Wanneer mag baby in kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Orangeapple, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ik lees op internet dat je niet te snel je baby al in een kinderstoel moet zetten. Dit zou niet goed zijn voor de rug en ontwikkeling. Nu geef ik mijn zoontje (6 maanden) zijn hapjes in zijn wipstoel (nuna leaf), maar ik vind dat hij daarin te veel ligt. Ik heb liever dat hij wat rechterop zijn hapjes eet. Ook willen wij meer samen aan tafel eten en dat ons zoontje dan in de kinderstoel erbij zit. Wanneer is het oke om je baby in de kinderstoel te laten zitten?
     
  2. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Zodra hij zelfstandig kan zitten.
     
    Leeuwtje83 vindt dit leuk.
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    Met 6 maanden mag hij best for 10 minuutjes in de stoel hoor. Of is hij nog echt te zwak in zijn rug? Veel babys kunnen rond die tijd wel ongeveer zitten maar hebben het evenwicht nog niet, in een stoel hebben ze dat wel en dat lijkt me voor eventjes geen probleem.
    Als je merkt dat hij het onprettig vindt dan sowieso niet doen.
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hij moet inderdaad zelf kunnen zitten en als je hem nu erin doet om zijn hapjes te geven zou ik hem daarna gelijk weer eruit halen en niet laten zitten tot jullie gegeten hebben.
    Het is even behelpen op het begin en wij aten gewoon een tijd lang op de bank.
    Toen hij zelf kon zitten zijn we af en toe in de eetkamer gaan eten.
    Inmiddels zitten we daar drie keer per dag
     
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Laten eten in een wipstoel is idd niet zo veilig. Je kunt hem, als hij zelf nog niet heel stevig zit, ook ondersteunen met een kussen of opgerolde handdoek. Zodra hij scheef zakt haal je hem eruit. Niets forceren.
    Evt. kun je er ook voor kiezen om hem op schoot zijn hapjes te geven. Dan zit hij in elk geval rechtop.
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier zit ze vanaf 5,5 maand in de IKEA kinderstoel met verkleiner. Is een kleine kinderstoel, waarin ze vanaf het begin al prima bleef zitten. Uiteraard toen nog alleen voor de nodige hapjes, maar even zitten voor een paar hapjes eten kan echt geen kwaad hoor.
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Wij deden het ook in de wipstoel in het begin en in de triptrap babykuip, maar vond het ook niet prettig. Toen in de kinderstoel met verkleiner gedaan maar echt ontzettend kort zodra ze klaar was eruit. Was hooguit 5 a 10min per keer. (Eerst 1x pd en toen 2x).
    Nu eet ze er 6x per dag in o_O
     
  8. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hier met 7 maanden. Ging prima. Gewoon met zitverkleiner en alleen tijdens zijn eetmomenten.
     
  9. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier met 8 maanden. Daarvoor zaten/lagen ze in de babykuipjes van Stokke.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Heb daar de wandelwagen en buggy voor ingezet. Hydrofielluier er overheen voor evt morsen. Zit standje wat niet helemaal zit was maar wel beter dan dr wipstoel en genoeg steun achter dr hoofd, rug en rug. Was ook alleen eten en dr uit. Ze kan sinds geboorte al dr hoofd optillen en draaien, enorm sterk in dr nek maar dat toeltje kwam hier niet eerder als dat ze zelf kon gaan zitten (dus echt zelf in zit komen), heeft lang geduurd maar eerder wilden we dr niet in een kinderstoel. Wij hebben ook een ikea stoel, naar volle tevredenheid met verkleinertje maar vond de rugleuning wel wat laag. Zo'n bumbo seat kwam in elk geval mn huis niet in. Bij de kdv mocht ze t van mij daar ook niet in. Ben redelijk flexibel maar wat dat soort dingen betreft weer net niet.
     
  11. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Wij hebben hem met 6 maand in de kinderstoel gezet, in de tripptrapp. Hij hield zich prima rechtop.
    Rechtop kunnen zitten is belangrijk met het eten van vast voedsel, anders kunnen ze niet naar voren komen om het eruit te kokhalzen als ze zich verslikken. Voor mij dus ook een belangrijke voorwaarde om met vast voedsel te beginnen.
    Zelfstandig tot zit komen deed hij pas met 11 maand.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Dank voor jullie reacties! Mijn zoontje is wel al sterk in zijn rug en nek. Als hij in de wipstoel ligt of op schoot tegen mij aan, dan komt hij altijd omhoog om te zitten. En als ik hem in mijn armen houd dan draait hij zodat ik hem rechtop tegen mij aan moet houden. Maar hij kan niet vanuit ligpositie zelfstandig gaan zitten.

    Wij hebben ook die ikea kinderstoel met verkleiner. Wandelwagen is ook een goeie trouwens! Misschien dat dat wel een mooie tussenoplossing is :) Ik ga het allebei even proberen.
     
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier werkt op schoot eten geven ook echt niet hoor, onze dochter zit geen seconde stil en wiebelt alle kanten op. Wij hebben een wipstoel van baby Björn, dus ook niet ideaal voor hapjes, want ze wipt steeds super hard heen en weer.
    Ik vind de IKEA kinderstoel echt een prima stoel om even in te zitten, moet wel zeggen dat wij een forse dochter hebben, dus met verkleiner zat ze al vrij snel 'klem' in de stoel. Kinderwagen of buggy zou ik dan weer minder snel doen eigenlijk, heb wel eens de maxi cosi gebruikt op een verjaardag ofzo. Zittend in de kinderwagen gaat ze hier ook nog opzij hangen en half liggend eten geven vind ik gewoon niet helemaal de bedoeling.
    Bij onze zoon hadden we alleen de meegroeistoel van Prenatal en dat was echt een drama, hij ging om de haverklap opzij hangen.
    HIeronder een foto van onze dochter in de IKEA stoel, daar tegenover lag ze nog lekker in de wagenbak van de wandelwagen, speelt vrijwel alleen maar in de box of op de grond, dus die 2x 10-15 minuten per dag in de kinderstoel leek me zo'n ramp niet. Onze zoon ging ook pas met 11 maanden zelf zitten, als ik daarop moet wachten...
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  14. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Onze dochter kon pas met 14mnd zitten had haar vanaf maand of 7 wel 3x per dag in de kinderstoel voor het eten. Met stoelverkleiner en een handdoek zat ze prima rechtop.
     
  15. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Hier vanaf een maand of 7.5 af en toe in de kinderstoel met verkleiner
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze zoon ging met 6 maand in de bumbo seat. Daarin kreeg hij dan alleen zn hapjes en dan dr weer uit.

    Hij is "pas" met 11.5 maand in een gewone kinderstoel gaan zitten. Pas toen hij zelfstandig kon zitten liet ik hem zo "los" zitten.
     

Deel Deze Pagina