Wanneer houdt het op?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door M en M, 26 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M en M

    M en M Lid

    28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    hoi allemaal,

    Ik ben al sinds februari dit jaar ongesteld. Af en toe een tussenpauze van 2 tot 7 dagen.
    De menstruatie is heel heftig, ontzettend veel bloedverlies en proppen die ik er gewoon uit voel "vallen". Geen maandverband of tampon houdt het tegen. Ik voel me daardoor ontzettend belemmerd in het dagelijks leven, doorlekken gebeurd dagelijks.

    Nu verwacht ik reacties van, ga naar de dokter, dit is niet goed, etc.

    Klopt. Ik ben bij de huisarts geweest en zij zegt dat het te maken kan hebben met mijn overgewicht en de daar aan te koppelen ongerelmatige cyclus.
    Afwachten dus. Al +- 3 maanden.

    Ik ben voor deze menstruatie begon bij een fertiliteitsarts geweest. Ze heeft me op verschillende dingen bloed getest, alles was goed/perfect. Het niet zwanger worden ligt dan dus echt aan overgewicht en onregelmatige cyclus. Ze heeft me voor de zekerheid inwendig bekeken, om te kijken of ik cystes heb. Ook dat was gelukkig niet het geval.

    Dus een paar weken na dat Inwendige onderzoek ben ik gaan menstrueren en kom er dus niet meer vanaf.

    Ik heb gelukkig niet heel veel last van menstruatiepijn, meer last van de vervelende dingen die erbij komen kijken..
    Maar ik wil er natuurlijk wel vanaf, voor ik bloedarmoede krijg.

    Kennen jullie dit misschien?
    En hebben jullie tips?

    Even voor alle duidelijkheid. Wij willen ontzettend graag zwanger worden, maar voor de gezondheid van mij en ons kindje wil ik eerst heel wat kilo's kwijt. We hebben het even "gepauzeerd".

    Maar hoe kan ik afvallen terwijl ik nauwelijks kan sporten door de menstruatie?
    Volgens de diëtiste is mijn voeding al goed. Het is dus echt beweging wat ik te kort kom.
    En dan is het juist bewegen wat zo lastig word door de menstruatie.

    Ik hoop dat jullie tips hebben. En misschien iets in mijn verhaal herkennen.

    Lieve groetjes,
    M
     
  2. boogschutter88

    boogschutter88 Fanatiek lid

    23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Pff wat onwijs vervelend!
    Ik weet dat je meld dat je al bij een dokter bent geweest, maar misschien toch een second opinion? Wie weet heeft die een ander kijk of idee? Want 3 maanden bloeden en dan zeggen je moet afvallen dat is de oplossing lijkt wel erg kort door de bocht. Tuurlijk is afvallen gezond en zijn daar veel medische klachten aan te koppelen, maar lijkt mij als je dokter bent dat je toch even verder kijkt.

    ik kan me heel goed voorstellen dat als je Zo veel bloed je 0 zin hebt in sporten en ook niet naar een sportschool. Gelukkig zijn er veel methodes om thuis te sporten. Met of zonder apparatuur (ook vaak tegen redelijk prijzen op marktplaats te koop) maar bijvoorbeeld extra keren de trap op lopen, paar keer lopen dan 1 keer rennen? springtouw kopen? Stukje fietsen? Extra blokje om lopen uitbreiden tot snel lopen tot wie weet een klein stukje rennen? Jumping jacks, squats, planken. Op internet kan je hele schema's vinden om thuis te sporten. Flesjes water gebruiken als gewichten op pakken meel.

    Ik hoop dat er iemand reageert met een wijze tip. Want ik kan me voorstellen dat na 3 maanden je het goed zat bent. Heel veel sterkte :$
     
    Bacio vindt dit leuk.
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Heb je al een uitstrijkje laten maken?
     
  4. Bacio

    Bacio Bekend lid

    25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Hier dacht ik ook aan! Of in ieder geval nog weer onderzoek, want zo lang bloeden is niet gewoon!
     
  5. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    Toen ik nog enorm overgewicht had, had ik dit ook, onregelmatige cyclus en enorm veel zware bloedingen, met een uitschieter van 65 dagen achter elkaar ongesteld, heb diverse keren primoluut gehad. Dit om de doel schoon te maken. Heb als gevolg lang staaltabletjes moeten slikken want ik kwam telkens met mij hb in de buurt van de gevarenzone, uit eindelik na 2 jaar spiraal laten zetten, en mijn lichaam kon herstellen, vorig jaar ben ik gestart met afvallen en in november vorig jaar spiraal weer laten verwijderen en resultaat, een mooie cyclys van 28 dagen en een flink stuk afgevallen...
     
  6. Maps

    Maps Bekend lid

    18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Misschien kun je tot je een gezond bmi hebt bereikt tijdelijk aan de pil, spiraal of iets wat je baarmoeder even rust geeft. Een uitstrijkje maken zou ik ook zeker doen. Misschien langs de huisarts om dit voor te stellen, anders gaat het erg lang duren voor je kunt starten denk ik.
    En een personal trainer voor het sporten, iemand die je goed begeleid hierin met je voedingspatroon en beweging. Sterkte.
     
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik denk direct aan wandelen. Ga iedere dag na het eten een stuk wandelen. Dat is hartstikke effectief en heel gezond voor je. Probeer dit vervolgens verder uit te breiden door vaker de trap te nemen, te fietsen ipv auto/ov, etc, etc.

    Er is veel wat je aan beweging kunt doen zonder te sporten.
     
  8. M en M

    M en M Lid

    28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.

    Er zijn inderdaad goeie tips wat betreft sporten/bewegen voorbij gekomen. Ik ga hier zeker wat mee doen!
    Ik ben echt een zwemmer, voor de menstruatie zwom ik iedere avond baantjes maar dat zit er nu niet in. Zo gek dat ik daardoor nergens anders aan kon denken! Terwijl er nog zoveel leuke dingen te doen zijn. Mijn hond zou het bijvoorbeeld ook helemaal niet vervelend vinden om langer te wandelen, Haha!

    Ik ga weer contact opnemen met de huisarts. Een uitstrijkje heb ik nog niet laten nemen. Ik ben ontzettend bang voor pijn, prikken, onderzoeken etc.. brrrrr.

    Bedankt allemaal
     
  9. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik ben 40 kilo afgevallen voor ik mijn kinderwens had en dat ben ik begonnen door rondjes te gaan lopen.
    Eerst een klein rondje door een park hier in de buurt, daarna twee keer op een dag hetzelfde rondje en uiteindelijk 5km per dag+fitness drie dagen in de week en op de dagen dat ik niet naar de sportschool kon liep ik dan 10km.
    Mijn cyclus ging van 117 dagen naar 30 dagen.

    Het heeft dus zeker invloed en als je rustig begint met wandelen in een rustig tempo ga je misschien in je cyclus ook veranderingen zien waardoor je steeds meer en intensiever kan sporten.
     

Deel Deze Pagina