Wanneer kijken/inschrijven voor basisschool?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jo79, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Haha, dat vroeg ik mij dus ook af...

    Nou is 't wel zo dat sommige scholen gewoon fijn zijn, op de één of andere manier. De school waar mijn dochter op zit heeft dat ook. Die behaalt niet alleen goede resultaten, maar -zéker zo belangrijk, vind ik- de sfeer is super! Ondanks dat 't een grote school is, is er een heel prettig gevoel van geborgenheid, rust en veiligheid. Erg geliefde school dus...

    Wij rijden er in elk geval zelfs voor om, want hier om de hoek zit een zelfde type school... Ook een prettige school, maar háálde het gewoon niet bij de school waar ze nu op zit....
     
  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Mijn zoontje is 3 jaar en 3 maanden en hij is nog niet ingeschreven. We zijn wel aan het rondkijken. Hier zijn geen wachtlijsten, alle drie de plaatselijke scholen hebben last van leegloop. We zijn al bij de school van onze eerste voorkeur geweest, maar dat viel eigenlijk wat tegen. Dus nu gaan we nog binnenkort een afspraak met de tweede keusschool maken.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Het verschilt dus erg! Nou, ik kan hier geloof vanaf 2,5 jaar inschrijven, zag helemaal niets van open dagen op de sites of in de krant. Maar ik hoef niet met mijn stretchertje voor de deur te liggen om me in te schrijven ;), gelukkig.
    Dan denk ik dat ik begin volgend jaar eens wat scholen ga bezoeken. Hier hebben ze een spreidingsbeleid, je mag alleen maar in de buurt je kind naar school laten gaan, tenzij je voor een 'bijzondere' vorm kiest van onderwijs als Montessori ofzo. Dus al zou ik een andere school (openbaar ofzo) leuk vinden aan de andere kant van de stad, dan is dat gewoon pech. Maar goed, op zich zijn er aardig wat scholen in de buurt, dus dat moet wel lukken.
     
  4. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Niet alle scholen hebben tegenwoordig opendag.
    We hebben bij 1tje zelf een afspraak moeten maken, vind ik zelf ook prettiger omdat je dan alleen bent en niet met een hele groep dus ze hebben meer aandacht voor je..
     
  5. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Weinig ruimte, staat goed aangeschreven en het is de enige school aan deze kant van t dorp.
    Maar ik heb t er voor over gehad hoor!!!:)
     
  6. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Het ligt er idd aan waar je woont, of het een jonge buurt is ed. Dat laatste is hier het geval en heb mijn dochter met 3 maanden :$ al in geschreven én ik was net op tijd... Nu is er namelijk een leerlingenstop omdat de aanvragen maar bleven binnenstromen.

    Maar wat ik al zei... nu woon ik ook in een ontplofte nieuwbouwwijk vol met kinderen.
     
  7. snoemf

    snoemf Actief lid

    4 nov 2007
    191
    0
    16
    wij hebben vandaag een brief op de peuterspeelzaal meegekregen en in het dorpsblad stond het ook.
    de kindjes die voor 2 okt 2011 4 jaar worden er 4 mrt gelegenheid tot inschrijving is op school
    bij de brief zat ook meteen een inschrijf formulier bij.

    hier is maar een school en pappa heeft er ook op gezeten.

    denk dat we kevin maar inschrijven hebben we die stap weer gehad al duurt het nog even voor hij 4 jaar wordt.
     

Deel Deze Pagina