wanneer moet je buik nu weg zijn na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door sjudith, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    4 weken geleden ben ik bevallen dmv keizersnede, en ik wil toch ondertussen wel mijn eigen kleding aan, maar dat gaat nog niet.
    Wanneer moet die buik nu weg zijn, wat is normaal?

    En dan hoor je soms nog dat ik nog zwanger lijk!

    Edit moderator: Verplaatst naar Na de Bevalling. Graag goed opletten waar je een topic plaatst.
     
  2. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik las laatst in een tijdschrift dat het tot een half jaar kan duren voordat alles 'weer op zijn plek' zit in je buik. ;) Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je extra bent aangekomen tijdens de zwangerschap. :)

    Wat ik hier op het forum gelezen heb, verschilt het enorm van vrouw tot vrouw. Sommige kunnen na een week al hun oude broeken in, anderen (zoals ik) na meer dan een half jaar nog niet.
     
  3. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    IK vindt dat altijd zo erg he. als er dan iemand bevalen is
    en dat er dan meteen gezegd wordt van goh je buik is nog niet weg.
    dan denk halllo er heeft een kind in gewoond.alles is uitgerekt .

    snap dat echt niet
     
  4. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Pff, sommige mensen snappen het ook echt niet he! Je gaat toch niet tegen iemand die net bevallen is zeggen dat ze nog wel zwanger lijkt? :S

    Wat normaal is weet ik echt niet, ik had het geluk dat ik meteen m'n buik weer kwijt was en in m'n eigen kleren paste. Maar een kennis van ons die een week voor mij is bevallen (nu 6 weken geleden dus) heeft nog wel een redelijke buik. En ik lees idd ook regelmatig dat het bij sommige wel een half jaar duurt voordat ze weer in hun eigen kleren passen. Verschilt echt enorm van vrouw tot vrouw dus.

    Maar ik zou me er niet teveel zorgen om maken hoor, komt allemaal vanzelf wel weer goed, en tot die tijd die mensen die zeuren gewoon laten lullen! Het belangrijkste is dat je er nu een mooie dochter voor terug hebt! :)
     
  5. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou ik hoor ook wel verhalen dat het wel een jaar kan duren en verhalen dat het nooit meer helemaal goed komt.
    Het is maar net hoe je lichaam erop reageert en soms helpt het er zelf wat aan te doen, qua sport enzo, Maar ook dat is geen garantie.
    Dus tja afwachten maar
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bij mij is het weer redelijk goed gekomen. Sommige broeken kan ik weer aan, terwijk ik andere broeken niet eens meer over mijn heupen kan trekken :( Erg vaag...
     
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Bij mij is de buik na mijn eerste zwangerschap nog steeds niet weg. En dat is 2.5 jaar geleden. En nu dus weer zwanger en wederom een riante pens! Ik vrees dat het nooit meer goed komt.
    Dieptepunt was trouwens dat iemand 1.5 jaar na mijn bevalling vroeg of ik zwanger was... [​IMG]
     
  8. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Heb ergens gelezen dat je breder wordt tijdens je zwangerschap.

    Ook heb ik gemerkt dat mijn voeten een maat groter geworden zijn.... ach, beetje Off Topic.

    Alles komt wel weer goed, maar niet vier weken na je bevalling hoor! In ieder geval niet bij mij.... :)

    Kan nu net mijn oude schoenen weer aan.... over mijn broeken heb ik het nog niet. Die heb ik toegesproken en gevraagd nog even geduld te hebben....

    :)
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ligt ook wel een beetje aan hoeveel je bent aangekomen.
    Ik had na 1 week mijn spijkerbroek weer aan, maar met andere kledingstukken duurde het wat langer.
     
  10. Butterfly

    Butterfly Bekend lid

    13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik kan nu alles weer aan van voor mijn bevalling. Wel heb ik nog steeds een buikje maar wordt steeds kleiner. Maar ik ben nu pas actief bezig (rennen, pilates).
     
  11. biancanr1

    biancanr1 Bekend lid

    29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ik sport 2x in de week, maar heb nog altijd 2 maten meer nodig :( Ben tijdens de zw.schap 18 kilo aangekomen waarvan er nu nog altijd 8 zitten ondanks alle inspanning en dieet.
    Tja, ach het is een cadeautje van mijn zoon denk ik dan maar.
     
  12. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    is nog niks...
    bij mij presteerden ze het te zeggen op kraamvisite en wel 2weken na de bevalling :confused: was meteen depri :cry:
    en nu 1 jaar verder nog niet weg! :evil:
    ben nu net zwanger van de 2e en ja hoor diezelfde wist meteen te vertellen dat ze het al wist, ze had namelijk tegen haar vriend verteld
    (voordat ik belde) dat ik 2 maanden zwanger zou zijn :rolleyes:

    snap er geen bal van maja!

    oh ja en om het nog leuker te maken....
    ze is zelf ook nog eens zwanger (over de helft)!
    dan weet je toch wel een beetje waar je het over hebt! pffff
     

Deel Deze Pagina