me pas op dat het maar niet wegging en dat ik ook niet ongi werd (waren al 6 jaar bezig, dus een beetje losgelaten) en toen ik testte bleek ik al 6 wkn zwanger te zijn.
    Na die zwangerschap nooit meer gehad, ben nu voor de 4e keer zwanger en ook nu, net als de 2x hiervoor, geen last van mijn borsten.
     
  20. Sabje333

    Sabje333 Bekend lid

    18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Hoi mel, dan lopen we precies gelijk op:)! echt he wachten kan zo lang duren, terwijl in normaal de tijd altijd zo snel vind gaan, erg tegenstrijdig :rolleyes:.
    Gek is dat dan he dat t zo kan verschillen per maand hoe de symptomen zijn. Vraag me dan ook af waar t hem in zit maar ik denk altijd wel overal iets te diep over na:D
     

Deel Deze Pagina