2e kindje...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Ik post maar hier omdat hier veel moeders zijn met meer kindjes..

    Ik ben nu 24 wkn zwanger van de 2e en ben vooral heel gelukkig dat er dadelijk weer een klein gupke bijkomt.

    Maar toch soms....vind ik t allemaal toch wel spannend / eng.
    Naar mijn idee kan t dadelijk alleen maar moeilijker worden; we hebben nu een dreumes die zich heerlijk ontwikkelt, altijd vrolijk, vrijwel altijd goed slaapt (sliep met 4 weken door), een pittig maar tegelijkertijd makkelijk meisje is dat zich goed vermaakt en niet echt gekke dingen doet.....Dus...t kan alleen maar zwaarder worden denk ik dan...
    Het zullen de hormonen wel zijn...tuurlijk wordt t drukker (en in t begin hectischer) met 2, maar het zal ook vooral heel leuk zijn....
    Toch??:(
     
  2. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    heel herkenbaar. Dat zijn echt je hormonen. het valt allemaal wel mee hoor.

    Ik had er ook last van toen ik zwanger was van de 2e. puur je hormonen die spreken. en hoe je 2e kindje is tov je eerste is altijd afwachten natuurlijk. ieder heeft zijn eigen ritme en karakter.
     
  3. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Nou ik kan je zeggen dat ik de overgang naar 2 kindjes wel mee vond vallen, natuurlijk is het even zoeken naar hoe je bepaalde dingen aanpakt, maar dat heb je zo onder de knie!
    Ik vind het dus vooral erg gezellig! Nu moet ik zeggen dat onze oudtse ook wel heel erg gek is op haar kleine zusje en ze hebben nu al de grootste lol samen, echt heel erg leuk om ze samen bezig te zien!

    Mijn oudtse was trouwens 2 jaar en 4 maanden toen de 2e geboren werd. Ze besefte het ook allemaal heel erg goed, al toen ik zwanger was was ze heel betrokken bij alles.

    Onze 2e is een stuk "makkelijker"dan de 1e, maar goed dat is natuurlijk bij iedereen anders.


    Ik zou zeggen ga straks lekker genietn van je 2 kindjes, het is echt onwijs leuk!
     
  4. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    haha herkenbaar hier ook een supermakkelijk kind dat met 3 weken doorsliep en als ik hem niet wakker maak om half 10 's morgens eens wakker wordt..
    tja afwachten hoe de volgende wordt he maar een makkelijk kind heeft ook deels met opvoeding te maken vaak.. dus beetje hetzelfde doen als bij de eerste zal al wel schelen.
    Maar drukker zal het sowieso wel worden maar ik denk ook 2 keer zo leuk
     
  5. joyce1838

    joyce1838 Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hahaha dat dacht ik ook!! mijn eerste is echt een heerlijk meisje dat als baby echt super makkelijk was en inderdaad met 3 weken al doorsliep en waarbij we na die 3 weken er ongeveer 4 keer `s nachts uitmoesten om haar te helpen weer in slaap te vallen. toen kwam dus ons tweede meiske, nou dit vrouwtje dacht toch wel even heel anders over het slapen:$. alleen maar huilen dus moeders maar rondlopen met een niet slapende baby en ondertussen een druk dreummesje proberen te vermaken. stiekem heb ik wel een paar keer gedacht waar ben ik aan begonnen:)! maar goed nadat ik een paar inbakerdoeken heb aangeschaft hebben we geen kind meer aan der en slaapt ze net ze goed als de oudste. het kan dus ook anders;)

    nog even een tip, houd de box voor je oudste. als ik nu ga voeden doe ik de oudste daarin zodat ik echt even lekker met de kleine bezig kan zijn. de oudste vind het helemaal niet erg en als ik nu zeg mama gaat even je zus voeden dan loopt ze al zelf naar de box. ik leg dan gewoon de kleine meid oop de laagste stand in de box.
     
  6. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het is superleuk!
    Ik word gek van liefde als ik naar mijn twee kindjes kijk en ik zou ze nooit meer willen missen!

    Maar...
    Ooit zei iemand tegen mij: "Een tweede kind, dat is zoveel makkelijker, die doe je erbij..."
    Dus daar was ik van overtuigd.
    Dat is me uiteindelijk wel tegen gevallen, het is hier een stuk zwaarder, maar dat komt omdat mijn tweede wat bewerkelijker is dan mijn oudste.
     
  7. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Bedankt alvast voor de reacties....

    Maar...de box?Daar zit Iris va haar 1e verjaardag al niet meer in; eigenlijk heb ik daar sinds die tijd nooit meer behoefte aan gehad. Ik weet wel dat ze evt vervelend kunnen gaan doen als je de ander gaat voeden, maar als ik haar zo zie denk ik dat ze gewoon wel zelf gaat puzzelen / boekje lezen of even tv gaat kijken, of er gewoon lekker bij komt zitten. Doet ze nu eigenlijk ook als ik ergens mee bezig ben.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier precies hetzelfde.... ik ga er maar vanuit dat het heel zwaar gaat worden. Moeilijk om je daar op voor te bereiden omdat het nu al zoĀ“n jaartje zo soepel gaat allemaal.... maar het komt vast goed :). En Eva was het eerste half jaar best Ā“lastigĀ“, in mijn buik ook heel druk. Dit kindje is heel erg rustig in mijn buik, ik heb dan ook het idee dat dit kindje gewoon erg rustig is en de eerste maanden veel zal slapen (in tegenstelling tot Eva de eerste 6 maanden). Maar goed, het is gewoon afwachten. Ik geniet nu van ons makkelijke leventje met 1 kind en hoe het straks met 2 is zien we wel... ik heb er wel vertrouwen in. Eva vindt babyĀ“s trouwens geweldig (al zal ze best even moeten wennen) en ze vindt het geweldig om te helpen.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    De box is er hier ook al een jaartje uit... en staat nu sinds een week weer :), op de hoogste stand, dus Eva gaat er echt niet in. Maar ze is ook gewoon erg makkelijk en het zal ook niet nodig zijn... die vermaakt zich wel!
     
  10. Bibiche79

    Bibiche79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Mijn eerste was zo makkelijk. Sliep met 10 weken al 12 uur door en heeft nog nooit problemen gehad met slapen.
    Onze jongste die heeft tot nu toe maar 4 nachten doorgeslapen en is al 6 maanden geweest :D.
    Plus de eerste 3 maanden of zo wou ze overdag amper slapen en ik zat hele dag met baby in mijn armen/draagdoek. Ik werd daar echt ongelukkig van omdat mijn oudste zo weinig aandacht kreeg.

    Maar nu is het zo makkelijk. De jongste slaapt overdag super goed en ook overal. De nachten gaan steeds beter sinds ik fv geef, ze wordt nog wel 1 keer wakker maar ze slaapt zo weer verder (vannacht wel hele nacht geslapen).

    Naar buiten gaan vooral als het koud is wel een gedoe. Maar je hebt het zo onder de knie allemaal.

    En nu de jongste 6 maanden is en dus ook steeds meer reageert op de buitenwereld. Geniet ik zo intens van mijn meiden. Oudste laat de jongste elke zo hard lachen, het is zo mooi om te zien.
     
  11. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Mijn eerste was echt heel makkelijk....lief...rustig...bijna nooit huilen...echt...daar had ik er wel 10 van kunnen hebben.
    Maar mijn 2e!...Jeetje...daar had ik niet op gerekend zeg.
    Mijn ouste is een meisje en mijn 2e een jongen.
    Hij was echt heeeeeel anders.
    Veel meer huilen en vooral veel drukker.
    Zat afentoe echt met mijn handen in het haar.
    Ik was met mijn eerste behoorlijk verwend merktte ik al ;)
    En mijn 3e is echt een mengelmoesje van zijn zus en broer.
    Jayden kan heel druk zijn als zijn broer maar ook weer heel lief en rustig als zijn zus.
    Mijn kinderen zijn ondertussen 8, 4 (en aankomende zondag) 3.
    Het is best wat om ze allemaal bezig te houden haha...maar het gaat gelukkig erg goed.
    Je went eraan ;)
     
  12. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Moet eerlijk zeggen dat wij hier echt geluk hebben gehad, ze zijn allbei (nog) heel rustig en lief. Heb er niet echt problemen mee.

    Ik d8 ook de 2e die zal wel moeilijk worden omdat de 1e zo makkelijk was, sliep met 6 weken door en eigenlijk verder gewoon heel lief en makkelijk, huilde bijna nooit.

    Ik was er echt van overtuigd dat mijn 2e een huilbaby ging worden, want het kon toch niet zo makkelijk zijn.Maar ook mijn dochtertje slaapt al vanaf 3 weken door en is een makkelijke baby.
     
  13. megamuts

    megamuts Actief lid

    24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Ik ben ook benieuwd hoe het zal zijn met 2 kindjes... Ach we zien het wel. Mijn moeder heeft het ook gered en ik kan het ook :D
     
  14. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier was ik behoorlijk druk met de eerste, hij sliep weinig en was een ontzettend pittig kereltje, al vanaf zijn geboorte.
    Dus toen de tweede kwam (was de oudste 2 jaar en 3 maand) heb ik me er wel zorgen over gemaakt, maar wat viel het me mee!
    Ik heb met die twee samen minder drukte gehad dan met de eerste, juist omdat de tweede zo makkelijk was, en de oudste toen alweer veel minder bewerkelijk was.
     
  15. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik hoop dat dat hier straks ook zo gaat.. Mijn oudste was en is nogal pittig. De eerste maanden vond ik echt niet leuk..
    Zie er ook best een beetje tegenop:)
     
  16. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Pfff bereid je maar voor. De overgang van 0 naar 1 vond ik 100000x makkelijker.
     
  17. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Hihi...dat klinkt opwekkend.
    Ik zal t wel zien. Na de geboorte van Iris had ik een postnatale depressie, neem aan dat ik die nu niet ga hebben (hoop t uiteraard) dat zal t eea wel makkelijker maken!!
     
  18. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nou het is niet echt opwekkend, vooral het begin is zwaar, erg zwaar. Hier schelen ze precies 1,5 jaar, de oudste was nog zo klein, begreep zo weinig, het is heel lastig om je tijd te verdelen, heel vaak moet je 1 vd 2 laten huilen terwijl je dat met 1 kindje niet hebt.
    De jongste is wakker en beneden op je schoot de fles aan het drinken, de oudste wordt wakker en begint te huilen omdat hij naar beneden wil, je laat de jongste in de box huilen half ze fles nog niet op, haalt de oudste uit bed geeft die een fles doet de jongste dan weer verder, of geeft eerst de jongste de fles verder en laat de oudste aanjammeren.
    In het begin had de oudste dat door, ging dan stoute dingen doen als ik bezig was, deuren open maken, aan de tv zitten, gewone stoute dingen, tja en dan geef je een fles, hoe kan je dan de ander waarschuwen?!
    De jongste werd vaak wakker in het begin s'nachts, de oudste daardoor ook.
     
  19. miffy11

    miffy11 Niet meer actief

    hier net een 2e van 3 weken oud, mijn oudste is wel wat jonger dan die van jou.
    het is vermoeiend, maar dat is met iedere nieuwe baby. bijkomen van de bevalling, de nachtvoedingen, een ritme zoeken.

    maar het is heerlijk! als ik zie hoe mijn oudste omgaat met haar zusje, smelt ik. poppen zijn heilig, alles en iedereen heet baby.
    als fenne huilt, is mila: aaahhhh en meteen gaan troosten (aaaaai)
    al is ze gigantisch veel kattekwaad uit aan het halen, grenzen ontdekken en niet altijd even gemakkelijk, ik zou voor geen goud terug willen naar 1 kindje.
     
  20. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tobe is ruim 2 weken oud, maar ik moet zeggen dat het me tot nu toe 100% meevalt met de drukte :D.

    Maar ... Mirre was een pittige baby: sliep slecht en wilde 100% bij ons zijn. En Tobe is veel makkelijker: ligt eigenlijk alleen maar in zn wiegje ... Dus overdag hebben we ruim tijd voor mirre, die helemaal gek is van dr broereke. Scheelt ook dat Mirre al ruim 2 is en heel erg veel begrijpt. Ze is inmiddels nog steeds pittig maar ook heel lief en coƶrperatief. Dus zit naast me als ik Tobe de borst geef en speelt met dr popjes of ik lees haar voor. Dus ik probeer haar dan wel echte aandacht te geven.

    maar goed, Tobe is nog klein en wie weet toont ie zn ware aard pas over een paar weken ;).

    Maar ik denk dat het hoe dan ook iest prachtigmoois is: zoveel liefde voor twee kindjes. Mn man zei het wel heel mooi: we zijn nu echt een gezin :D
     

Deel Deze Pagina