Wanneer houdt het op?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door M en M, 26 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M en M

    M en M Lid

    28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    hoi allemaal,

    Ik ben al sinds februari dit jaar ongesteld. Af en toe een tussenpauze van 2 tot 7 dagen.
    De menstruatie is heel heftig, ontzettend veel bloedverlies en proppen die ik er gewoon uit voel "vallen". Geen maandverband of tampon houdt het tegen. Ik voel me daardoor ontzettend belemmerd in het dagelijks leven, doorlekken gebeurd dagelijks.

    Nu verwacht ik reacties van, ga naar de dokter, dit is niet goed, etc.

    Klopt. Ik ben bij de huisarts geweest en zij zegt dat het te maken kan hebben met mijn overgewicht en de daar aan te koppelen ongerelmatige cyclus.
    Afwachten dus. Al +- 3 maanden.

    Ik ben voor deze menstruatie begon bij een fertiliteitsarts geweest. Ze heeft me op verschillende dingen bloed getest, alles was goed/perfect. Het niet zwanger worden ligt dan dus echt aan overgewicht en onregelmatige cyclus. Ze heeft me voor de zekerheid inwendig bekeken, om te kijken of ik cystes heb. Ook dat was gelukkig niet het geval.

    Dus een paar weken na dat Inwendige onderzoek ben ik gaan menstrueren en kom er dus niet meer vanaf.

    Ik heb gelukkig niet heel veel last van menstruatiepijn, meer last van de vervelende dingen die erbij komen kijken..
    Maar ik wil er natuurlijk wel vanaf, voor ik bloedarmoede krijg.

    Kennen jullie dit misschien?
    En hebben jullie tips?

    Even voor alle duidelijkheid. Wij willen ontzettend graag zwanger worden, maar voor de gezondheid van mij en ons kindje wil ik eerst heel wat kilo's kwijt. We hebben het even "gepauzeerd".

    Maar hoe kan ik afvallen terwijl ik nauwelijks kan sporten door de menstruatie?
    Volgens de diëtiste is mijn voeding al goed. Het is dus echt beweging wat ik te kort kom.