Wanneer na de zwangerschap komen de hormonen weer in balans?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nina Sanders, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik ben 8 weken geleden bevallen en voel me eigenlijk gewoon weer normaal. Ik voel me rustiger / kalmer, heb minder last van woede uitbarstingen (haha) en het gaat zijn gangetje.
    Wel merk ik dat ik nog niet helemaal de oude ben, bijv. doordat ik het 's nachts nog steeds vaak erg warm heb. Ook ben ik nog steeds wel emotioneler dan voorheen. Mijn zoon kreeg van de week zijn prikjes, nou.. ik heb lekker met hem mee gebruld haha.
    Dit soort taferelen had ik eerst nooit. Hoelang duurde het bij jullie voordat je écht weer de oude was?
     
  2. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Een jaar
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Bij een maand of 10-11.
     
  4. LoveXx

    LoveXx Fanatiek lid

    15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Na een jaar dacht ik.. "he, ik voel me weer mezelf!"
     
  5. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Lichamelijk voelde ik me na een maand of 4 wel weer de oude.
    Het emotionele wacht ik nog steeds op :p:D
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    De vlagen dat het mis gaat volgen elkaar steeds minder snel op :p

    Mijn haar is inmiddels gestopt met uitvallen, het nachtzweten is gestopt, mijn cyclus is weer normaal, maar ik blijf wel een jankerd.
     
  7. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Een jaar!
     
  8. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik ben nooit meer de oude geworden :rolleyes:.
    Ik ben sowieso een stuk emotioneler dan ik voor de geboorte van mijn zoon was. Lichamelijk voelde ik mij na 4 maanden ongeveer weer helemaal de oude, ben toen ook weer gaan sporten. Tegen de tijd dat ik mij emotioneel weer een beetje stabieler voelde was ik weer zwanger. Zoon was toen 9 maanden. We beginnen dus weer van voor af aan :p
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik vind mezelf nu pas weer normaal. Geen pijn enzo meer, geen nacht zetten en overmatig transpireren enzo.

    Gaat nu dus echt beter, zit nu lekker in vel.
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zo dat is lang zeg haha!
    Een jaar.. :roflmao:
     
  11. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Lang!!

    Ik zweet super veel snachts en overdag minder maar wel meer als eerst:(
    Zit veel met mezelf in de weg. Onzeker, boos, huilerig...word der gek van.

    Bij 1e duurde dat ook laaaanngggg :confused:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Lichamelijk na een week, maar emotioneel?? Na een jaar pas... en nog steeds een stuk sneller geëmotioneerd.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Hier toch nog wel langer hoor. Na 18 maanden dacht ik pas, hé, ik ben er weer!
    Misschien had het te maken met mijn giga makkelijke zwangerschap? Voelde mij zo goed. Het herstel viel gewoon mega tegen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Een jankerd ben ik sowieso gebleven. Ik denk dat ik na mijn eerste bevalling na een paar maanden wel weer de oude was. Nu euhhh tsja dat zal nog wel ff duren. :roflmao:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Dat emotionele is niet meer weggegaan hier! Vooral zaken die betrekking hebben op kinderen, dat ervaar ik heel anders dan vroeger.

    Ben inmiddels een half jaar geleden bevallen van de derde en voel mij al lang weer mijzelf, zowel fysiek als mentaal (maar mentaal dus wel die ‘nieuwe zelf’ van na mijn eerste zwangerschap).
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Na 9 maanden kwam dat in balans. Na een jaar dacht ik, he ik ben weer mezelf!

    Nu net weer 3 maanden een baby dus het feestje is opnieuw begonnen :roflmao: Wel anders overigens na de eerste moest ik echt wennen aan ons als ouders, dat ritme, dat ik anders was geworden. Wat dat betreft voel ik me nu alweer deoude alleen ben ik nog vergeetachtig, snel moe, moeite met veel prikkels, erge haaruitval en nachtzweten. Maar dat trekt wel weg!
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Hopsatee dat snel moe zijn en moeite hebben met veel prikkels had ik ook heel erg na de bevalling. Nu heb ik dat gelukkig niet meer.
    Maar dat emotionele. Baaaahhhhh zo irritant. Ik heb met O. mee gebruld tijdens zijn prikjes en ik kan zelfs de tranen in mijn ogen krijgen van de bold and the beautiful. Hóe erg is dat?!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  18. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik heb het niet constant zeg maar, maar merk wel dat als ik ergens ben met veel geluid, mijn kinderen en volwassenen ik moeite heb me te concentreren. Ik weet van de vorige keer dat dat met werken weer goed kwam en ik begin maandag weer dus wie weet ;)

    Oh dat blijft! Ik was altijd super nuchter maar sinds ik moeder ben echt wel emotioneler. Al nam het wel een beetje af na het eerste jaar hoor. Ik denk dat dat gewoon de natuur is: de verbinding met je kind maken en niet willen dat hen iets overkomt. Als er kinderleed is betrek ik het ook altijd ineens op mijn eigen kinderen! Zoals dat 2 jarige jochie dat toen zwervend in Nigeria werd aangetroffen omdat hij "behekst" was. Mijn zoontje was net 2 toen en ik bedacht me steeds hoe zielig dar jongetje wel niet was, wat hem allemaal op die enge straat overkomen kon zijn. Dat hij geen idee van z'n leven had en alleen maar eten drinken en geknuffeld wilde worden. En dan zag ik mijn zoontje slapen en dacht ik ohhhh ik moet er niet aan denken.

    Zo dus :roflmao: Hormonen....rare dingen :p
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat huilen gaat volgens mij nooit meer weg :roflmao: maar verder voel ik me nu echt wel weer mezelf.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Hopsatee ahhh dat wordt nog wat dan. Het is ook zo dat ik met autorijden nu zo bewust ben van alles om me heen. Was ik altijd al maar met een baby naast je... laatst reed ik op een rotonde en stopte er iemand heel laat (die de rotonde op moest rijden dus aan de bijrijderskant waar mijn zoontje in zijn maxicosi lag, snap je hem nog?). Nou ik heb gescholden joh.. en ook als iemand dicht langs je sjeest ofzo. Dan denk 'doe allemaal eens rustig joh' haha.

    Verder merk ik wel dat mijn huid en haar weer vetter worden (had ik ook voor de zwangerschap).
    Mentaal weet ik soms even niet in hoeverre ik weer mezelf ben. Volgens mij wel redelijk.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina