Wanneer komt miskraam op gang na stoppen met Utro

Discussie in 'Miskraam' gestart door 78Sandra, 15 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Even kort.....

    Ik heb onlangs mijn eerste ivf poging ondergaan, 8 april was mijn testdatum. Positieve test dus helemaal blij, helaas bleven de testen gelijk cq vrij licht, dus heb ik op dinsdag 10 april mijn hcg waarde laten bepalen via de huisarts. Die was maar 22, niet echt hoog dus. Vrijdag de 13e weer een hcg bepaling en toen was hij nog maar 9. Conclusie, vroege miskraam, bevruchte eicel wel ingenesteld waarschijnlijk maar kort daarna alweer gestopt met doordelen. Vrijdagavond ook gestopt met de Utrogestan na overleg met de gyn in Dusseldorf.

    Nu is mijn vraag, iemand soortgelijke ervaring? En hoe lang duurde het bij jou voordat de "miskraam" op gang kwam qua bloeding?? Ik voel namelijk nog helemaal niets wat kan duiden op een naderende menstruatie.
     
  2. Flowerfairy1983

    3 aug 2016
    79
    123
    33
    NULL
    NULL
    Hoi Sandra,
    Allereerst wat super heftig dit en zo niet fijn. Heb ook een miskraam gehad met 5 weken. Mocht kiezen of naar het ziekenhuis of rustig afwachten. Heb voor het laatste gekozen. Duurde meer dan een week voor dat het lichaam reageerde. En was echt heftig. Ging gewoon werken. Maar had achteraf misschien beter thuis kunnen blijven. Moest bijna opgenomen worden in het ziekenhuis door te veel bloedverlies.
    Heel veel sterkte meis. Geef het geen plekje zoals mensen zeggen. Maar praat erover. Dat helpt echt bij de verwerking. I.i.g. wel bij mij.
     
  3. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie. Vervelend dat jij dit ook hebt mee moeten maken. Een miskraam is nooit leuk :(. Voor mij is dit inmiddels de 5e miskraam, maar de eerste in zo'n vroeg stadium. De andere 4 waren allemaal in een wat later stadium en daarbij heb ik telkens gekozen voor een currettage.

    Dit is voor mij echter wel de 1e miskraam terwijl ik in de mmm zit.....(de anderen zwangerschappen waren allemaal via natuurlijke weg tot stand gekomen)......en ik doe ivf via een kliniek in Dusseldorf, dus als ik wat wil qua medicatie of currettage dan moet ik denk ik via de huisarts hier in NL om doorverwezen te worden naar mijn nederlandse gyn. Ik heb nog geen echo's gehad om de miskraam te bevestigen, temeer omdat er nu natuurlijk nog niet zoveel te zien is....dus ik denk dat ik eerst het maar een weekje afwacht, als er dan nog niets gebeurt is dan ga ik naar mijn nederlandse gyn denk ik.....

    Ik wil er gewoon zo snel mogelijk vanaf zodat ik verder kan met ivf 2, ik heb een laag amh en dus niet zo heel veel tijd te verliezen meer ;).
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig meis, is de miskraam inmiddels op gang? Hier drie keer een vroege miskraam gehad dat ik utro gebruikte en bij mij kwam het steeds ongeveer drie dagen na stoppen met utro op gang.
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat verdrietig. Ik voel me dan zo stom als wij ‘maar’ 2,5 jaar op onze kleine hebben moeten wachten waarvan 0,5 jaar behandelingen. Ik bedoel ja het is heftig maar de behandelingen waren relatief succesvol en ik heb nooit een miskraam gehad. Ik hoop voor je dat jullie wens snel in vervulling mag gaan. Verdrietig dat dit al je vijfde miskraam is.
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en on topic geen negatieve ervaring met utro. De eerste poging met utro was nl raak
     
  7. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inmiddels is het op gang gekomen, op een dag na bijna 2 weken na het stoppen met de utro. Gelukkig zonder noemenswaardige krampen.

    Inmiddels dus ook al weer een afspraak met Dusseldorf ingepland. Dit keer eerst voor scratching en Nk-cellen onderzoek, en hopelijk kunnen we een week later beginnen met ivf 2.0, beetje afhankelijk van wanneer de menstruatie doorkomt.
     
  8. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Geen reden om je stom te voelen hoor ;). Ik wacht inmddels ook 2,5 jaar op de tweede....ik ben erg blij dat we al een gezonde zoon rond hebben lopen.....een broertje of zusje zou alleen nog erg leuk zijn en hopelijk duurt dat niet al te lang meer.

    En idd, 5 miskramen is niet echt leuk.....hopelijk blijft het hierbij....
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik hoop het ook voor jullie!
     
    78Sandra vindt dit leuk.
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik kreeg mijn vroege miskraam door de utro heen.

    Sterkte meis.. wat een verdriet :(
     

Deel Deze Pagina