Wanneer kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jackie87, 24 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Mijn dochtertje is nu 4 weken en ik wil straks af en toe kolven om een voorraadje op te bouwen. Maar wanneer kan ik dit het beste doen? Bij mijn zoontje deed ik dit een uur na de eerste ochtend voeding. Maar nu gaat dat niet ivm de ochtendspits om naar school en pzs te gaan. En als ik terug ben, heeft ze alweer honger. Dus 's ochtends kan ik niet kolven..
     
  2. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Mijn zoon is ruim 3 weken en ik had dezelfde vraag. Mijn zoon kan nog niet alle voedingen aan de borst drinken (savonds en snachts nog niet) maar ik wilde niet elke nacht 2 keer flesje geven en 2 keer kolven. Toch wil ik wel erg graag dat hij mijn borstvoeding krijgt. De lactatiekundige adviseerde mij om na een voeding (welke jij zelf het handigst vindt) 5 min per borst na te kolven. Niet langer ivm risico op overproductie. In de nacht en vroege ochtend heb je wel meer melk dan op andere momenten van de dag. Dit zou dus wel de voorkeur hebben, maar als dit voor jou niet goed uitkomt zou je eens op een ander moment kunnen proberen?
    Zo bouw ik langzaam een voorraadje voor de avond en nachtvoeding en ik hoop straks ook voor later.
     
    Jackie87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina