Wanneer mag ik naar de huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hakoek, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Gemiddeld duurt het een jaar om zwanger te worden. Zo te zien heb jij een normale cyclus dus geen enkele reden om nu al naar de huisarts te gaan als er verder geen bijzonderheden zijn (en je dus een normale menstruatie hebt).
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Oh even een aanvulling op mij post trouwens, in het begin gebruikte ik de CB digital naast de dipsticks van 2 be sure wanneer ik twijfelde of de streep positief was of niet, meer ter bevestiging. Zo gebruikte ik max 3 sticks per cyclus. Misschien een ideetje om te doen.
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  3. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was. Je hebt een vrij regelmatige cyclus.
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  4. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Allemaal bedankt voor jullie reacties.

    De rondes dat ik de dipsticks gebruikte en geen piek heb gevonden, had ik de clearblue al in huis om de piek definitief bevestigd te krijgen als het streepje donkerder was. Beide maanden heb ik ze niet 'mogen' gebruiken.

    Laat me alleen nog even iets 'rechtzetten';
    Ik open een topic, en daar krijg ik verschillende reacties op. Ook reacties die ik misschien niet wil, maar ik ben nuchter genoeg om ook deze adviezen ter harte te nemen en ik weet dat ik op zo'n vraag verschillende meningen krijg. En dat is ook prima, ik heb ook weleens meningen gegeven hier waar niet iedereen het mee eens is.
    Ik ga dan nu ook niet overal een tegenreactie op geven.
    Ik had een vraag, die vraag is door verschillende dames beantwoordt. Sommigen met tips, sommigen met alleen een mening.
    Wat ik ook in mijn openingspost had gezet, uiteraard wil ik niet die MMM in!!!!! Ik heb dit van echt heel dichtbij al meegemaakt, ik heb gezien wat het met een vrouw en man doet en ik wens dit niemand toe. Wel wens ik de vrouwen (en hun partner!) heel veel sterkte en kracht toe als zij hier in zitten. Maar een huisarts bellen is niet direct de MMM in stappen.
    Ik WIL, net als elke andere vrouw met kinderwens, op een natuurlijke manier zwanger raken. Maar ik wil ook, gezien mijn verleden met mijn eierstokken, weten of het 'veroorloofd' is om over 2 cyclussen (als ik geen eisprong vind!!) de huisarts te raadplegen.
    Houd er alsjeblieft rekening mee dat ik dit niet zomaar vraag. Ik vraag dit uit onzekerheid, uit angst en uit onwetendheid.

    Ik ga nu gewoon 2 cyclussen met de Clearblue digital proberen. En misschien raak ik wel zwanger, ik hoop het van harte! En misschien raak ik niet zwanger, maar vind ik wel gewoon mijn eisprong, harstikke fijn.
    Maar misschien vind ik weer 2 rondes lang geen eisprong, en raak ik ook niet zwanger. En daar ben ik bang voor en daar zal ik nog meer onzeker van worden.

    Mijn kinderwens (letterlijk als zijnde; ik wil nu een baby) is er al 5 jaar. Dat ik pas 5 rondes bezig ben, wil niet zeggen dat ik pas 5 maanden op een kindje wacht. Er is heel veel gebeurt de afgelopen jaren in mijn leven (als je geïnteresseerd bent, kijk vooral even naar mijn eerdere topics, de eerste paar die ik hier geplaatst heb. Ben je niet geïnteresseerd, ook goed, even goede vrienden).
    Dit maakt je als vrouw zijnde kwetsbaar, bang, onzeker en als dan ook je hormonen een loopje met je nemen, komt er gewoon nog een schepje bovenop.

    Maar hé, zoals ik zei; ik open en topic, ik vraag om tips en meningen, dan krijg ik die. Dank jullie wel!
     
    Esther21, maaike3, nienie26 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik denk dat sommige reacties ontstaan zijn doordat je in een ander topic zei dat je wilde zeggen dat jullie al een jaar bezig zijn. En verder is jouw bedoeling misschien niet om de mmm in te gaan, maar toen ik naar de huisarts ging wilde ze me zelf niet onderzoeken en kreeg ik direct een doorverwijzing naar de gynaecoloog omdat die dat beter zou kunnen en dan zit je dus ineens in de mmm, ook al wilde je alleen maar naar de huisarts. Ik hoop dat het voor jou niet nodig is en dat je snel zwanger bent.
     
  6. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Je mag natuurlijk altijd naar de huisarts, daar zijn ze voor.
    Maar ik vraag me dan af wat je verwacht van een huisartsbezoek. Verwacht je dat hij/zij je gaat doorverwijzen naar de gyn? Verwacht je dat hij/zij onderzoeken naar vruchtbaarheid zal inzetten? Verwacht je van hem/haar een luisterend oor?
    Wat je verwacht van de huisarts maakt natuurlijk wel verschil. Als je verwacht van de huisarts dat hij/zij je door gaat verwijzen naar de gyn, dan heeft het niet zoveel zin om nu al te gaan. Dan doen ze eigenlijk pas na 1 jaar. En ik denk dat je van de huisarts (mits hij/zij er een beetje verstand van heeft) hetzelfde advies krijgt als van de meiden hier: namelijk andere ovutesten halen en temperaturen.
    Wil je naar de huisarts om even te sparren hoe dit verder aan te pakken en afspraken te maken wanneer weer terug te komen als je niet zwanger wordt, dan denk ik dat je moet gaan.

    Wel kan ik me echt boos maken om opmerkingen als "ik zeg gewoon dat ik al een jaar bezig ben", terwijl je pas 4 maanden bezig bent. Ik ben namelijk al wel een jaar bezig en moet al 1,5 maand wachten om bij de gyn terecht te kunnen. Ik vind dat het echt super oneerlijk is om een plekje bij de gyn bezet te houden, zonder dat je daar eigenlijk "recht" op hebt.
    Tuurlijk wil je zo snel mogelijk zwanger worden als je er eenmaal voor gaat, maar een huisarts of een gyn kan jou ook niet zwanger maken als je niet de MMM in wilt.

    Meid, je cyclussen zijn prachtig. Ik snap dat je je zorgen maakt gezien de negatieve ovutesten en je "eierstok-verleden", maar aangezien je regelmatige cyclus dat je wel een eisprong hebt.
    Ik hoop dat je snel spontaan zwanger bent! Succes!
     
    Hakoek, zonnetje2015, Lisanne1811 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Even ff snel inhaken. Toen ik na een jaar bij de HA kwam werd ik ook meteen doorverwezen. Dit omdat ze vond dat een gyn mij beter kon helpen. En dan ben je al snel een maand of twee bezig met onderzoeken.

    Natuurlijk kun je vragen voor echo van je eierstokken, vanwege t verleden. Maar ik zeg nogmaals, ik had nooit een positieve ovulatie test, zelfs niet als ik 4-maal testte op een dag. Ik ging op een gegeven moment uit vd donkerste test. En ik kreeg zelfs met de CB geen smiley. Cyclus analyse wees wel een duidelijke eisprong op dag 19 aan. Succes en hopelijk snel zwanger
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  8. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik zou gewoon naar je huisarts gaan en je twijfels bespreken. Dat is je goed recht :)

    Wellicht heeft je huisarts nog wat handide tips en mocht het nodig zijn dan geeft hij of zij je een doorverwijzing voor een check up bij de gynaecoloog.

    En misschien is het bezoekje aan de huisarts niet meer nodig en zul je dankzij de tips die je gegeven zijn in dit topic toch je eisprong vinden:thumup:

    Succes meid!
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  9. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Even nog een klein tipje: mocht je ooit nog ovu testen gaan gebruiken en/of tempen, bewaar je gegevens! Dan kun je die aan de arts laten zien.
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  10. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou temperaturen. Als er dan een probleem is, neem je je temp kaarten mee naar de HA en daar kan hij al iets uit afleiden. Zonder temp kaarten kan het zijn dat hij je gewoon terug naar huis stuurt met de opdracht te temperaturen... Is bij mij gebeurd. Zo win je tijd.
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou zelf gewoon de huisarts bellen en kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Weet hij van je verleden? De ene ha is de andere niet en misschien stuurt hij je ivm je verleden gelijk door voor een check bij de gyn. Dat zou heel fijn zijn natuurlijk.
    Niemand heeft meer ‘recht’ dan jou in dit geval, dus daar niet om twijfelen. Je hoort vanzelf wel of je nog moet wachten of niet, en dat kan de ha je beter duidelijk maken dan een aantal dames op een forum :) Succes!!
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Je zegt te starten met ovu testen op cd7.

    Op welke cd stop je met testen?? Wellicht stop je te vroeg??
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  13. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Als je wel regelmatige menstruaties hebt maar geen ovulatie kan vinden en je hebt er weinig aan gedaan zal een huisarts je weinig serieus nemen. Je kunt er zelf ook meer aan doen door andere merken te pakken, temperaturen etc. Je slaat zelfs deze maand over met testen, dan geef je snel op.

    Waarom zou een gynaecoloog daar voor in actie komen?
     
  14. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Meid als je je zorgen maakt ga je gewoon naar je ha. Als je bang bent dat er toch wat mis is daar binnen dan vraag je een verwijzing naar de gyn en ga je gewoon lekker op controle. Hopelijk kan hij je dan gerust stellen en advies geven.
    Verder zou ik me na 4 rondes nog geen zorgen maken, maar als je ergens mee zit dan bespreek je dat met je ha, je hebt niemands toestemming nodig om naar de ha te gaan :thumup:
    Maar nog even benadrukken na 4 rondes is er in mijn ogen nog geen reden tot paniek ;)
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  15. Pantoffel

    Pantoffel Lid

    8 apr 2018
    76
    53
    18
    Vrouw
    Als je er bij neer kan leggen dat een huisarts je alleen wat vragen zal stellen, misschien naar je baarmoedermond en eierstokken zal kijken, en je vervolgens gerust probeert te stellen (en eventueel je vragen terug te komen over een half jaar), en je dus niet zonder meer verwijst naar de gyn, dan zou ik gewoon gaan. Onzeker zijn is niet prettig en een beetje capabele huisarts kan je daarbij wel helpen. Vertrouw er dan wel op dat je huisarts je echt wel verwijst als ze denkt dat ze je niet voldoende kan helpen. Je zou zeker niet de enige zijn die al na een paar maanden naar de huisarts gaat; dat is echt niet ongeoorloofd.
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  16. Boomhut

    Boomhut Actief lid

    16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Ik zou morgen gewoon de huisarts bellen en daar je zorgen uitten. Iedereen kan hier wel wat van vinden, maar hoeveel van de mensen die reageert is nou zelf eigenlijk huisarts? Als de huisarts vindt dat je nog even moet proberen hoor je het vanzelf. Wie weet krijg je ook nog bruikbare tips mee en een moment waarom je kan besluiten om toch een doorverwijzing te krijgen.
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  17. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    ik ga door tot dag 20-21... :)
     

Deel Deze Pagina