Wanneer hadden jullie de babykamer klaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sunny37, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wij zijn na de 20 weken echo begonnen. Wist toen wel al precies wat ik wou. Dus nu met 23 weken is de kamer bijna klaar. :cool: Moeten nog wel wat accecoires gehaald worden en nog wat dingen ophangen. Heerlijk! :oops:
     
  2. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nog steeds niet. :D
     
  3. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Bij de eerste was het kamertje rond een week of 33 echt helemaal klaar omdat er nog een kast op maat werd gemaakt en geïnstalleerd op haar kamertje.
    Bij de tweede rond de 36 weken. Maar deze kleine slaapt sowieso de eerste weken bij ons op de kamer daarom heb ik het bedje nog niet opgemaakt enz.
     
  4. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Bij de eerste was alles rond de 30 wel af. Nu 35 weken zwanger en net verhuist. Maar ze moet echt nog even blijven zitten want het huis is nog een puinhoop. Nog geen vloeren, verwarming, niet geschilderd, geen keuken etc... Volgens planning moet het over 3 weken zo goed als af zijn. :p
     
  5. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Bij de eerste rond 30 weken. Deze keer niet :roflmao: we gaan cosleepen, dus wordt dan direct peuterkamer.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    De eerste met 36 weken ongeveer dacht ik. Heeft tot 10 maand bij ons op de kamer geslapen.
    De tweede heeft niet eens een kamer, die slaapt bij ons, dus alleen het wiegje van zolder gehaald.
     
  7. Nan87

    Nan87 Actief lid

    21 nov 2015
    444
    502
    93
    8 weken voor mn due date. Niet omdat ik haast had maar vind het wel leuk om af en toe wat et doen. Nu veel eerder omdat ik voor mijn peuter dochter een ineuwe kamer aan het maken ben :) Daarna is de babykamer weer vrij:)
     
  8. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bij de eerste op het allerlaatste moment. De kamer zelf was wel klaar maar de meubels stonden er nog niet in. We zouden de meubels van mijn zus overnemen maar tegen haar eigen verwachting in maakte ze er tegen het eind van mijn zwangerschap nog volop gebruik van (haar zoon was toen twee). Uiteindelijk zijn de commode en de kledingkast alvast onze kant op gekomen en we hadden een wiegje omdat de baby de eerste tijd bij ons op de kamer zou slapen. Ons neefje heeft dus nog een paar maanden in zijn ledikant kunnen liggen. Het is goed afgelopen maar het was toen helemaal niet zo leuk. Ik had ook zo graag door een kamertje willen lopen dat klaar en mooi ingericht was en voor een volle kast willen staan maar dat ging mooi niet door.
    Bij de tweede hoefde er eigenlijk niks aan de kamer veranderd te worden op wat nieuwe decoraties, een nieuwe muursticker en een poetsbeurt na dus die was klaar zodra de nieuwe kamer van de oudste klaar was. Dit was ongeveer met 34 weken zwangerschap.
     
  9. nigella

    nigella Lid

    20 sep 2016
    38
    11
    8
    NULL
    NULL
    #29 nigella, 28 feb 2018
    Laatst bewerkt: 28 feb 2018
    huh vreemd ik heb niks gepost maar sta er toch tussen :eek:

    ben ook niet zwanger dus laat staan dat ik met een babykamer bezig ben o_O
     
  10. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wij hebben dan wel een kamer over. Maar bewust gekozen om nr. 2 en 3 bij elkaar te leggen. De jongste sliep met 8 weken al bij haar anderhalf haar oude zus in de kamer. Is tot nu toe altijd prima gegaan. Middelste is 1 keer bij jongste in bed geklommen en heeft haar helemaal uitgekleed! Oeps! Gelukkig was baby toen al bijna een dreumes.
     
  11. Mooncalf

    Mooncalf Bekend lid

    26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Wij hebben het al een paar weken zo goed als klaar. Meeste spulletjes liggen ook op de juiste plek, alleen ligt er ook nog heel veel wat er niet hoort. Moet het dus alleen nog een beetje opruimen ;)
     
  12. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Vollop mee bezig momenteel :D hopelijk is het snel af want heb ook enorme nesteldrang. Er moet nog veel gebeuren maar de spullen/verf en vloer zijn uitgezocht. Mijn doel is met 30 weken alles af!
     
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Met 37 weken, precies op schema :p
     
  14. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.372
    113
    Hier nog niet. Ben 35 weken zwanger. Baby slaapt eerste maanden toch bij ons op de kamer. En de babykamer is nog in gebruik door onze dochter van 2.
    Zit alleen een beetje met de babykleertjes waar we die laten en hoe dat praktisch gaat werken straks. Zal bij dochter op de kamer moeten.
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Rond de 32-33 weken
     
  16. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Is vrijwel al 5 jaar klaar :D commode en klerenkast staan er nog want ons zoontje slaapt er nog, die gaat over paar weken naar een andere slaapkamer. Dan even het ledikantje terug in elkaar en kleren oververhuizen en dan is het klaar :D
     
  17. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wij wachten alleen nog op de kledingkast en dan zijn we klaar.
    Bedje en commode staat al.
    Leverancier had problemen met leveren, als t goed is komt de kast over anderhalve week.

    Ga vandaag wel kleertjes wassen en tot de kast er is, hang ik t tijdelijk in onze kledingkast.
     
  18. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Het kamertje is inmiddels geverfd, dus vandaag of morgen gaan we de meubels erin zetten.
    Kindje komt eerst in de co-sleeper bij ons, maar ik vind het fijn als het kamertje rond die tijd sowieso klaar is. Ik kan slecht tegen dingen die niet af zijn als ik zwanger/ pas bevallen ben, dus ik wil alles gewoon op tijd klaar hebben.

    (En dus heeft vriend bedacht dat hij nieuw laminaat in de hal en woonkamer gaat leggen, het oude laminaat op de slaapkamer gaat leggen, zelf een nieuw tv-meubel gaat maken, we een nieuwe bank moeten een ons nieuwe dressoir aan de muur moet hangen. Geen stress verder...)
     
  19. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Wij hebben de maat waar dochter in zit op onze kamer liggen en de rest in de kast van onze zoon. Die kleertjes zijn zo klein, neemt nauwelijks ruimte in beslag.
    We hebben een malm ladekast van de Ikea, met daarop een verschoonkussen en de bovenste la ligt vol met spulletjes voor dochter.
    Wat hydrofielen, kleertjes, luiers en billendoekjes. Zodat je niet steeds ergens anders wat vandaan hoeft te halen.
     
  20. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    De eerste keer door vroeggeboorte pas na haar geboorte. De keren daarna elke keer rond de 30-32 weken klaar.
     

Deel Deze Pagina